1

عصر اقدامات مداخله جویانه آمریکا در جهان به پایان رسیده است.

  • کد خبر : 3658
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۰۷

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در یادداشتی تاکید کرد عصر اقدامات مداخله جویانه آمریکا در جهان به پایان رسیده است. جان کمپنر در ایندیپندنت نوشت: سیاست مداخله جویی غرب موفق از آب در نیامده است. این روزنامه ادامه داد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته با لفاظی هایش در جهت خاتمه دادن به یک عصر جنگی […]

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در یادداشتی تاکید کرد عصر اقدامات مداخله جویانه آمریکا در جهان به پایان رسیده است.
جان کمپنر در ایندیپندنت نوشت: سیاست مداخله جویی غرب موفق از آب در نیامده است.
این روزنامه ادامه داد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته با لفاظی هایش در جهت خاتمه دادن به یک عصر جنگی گام برداشت. نطق رئیس جمهور آمریکا در مورد افغانستان جلب توجه کرد اما نه به اندازه ای که برهه تاریخی آن ایجاب می کرد. تابستان ۲۰ سال قبل کمونیسم با کودتایی شکست خورده در روسیه فرو پاشید و فرانسیس فوکویاما آن را پایان تاریخ خواند. پس از آن نیز در زمان تصدی تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس، بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا در کوزوو دخالت کرد. جهان شاهد قتل عام در سربرنیتسا و کشتارهای دیگر در یوگسلاوی بود و چشم به روی نسل کشی در رواندا فرو بست.
ایندیپندنت نوشت: دیوید کامرون نخست وزیر کنونی انگلیس با این وعده به قدرت رسید که سیاست تونی بلر هیچگاه تکرار نشود. این گفته وی مشهور است که: نمی توان دموکراسی را از فاصله ده هزار فوتی تحمیل کرد. اما به نظر می رسد نخست وزیر جدید انگلیس با گذشت چند ماه از تصدی اش بر این سمت اصل خود را فراموش کرده و در کنار نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه بمباران هوایی لیبی را آغاز کرد. مورد دیگری که همه فراموش کرده اند این است که در آستانه قیام های بهار عربی، کامرون به شدت سعی داشت تسلیحات انگلیسی را به حاکمان خودکامه خاورمیانه قالب کند. فراسوی مرزهای لیبی، معاملات طبق معمول ادامه داشته است. بحرین همچنان دوست ما است بدون آنکه اهمیت داشته باشد که چه تعداد پزشک به علت تلاش برای نجات جان معترضان دستگیر شدند. در مورد سعودی ها نیز نمی خواهیم ناراحت شان کنیم.
این روزنامه انگلیسی در ادامه درباره راهبرد جدید آمریکا در افغانستان نوشت: آمریکایی ها هنوز بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در افغانستان دارند و مطمئنا چند سال دیگر در آنجا خواهند ماند. مطمئنا چند ماه دیگر به بمباران لیبی ادامه خواهیم داد تا اینکه داستانی سر هم کنیم که وزرا بتوانند ادعا کنند ماموریت انجام شد. اما آمریکایی ها از خود می پرسند چرا باید در این دوران سختی انرژی شان را در خارج صرف کنند. ما و بقیه اروپا نیز همین رویکرد را در پیش می گیریم.
گفتنی است دولت اوباما اخیرا اعلام کرده تا سپتامبر ۲۰۱۲، ۳۵ هزار نفر از نیروهای خود را از افغانستان خارج می کند. اما منابع مستقل خبر می دهند که آمریکا تصمیم دارد در قالب ایجاد پایگاههای نظامی سالهای طولانی در افغانستان بماند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر