2

خاخام کلیه فروش به ۲٫۵ سال زندان محکوم شد +تصاویر

  • کد خبر : 37072
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳

در حالی که این اقدام در آمریکا جرم حساب می‌شود، وی به اهدا کننده و دریافت کننده کلیه می‌آموخت که چگونه مسئولان بیمارستان را درباره ماهیت اهدای کلیه فریب دهند.

خاخام اسرائیلی که ۳ سال پیش متهم به فروش کلیه‌های اهدایی به مبالغی بالغ بر ۱۵۰ هزار دلار در آمریکا شد، سرانجام به ۲٫۵ سال زندان محکوم شد.
خاخام کلیه فروش به ۲٫۵ سال زندان محکوم شد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه اسرائیلی “هاآرتص”، خاخام “لوی اسحاق رونزبائوم” که ۳ سال پیش رسوایی وی در فروش کلیه‌های اهدایی فاش شد، سرانجام روز چهارشنبه به ۲٫۵ سال زندان محکوم شد.

لوی اسحاق رونزبائوم،‌ خاخام کلیه فروش
روزنبائوم که هم اکنون ۶۱ سال دارد، شهروند اسرائیل بوده که در منطقه بروکلین نیویورک زندگی می‌کند سرانجام به اتهام فروش کلیه‌های اهدایی به دریافت کنندگان در ۳ مورد مجرم شناخته شد.

بر اساس این گزارش، روزنبائوم بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ در ۳ مورد کلیه‌های اهدایی را به قیمت‌هایی بین ۱۲۰ هزار دلار تا ۱۵۰ هزار دلار فروخته است.

طبق گزارش‌ها این خاخام ۶۱ ساله که از اعضای جامعه یهودیان ارتدوکس در بروکلین است با نفوذی که در یکی از بیمارستان‌های محلی داشت قادر بود کلیه فرد اهدا کننده را به بیمار محتاج به آن بفروشد.

لوی اسحاق رونزبائوم،‌خاخام کلیه فروش
روزنبائوم طی ارتباطی که با پزشک‌های اسرائیلی در اراضی اشغالی داشت افراد اهدا کننده کلیه در مناطق فقیر در سرزمین‌های اشغالی را شناسایی می‌کردند و با پرداخت مبلغی ناچیز، آنها را متقاعد به اهدای کلیه‌های خود می‌کردند. روزنبائوم کلیه‌های اهدایی را در آمریکا با قیمتی بالغ بر ۱۵۰ هزار دلار می‌فروخته است.

ماهیت اقدامات این خاخام هنگامی آشکار شد که وی با یکی از ماموران مخفی “اف‌بی‌آی” دیدار کرد.

این مامور مخفی پلیس فدرال آمریکا روزنبائوم را متقاعد کرد که به دنبال کلیه‌ای برای عموی بیمار خود بوده که در یکی از بیمارستان‌های آمریکا در انتظار پیوند است.

دادستان اعلام کرده است که روزنبائوم اهدا کنندگان کلیه را از طریق آگهی‌های روزنامه در اسرائیل پیدا می‌کرده که حاضر بودند کلیه‌های خود را در قبال دریافت مبلغی اهدا کنند و وی پس از انجام آزمایش‌های خون مربوطه و اطمینان یافتن از امکان پیوند کلیه به بیمار، وی را به آمریکا منتقل می‌کرد.

در حالی که این اقدام در آمریکا جرم حساب می‌شود، وی به اهدا کننده و دریافت کننده کلیه می‌آموخت که چگونه مسئولان بیمارستان را درباره ماهیت اهدای کلیه فریب دهند.

در حالی که روزنبائوم در دفاع از خود گفته که به دنبال نجات جان انسان‌ها بوده است اما “پائول فیشمن” مدعی العموم ایالت نیوجرسی آمریکا اعلام کرده است که روزنبائوم فقط به دنبال سود بوده و هدفش نجات جان انسان‌ها نبوده است.

لوی اسحاق رونزبائوم، خاخام کلیه فروش

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37072

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر