3

۱۵۰ میلیارد تومان بودجه برای ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفری

  • کد خبر : 36563
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹

در این پروژه سفارش‌دهنده شورای عتف ‌بوده و بهره‌بردار وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و سازمان شهرداری‌های کل کشور است.

افق:(ofoghnews.ir) رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: برای کل مراحل طراحی و ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفری رقمی نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است.

علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن تقدیر از تعریف و تصویب پروژه‌های کلان ملی از طریق شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری، تصریح کرد: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه با توجه به توان و ظرفیتی که داشتند پیشنهادهایی را برای انجام این پروژه‌ها ارائه کردند که با توجه به انسجام خوبی که پیشنهادات ارائه شده توسط دانشگاه امیرکبیر داشت دانشگاه ما در ۶ پروژه به عنوان دانشگاه محور و ۷ پروژه به عنوان دانشگاه همکار پذیرفته شد.

رهایی با اشاره به اهمیت پروژه‌های کلان اظهار داشت: از پروژه‌هایی که ما در آن دانشگاه محور هستیم (برنامه‌ریزی و محوریت کار به عهده ما است) می‌توان به طراحی و ساخت هواپیمای جت مسافربری ۱۵۰ نفره، طراحی و ساخت سفینه‌ حامل موجود زنده به فضا، طراحی و ساخت سیستم‌های حمل و نقل هوشمند و… اشاره کرد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به این که دانشگاه امیرکبیر به طبع از دانشگاه‌های همکار برای اجرای این پروژه‌ها حتما استفاده می‌کند گفت: از مزایای مهم طرح‌های کلان به وجود آوردن بستری مناسب برای انجام کارها به صورت تیمی است، لذا چه در پروژه‌هایی که به عنوان دانشگاه محوری هستیم و چه در پروژه‌هایی که به عنوان دانشگاه همکار مشغولیم، در حال جمع‌آوری تیم‌های تخصصی از دانشگاه‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به رقم بالای قراردادهای فی‌مابین دانشگاه و صنعت تصریح کرد: برای مثال برای کل مراحل طراحی و ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفری رقم نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است، فعلا فاز مطالعات اولی پروژه‌ واگذار شده که طرف قرارداد در این فاز شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری بوده که هم سفارش دهنده و هم ناظر پروژه‌ است و سازمان هواپیمایی به عنوان بهره‌بردارنده اصلی مطرح شده است.

رهایی با بیان ایکه مبلغ پیش‌بینی شده برای پروژه‌ حمل و نقل هوشمند ۲۰ میلیارد تومان است، اظهار داشت: در این پروژه سفارش‌دهنده شورای عتف ‌بوده و بهره‌بردار وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و سازمان شهرداری‌های کل کشور است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر