3

به دانشجویان ممتاز رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه ۲۰ درصد تخفیف داده می شود

  • کد خبر : 35772
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۳

این دانشگاه باید الگویی برای تمام دانشگاه ها باشد و تا رسیدن به این نقطه ایده آل فاصله زیادی داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به دانشجویان ممتاز رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه برای ثبت نام در ترم بعدی ۲۰ درصد تخفیف داده می شود.

به گزارش ایسنا- منطقه قم، دکتر فرهاد دانشجو در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی که ظهر روز پنجشنبه در دفتر وی برگزار شد، اظهار کرد: یکی نمادهای کار فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی این است که موقعیتی فراهم شود تا دانشجویان مجرد دختر و پسران متاهل به محل دائمی والدین یا همسرانشان منتقل شوند.

وی با بیان اینکه از ۱۵ خرداد تا ۱۵ تیر ثبت نام برای انتقال دانشجویان به دانشگاه محل زندگیشان انجام می‌شود، ادامه داد: پیش بینی می شود طی دو ماه ۲۰۰ هزار دانشجوی دختر به شهرهای محل زندگی خانواده یا همسرشان منتقل شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در مسائل فرهنگی دچار معضلاتی از بیرون و داخل هستیم، گفت: از بیرون در حالی که دانشگاه آزاد اسلامی، “اسلامیت” را به اسم خود دارد ولی هنوز اسلامی نیست، البته در دانشگاه دولتی و غیر انتفاعی این مساله وجود دارد.

وی با بیان این که دانشگاه نام آزاد اسلامی را یدک می کشد گفت: این دانشگاه باید الگویی برای تمام دانشگاه ها باشد و تا رسیدن به این نقطه ایده آل فاصله زیادی داریم.

دانشجو با بیان این که زمانی دانشگاه ها اسلامی می شود که منابع، مراجع و برنامه ریزی های درسی آن بر اساس علوم فقهی و اسلامی تدوین شود گفت: مهمتر از این موارد اساتیدی است که در دانشگاه ها تدریس می کنند ، چون اگر استاد تعهد لازم را نداشته باشد نمی توان توقع انتشار اسلامیت را در دانشگاه ها داشت.

دانشجو با بیان این که در بحث کیفیت پژوهشی به دنبال ایجاد قطب ها و آزمایشگاه های علمی هستیم، تاکید کرد: تلاش می کنیم تا دانشمندان و دانش پژوهان در تمام دانشگاه‌های کشور از این طریق دسترسی بیشتری به یافته ها و علم روز داشته باشند.

دانشگاه آزاد اسلامی سه هزار میلیارد تومان بدهی دارد

وی بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی سه هزار میلیارد تومان بدهی دارد ، گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از این بدهی مربوط به بانک‌هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای دانشگاهی که دارای ۳۰۰هزار میلیارد تومان امکانات سرمایه است، مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان چیزی نیست ، این بدهی با برنامه ریزی های دقیق پرداخت می شود.

مظاهری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این دیدار در تشریح برنامه‌های این معاونت در سال ۹۱ گفت: قصد توسعه ترویج فرهنگ قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی را داریم و در این خصوص همایش امر به معروف نهی از منکر با پیام آیت الله صافی در اصفهان برگزار شد و در آن بسیاری از دانشجویان عضو کانون های امر به معروف و نهی از منکر با نام کانون شهروند حضور داشتند.

وی با بیان این که ۱۱۸مسجد با بنای اسلامی ایرانی در بسیاری از واحدهای دانشجویی وجود دارد گفت: در این مساجد دو وعده نماز ظهر و عصر اقامه می شود همچنین ۲۷ نمازخانه نیز در پنج واحد این دانشگاها در حال ساخت است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که در بحث فرهنگ قرآن و عترت سالانه۲۰۰ هزار نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات قرآنی شرکت می کنند گفت:۷۷ درصد از مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد از روحانیون هستند و ۱۰۰ مقبره شهدا نیز در این دانشگاه وجود دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر