3

متهم در دادگاه:آقای قاضی من زن دوم ندارم؛ برای من حرف در نیاورید

  • کد خبر : 36708
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۱

من موکلم را به عنوان یک مسلمان واقعی که به محرمات و واجبات اعتقاد دارد، می شناسم و پس از دفاعیات خود از دادگاه خواست تا حکم برائت موکلش را صادر کند.

افق:( ofoghnews.ir )چهاردهمین دادگاه فساد مالی امروز درحالی برگزار شد که قرار بود به اتهامات هفت متهم جدید رسیدگی شود اما به دلیل طولانی شدن اعترافات و دفاعیات وکلای مدافع به پرونده سه متهم رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی ساعت ۹:۱۵  روز یکشنبه  به ریاست قاضی ناصر سراج و حضور هفت متهم جدید در حالی آغاز شد که تنها به پرونده سه متهم رسیدگی شد.

نخستین متهم آقای “ن” مدیر عامل شرکت فولاد ایران بود که با اینکه دفاعیات آخر خود را انجام داده بود به دلیل نامه ای که به قاضی نوشته و می خواست اطلاعات جدیدی بدهد دوباره به جایگاه فراخوانده شد.

این بچه ها حتی ۱۰ کیلو کشمش را نمی توانستند بفروشند

مدیر عامل سابق شرکت فولاد ایران، گفت: وکیل مه آفرید در جلسات قبلی به صورت حرفه ای نمی گذاشت متهمان افشاگری کنند. این ۶۰ میلیاردی که در پرونده من است بابت سودی است که در ۳ سال کار با خسروی به حساب واریز شده است. آقای خسروی ماهی یک میلیون به بچه ۱۷ ساله می داده تا از آن دسته چک های امضا شده بگیرد و ما ناخواسته همگی وارد این قصه شدیم. مگر می شود این بچه ها که حتی ۱۰ کیلو کشمش را نمی توانستند بفروشند دهها تن فولاد ضایعات جابجا کنند؟  او سر ما را کلاه گذاشت. ا۲ برابر گروه قیمت ملی LC باز کرد و ما چون می دیدیم که با افراد خاص و نمایندگان مجلس ارتباط داشت به او اعتماد کردیم ولی مه آفرید حتی یک عذرخواهی هم نکرد.

پس از اظهارات آقای “ن”، قاضی آقای “م – ش” مدیرعامل سابق شرکت حمایت بازنشستگی فولاد ایران را به جایگاه فراخواند و خطاب به متهم گفت: شما متهم به تحصیل مال نامشروع، پولشویی و خرید اوراق مشارکت و سکه و خانه برای گمراه کردن بودید از خود دفاع کنید.

متهم گفت: من این اتهامات را قبول ندارم. این صندوق ۸۰ هزار سهامدار دارد و ۴۰ شرکت زیرمجموعه خودش را تامین می کند. وقتی من مدیر شدم آقای “ن” مدیر عامل خدمات فولاد بودند و سوابقی مانند برادر شهید بودن و مسئولیت امنیتی و اطلاعاتی هم داشتند. ولی من تنها سهامدار بودم و فاکتورها و ال سی ها به من ربطی نداشت . چون عضو هیات مدیره نبودم. همه چیز خوب بود تا اینکه من مردادماه سال گذشته قبل از دستگیری ها متوجه شدم که در شرکت خدمات عمومی مشکلی است. با آقای “ن” و هیات مدیره تماس گرفتم و گفتم گزارش بدهید آنها نامه نوشتند و گزارش دادند و گفتند ۵۷ میلیارد تومان از بانک صادرات طلب دارند. من دستور دادم سریعا شکایت کنید و بعد از چند روز تعلل در شعبه ۶ دادسرای ونک شکایت مطرح شد.

به من می گویند مصطفی رنجر و از تو کاری بر نمی آید

“م – ش” ادامه داد: بعد از آن “ن” را در اهواز خواستند و گفت مشکل حل شده ولی بعد بازداشت شد و من گفتم باید سریعا یک مدیر عامل جایگزین کنیم. وقتی ثبت شرکت ها رفتیم دیدیم حق تغییر مدیر عامل نداریم. آقای “ن” بعد از ۱۲ روز آزاد شد و گفت با قرار ۲۰۰ میلیونی آزاد شدم. به من گفت اگر من را برداری یعنی من مشکل دارم. به من می گویند مصطفی رنجر و از تو کاری بر نمی آید. اگر گیر بیفتم همه را با خود می برم. در آن ایام نصیری وکیل شرکت را مجبور کرد تا شکایت از بانک صادرات را پس بگیرد ولی بعد دوباره دستگیر و بعد از چند وقت دوباره آزاد شد.

مدیر عامل صندوق حمایت بازنشستگی فولاد ایران در ادامه دفاعیات خود گفت: ۲۸ دی ماه ۹۰، من احضار شدم و منزل من تفتیش شد وقتی خدمت بازپرس رفتم فهمیدم در همان روز آقای “ن” بر علیه من حرف زده است و بازپرس از من سئوال کرد آقای “ن” به شما پول داده است؟ و من گفتم خیر. جناب آقای قاضی آقای “ن” با بازیگری جالب اعلام کرده بود که من برادر شهیدم را خواب دیدم و زبان روزه هستم و مالم را می خواهم حلال کنم تو هم مالت را حلال کن و من ناباورانه به او نگاه می کردم. انگار او بازی آی دزد آی دزد را تکرار می کرد ومثل ریگ به خدا و پیغمبر قسم می خورد ولی من گفتم پولی نگرفتم و بعد بازداشت شدم. بعد از چند روز گفتم بروید حساب های بانکی خودم و بستگانم را چک کنید که موافقت نکردند گفتم کل اموالم را وثیقه می گذارم آزادم کنید گفتند تا اعتراف نکنید همین جا می مانید و من را به جایی رساندند که ملکی را که به اندازه همان مبلغ بود در اعترافاتم نوشتم. پول را گرفته و خانه و سکه خریدم تا بتوانم از زندان خلاص شوم. چون از “ن” می ترسیدم که نکند باز هم بر علیه من توطئه بکند زیرا این آقا سابقه بازجویی هم داشته است.

بعد از اظهارات متهم وکیل متهم در دفاع از موکلش گفت: آقای قاضی بر اساس قانون و فتوای رهبری اظهارات یک متهم بر علیه متهم دیگر ارزش ندارد و شما هم مدرکی ندارید و اظهارات آقای “ن” هم تناقض دارد و اینها تنها دلیل بر سبک کردن جرم و خصومت شخصی با موکل من بوده است.

درخواست اشد مجازات برای متهم

پس از آن آقای “ن” در جایگاه قرار گرفت و گفت: از صحبت های آقای “ش” متاسفم  او می گوید پول نگرفتم و بر جریان امور نبودم. همچنین گفته است من در اهواز دستگیر شده ام در حالی که وقتی خسروی دستگیر شد نامه شکایت را خودمان تنظیم کردیم و به اهواز بردیم. بنده به وی ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پول دادم نه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون. او دروغ می گوید ما با هم رفیق بودیم و مبلغ را در دفترش به او دادم و به خدا واگذارش می کنم. در این میان نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: هیچ متهمی تحت فشار و شکنجه نبوده و کسی هم متهم را تهدید نکرده است آقای “ش” می‌گوید از آقای “ن” می ترسیدم والا ایشان جثه بزرگی ندارند در ضمن متهم اظهار می کند من یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پول گرفته ام. جناب آقای “ش” شما وقتی که با وثیقه آزاد بودید تحت فشار نبودید. در ضمن در بازرسی که از خانه همسر دوم شما انجام دادیم اوراق مشارکت ارزی، نفت و گاز به مبلغ ۱۵۰ هزار یورو، سهام شرکت بیمه اعتماد، اوراق مشارکت بانک ملی به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان، فیش خرید سکه طلا به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، مالکیت ۶۰ درصد شرکت اندیشه، سهام شرکت آب‌نگار، کاراسازان، یک خودروی زانتیا و سه آپارتمان که یکی از آنها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ارزش داشت، پیدا کرده ایم. آقای قاضی متهم  ذره ای متنبه نشده و از شما درخواست اشد مجازات را دارم.
پس از اظهارات نجفی، نماینده دادستان آقای “ش” دوباره در جایگاه قرار گرفت و در آخرین دفاعیات خود گفت: اولا بنده نگفتم شکنجه شدم، دوم اینکه اوراق مشارکت ارزی ۵۰ هزار یورو بوده، نه ۱۵۰ هزار یورو، اوراق مشارکت بانک ملی هم نمی‌دانم از کجا آورده اید، ثابت کنید؟ سوم اینکه من در ۴۰ تا شرکت عضو هیئت مدیره نیستم و این ۴۰ شرکت زیرمجموعه من بوده است، هرچند که در بخشی از این شرکت ها سهام دارم. در این موقع نماینده دادستان مدارکی را به دادگاه ارائه کرد که این شخص متهم است.

زن دوم ندارم؛ برای من حرف در نیاورید

آقای “ش” خطاب به قاضی گفت: آقای قاضی من زن دوم ندارم؛ برای من حرف در نیاورید، چه برسد به زن سوم. بعد رو کرد به آقای “ن” و گفت: این آقا یک پسر ۱۶ ساله دارد که او را فرستاده انگلستان. می شود یک پسر ۱۶ ساله به قصد دانشگاه رفته باشد. او می خواسته پول ها را خارج کند.

پس از اتمام رسیدگی به  پرونده آقای “ش”، نوبت به آقای “غ. ن” معاون مالی صندوق بازنشستگی رسید که قاضی خطاب به او گفت: شما متهم به معاونت در اخلال در نظام اقتصادی، امضای پیش فاکتورهای صوری و ۱۷ فقره ال سی هستید، از خود دفاع کنید.

متهم اظهار داشت: دو فقره ال سی در ۱۱ مرداد ۹۰ گشایش شده بود و در ۱۲ مرداد آقای “ن” با عنوان مدیرعامل درخواست کرد مدارک را من امضا کنم و تا آن تاریخ من مدرکی امضا نکرده بودم، ولی گفتند چون آقای “الف” مرخصی است طی سندی به شما تفویض امضا می شود و این چند فقره ال سی به دلیل لو رفتن پرونده صادر نشد.

وکیل متهم هم در دفاع از موکلش گفت: من موکلم را به عنوان یک مسلمان واقعی که به محرمات و واجبات اعتقاد دارد، می شناسم و پس از دفاعیات خود از دادگاه خواست تا حکم برائت موکلش را صادر کند.

متهم بعداز دستگیری مه آفرید بازهم ال سی امضا کرده است

نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: متهم می گوید من فقط دو فقره ال سی امضا کردم در حالی که در اعترافاتش آماده است بعد از اینکه مه‌آفرید دستگیر شد بازهم ال سی امضا می کرده است. او آگاه بوده است که هیچ کالایی در این میان داد و ستد نمی شده است.

بعد از این متهم نوبت به پرونده آقای “ع. الف” حسابدار شرکت خدمات عمومی فولاد رسید که قاضی گفت: شما متهم به معاونت در اخلال در نظام اقتصادی و امضا پیش فاکتورهای صوری هستید که متهم در دفاع از خود گفت: من این اتهامات را قبول ندارم تمام کارهای شرکت با تصویب هیئت مدیره و توسط آقای “ن” به عنوان مدیرعامل انجام می شده است و به دلیل عدم حضور آقای “ن” تصمیم بر این شد من وکالت کاری ایشان را بپذیرم و زیر اسناد را امضا کنم. چون تمامی موارد به تایید هیئت مدیره می رسید، مشکل قانونی نداشتم و کارم را دقیق ثبت می کردم و حتی در پرداخت مالیات دقیق بودم که تا سه سال یکی از بهترین مالیات‌دهندگان بودیم. وظیفه من دیدن بار نبود و علمی به این صوری بودن نداشتم، زیرا شکل کار درست بود.

آقای قاضی من با مدیریت گروه ملی در تماس نبوده و معاونت نداشتم و یک حسابدار مرده شور بودم و شرافتمندانه کار کردم.

وکیل متهم هم در جایگاه قرار گرفت و گفت: در متن کیفرخواست نیامده است که آقای “ن” به موکل من پول بدهد، چه برسد به پول شویی. موکل من هیچ گونه منفعتی نداشته و انتصاب این اتهامات شرعی و قانونی نیست. کجای قانون اخلال در نظام اقتصادی با وضعیت موکل من انطباق دارد.

۴ تریلیون گشایش غیرقانونی در بانک ملی

قاضی در این میان گفت: آقای وکیل ۴ تریلیون گشایش غیرقانونی رفته بانک ملی و ایشان با امضاها معاونت داشته است، ولی وکیل دوباره گفت: هیچ یک از بندهای کیفرخواست را منطبق با قانون نمی دانم.

نماینده دادستان هم گفت: متهم مدیر مالی بوده و وظیفه اش ارزیابی دقیق اسناد بوده است که آیا باری آمده یا نیامده و این ادعاها پذیرفته نیست. وی ۱۷ فقره ال سی به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان امضا کرده‌اند و نقش او کمتر از مدیرعامل نیست. بانک مرکزی هم گفته است اخلال در نظام اقتصادی بوده است.

متهم دوباره به جایگاه آمد و در دفاع آخر گفت: به خدا نمی دانستم شرافتا نمی دانستم که اسناد صوری بوده اند. مدیرعامل دستور می داد و حتی تهدید به اخراج می کرد.

پس از پایان اظهارات متهمان قاضی سراج ختم جلسه دادگاه را اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر