0

ارتباط دولت آمریکا با کشورهای خاورمیانه

  • کد خبر : 3753
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲

‘زبگیو برژینسکی’ مشاور سابق امنیت ملی آمریکا :رادیوی دولتی ‘صدای روسیه’ امروز سه شنبه به نقل از برژینسکی گفت که آمریکا در گذشته از موقعیت به مراتب بهتری نسبت به حال در عرصه روابط بین الملل برخوردار بود. وی افزود: ۳۵ سال پیش، پس از عقد پیمان ‘کمپ دیوید’، آمریکا با چهار قدرت پیشرو منطقه […]

‘زبگیو برژینسکی’ مشاور سابق امنیت ملی آمریکا :رادیوی دولتی ‘صدای روسیه’ امروز سه شنبه به نقل از برژینسکی گفت که آمریکا در گذشته از موقعیت به مراتب بهتری نسبت به حال در عرصه روابط بین الملل برخوردار بود.
وی افزود: ۳۵ سال پیش، پس از عقد پیمان ‘کمپ دیوید’، آمریکا با چهار قدرت پیشرو منطقه یعنی ایران، ترکیه، عربستان و مصر، روابط خوب و دوستانه داشت، ولی امروز نفوذ آمریکا در هر یک از این چهار کشور از دست رفته و ایران دشمن آمریکا و روحیه ضدآمریکایی بر این کشور حاکم است.
مقام آمریکایی اضافه کرد: در مقطع کنونی حتی عربستان نیز از سیاست منطقه ای آمریکا مایوس شده، در مصر ملی گرایی رشد کرده است و روابط این کشور با رژیم صهیونیستی زیر سووال می رود و ترکیه هم از سیاست های واشنگتن ناراضی است.
برژینسکی گفت: متاسفانه موقعیت خود را در منطقه از دست داده ایم.
مشاور سابق امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا درباره قیام های مردمی در کشورهای خاورمیانه نیز گفت که این رویدادها باعث سردرگمی و در نتیجه ناراحتی شدید آمریکا شده است.
وی افزود: این رویدادها، دستاوردهای دیپلماسی آمریکا در منطقه خاورمیانه را بر باد می دهد و دلسردی متحدان عرب ما در منطقه از رفتار ناتوان آمریکا در قبال مسایل خاورمیانه باعث ناراحتی من است.
برژینسکی همچنین از سیاست های آمریکا در قبال روند حل و فصل مسایل خاورمیانه انتقاد کرد و افزود: اوباما باید نسبت به مذاکرات اسراییل و فلسطین قاطعانه تر رفتار کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر