1

باید حرمت هاشمی رفسنجانی حفظ شود

  • کد خبر : 3787
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷

محمدحسین صفار هرندی شامگاه دوشنبه در گردهمایی بزرگ بازخوانی مهارت‌ها و تجربه‌های اصولگرایان از هفت تیر ۱۳۶۰ تا سوم تیرماه ۱۳۸۴ که به ابتکار مجتمع علمی و فرهنگی شهید مصطفی محمد مازح «دهکده جهانی مقاومت، روستای کیاپی» در حسینیه عاشقان شهرستان ساری برگزار شد، به سالروز رفع خطر از مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۰ […]

محمدحسین صفار هرندی شامگاه دوشنبه در گردهمایی بزرگ بازخوانی مهارت‌ها و تجربه‌های اصولگرایان از هفت تیر ۱۳۶۰ تا سوم تیرماه ۱۳۸۴ که به ابتکار مجتمع علمی و فرهنگی شهید مصطفی محمد مازح «دهکده جهانی مقاومت، روستای کیاپی» در حسینیه عاشقان شهرستان ساری برگزار شد، به سالروز رفع خطر از مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۰ اشاره کرد و افزود: خداوند به ما لطف کرد و آیت‌الله خامنه‌ای را به ملت برگرداند.
وی با اشاره به اینکه خرداد و تیر روزهای پرحادثه‌ای بودند که از حکمت‌های الهی برخوردارند، خاطرنشان کرد: در این ماه‌ها اتفاق‌های بزرگی روی داده است که نقشی تعیین کننده در مسیر تاریخ ملت داشتند.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین از ابتکار دلسوزان انقلاب در دهکده جهانی مقاومت به عنوان یکی از رویش‌های انقلاب نام برد و افزود: حضور قشرهای دینی مردم موجب شد که دور افتاده‌ترین روستای شمال کشور نام و آوازه جهانی پیدا کند.
وی از فعالان مجتمع فرهنگی و علمی شهید مصطفی محمود مازح تشکر کرد و گفت: سلمان رشدی‌ها تا زمانی که در قید حیات هستند با این اقدام‌ها باید تن‌شان بلرزد و این پرچم در روستای کیاپی برافراشته شده است.
صفار هرندی با تاکید بر اینکه انگیزه دفاع از انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی نباید کم شود، خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه‌های مختلف توانسته است نقشه دشمنان را نقش بر آب کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش سابقه کاربردی تعبیر “اصولگرایان ” را در ادبیات دوران انقلاب به حدود اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ معطوف دانست و یادآور شد: تعبیر اصولگرایی تازه اختراع نشده است، این تعبیر از زمانی به کار گرفته شد که عده‌ای آن را بنیادگرایی خطاب می‌کردند.
مشاور فرهنگی سپاه با اشاره به اینکه زمانی اصولگرایی در محیط سیاسی کشورمان به وجود آمد که گروهی پرچم مقابله با اصول انقلاب را در دست گرفته بودند، بیان داشت: برخی از این افراد و سبک‌سران کسانی بودند که در اداره کشور نیز نقش داشتند.
وی با تاکید بر اینکه در مقابل حرکات براندازانه باید بر مبانی و اصول انقلابی اصرار شود، اظهار داشت: برگزاری این گردهمایی را نمونه‌ای از این حرکت و انگیزه سیاسی صحیح می‌دانیم.
صفار هرندی همچنین با یادآوری این نکته که نیروهای وفادار به انقلاب اجازه ورود فتنه‌گران را نمیدهند، گفت: تمام کسانی که دل در گروه انقلاب و تبیعت از ولی فقیه دارند از دستاوردهای انقلاب اسلامی محافظت می‌کنند.
وی با یادآوری بخشی از مولفه‌های اصولگرایی خاطرنشان کرد: سنت‌های نوین اصولگرایانه که در برخی مقاطع تعطیل شده بود در دهه ۸۰ به مرحله بازخیزش رسید و در جامعه سیاسی کشورمان تولدی دوباره یافت.
وی همچنین به گروهی از فتنه‌گران که دهه نخست انقلاب را دهه فقه و مدیریت فقهی و دهه دوم را دهه علمی می‌نامیدند اشاره کرد و افزود: کسانی این مباحث را مطرح کردند که نان سفره جمهوری اسلامی را خورده بودند.
صفار هرندی با تاکید بر اینکه مقوله حاکمیت دوگانه در ایران جزو خواب و خیال‌هایی بودی که دشمن آن را رها نکرده است، تصریح کرد: در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی بود که دشمن به دنیا القا کرد که ایران دو رهبر دارد، یکی به عنوان رهبری سیاسی و دیگری به عنوان رهبری مذهبی، در واقع دشمنان سعی می‌کردند که رهبری دینی را تشریفاتی جلوه دهند.
مشاور فرهنگی سپاه گفت: گلایه‌ای که از آقای هاشمی رفسنجانی در آن زمان مطرح بود این بود که چرا برای برهم زدن توطئه‌های جدی دشمن قدم جدی برنداشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تهاجم فرهنگی دشمنان که توسط مقام معظم رهبری هشدار داده شد، اشاره کرد و افزود: در آن زمان گفتمان حاکم بر نیروهای خودی اسیر سنت‌های قدیمی بود که زبان گفت‌وگو با نسل جدید را بلد نبودند و راه ورود به جامعه نسل دوم و سوم انقلاب را نمی‌شناختند.
صفار هرندی در ادامه از  و بیان داشت: ذکر این نکته نیز ضروری است که در سوم تیر ۱۳۸۴ کسانی از نامزدی هاشمی رفسنجانی حمایت کردند که سال‌ها از انقلاب خداحافظی کرده و سخت به دنبال انتقام‌گیری از انقلاب بودند.
وی در ادامه به خطرهای جریان‌های انحرافی اشاره کرد و افزود: خطری که از جریان انحرافی برمی‌آید دعوت به دین شهودی و اشراقی در مقابل دین مکتبی است.
صفارهرندی با تاکید بر اینکه در دین مکتبی آموزه‌های نبوی نهفته است، گفت: در این آموزه‌ها یک مورد هم ارجاع به خواب و خیال نیز نداریم.
وی با اعلام اینکه کسانی به عنوان مدعیان باب امام و یا خود امام در پیرامون این انحرافات وجود دارند، اظهار داشت: بنا به گفته دادستان تهران در حال حاضر عده‌ای مدعی امام زمانی در زندان اوین نگهداری می‌شوند.
مشاور فرهنگی سپاه، برجسته‌ترین انحراف را دعوت مردم به تبیعت نکردن از روحانیت و ولی فقیه برشمرد و افزود: منحرفان به دنبال این هستند که این جریان‌های موهوم را به ولایت و مهدویت وصل کنند.
صفار هرندی در عین حال تاکید کرد: حضور جریان انحرافی ممکن است موجب کندی روند خدمت به مردم شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر