3

پرونده سعید مرتضوی فردا در هیات عمومی دیوان عدالت اداری بررسی می شود

  • کد خبر : 38004
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹

حکم دادن کار هیات عمومی دیوان نیست بلکه این دیوان پس از انجام بررسی ها، رای خود را درباره موضوعی خاص اعلام می کند.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت: موضوع شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی فردا – دوشنبه – در هیات عمومی این دیوان بررسی می شود.
‘ علی اکبر بختیاری’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این پرونده فردا دوشنبه در هیات عمومی دیوان بررسی و درباره آن رای صادر می شود.

این مقام مسوول در دیوان عدالت اداری همچنین درباره خبر یکی از رسانه ها مبنی بر صدور حکم نهایی درباره پرونده سعید مرتضوی گفت:حکم دادن کار هیات عمومی دیوان نیست بلکه این دیوان پس از انجام بررسی ها، رای خود را درباره موضوعی خاص اعلام می کند.

بختیاری یادآور شد: بررسی های کارشناسی درباره این پرونده در کمیسیون های تخصصی دیوان عدالت اداری صورت گرفته است و فردا در هیات عمومی دیوان مطرح خواهد شد.

اوایل اردیبهشت ماه سال جاری تعدادی از نماینده مجلس شورای اسلامی به دلیل انتصاب سعید مرتضوی به مدیر عاملی صندوق تامین اجتماعی، علیه وی به دیوان عدالت اداری شکایت کردند.

پیش از این حجت الاسلام و المسلمین ‘محمد جعفر منتظری’ رئیس دیوان عدالت اداری در مورد پرونده سعید مرتضوی گفته بود که این پرونده در کمیسیون تخصصی دیوان قرار دارد و البته جابجایی ها و نصب و انتصابات در حوزه دیوان عدالت نیست اما به دلیل اینکه در انتصاب آقای مرتضوی به عنوان مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی، ضوابط و مقررات مندرج در سازمان تامین اجتماعی لحاظ نشده به دیوان شکایت شده است.

**روسای کانون های کارگری و کارفرمایی خواستار رد شکایت علیه مرتضوی شدند

در همین حال جمعی از روسای کانون های کارگری، بازنشستگی، کارفرمایی و مستمری بگیران سراسرکشور در نامه ای به رییس دیوان عدالت اداری خواستار صدور رد شکایت مطروحه علیه مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی شدند.

در بخشی از نامه روسای کانون های کارگری و کارفرمایی به حجت الاسلام والمسلمین منتظری که نسخه ای از آن روز یک شنبه به ایرنا ارسال شد ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی سعید مرتضوی در مدت زمان تصدی در صندوق تامین اجتماعی آمده است: به نمایندگی از تمامی بیمه شدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش صندوق که در واقع مالکان اصلی این نهاد غیر دولتی هستیم خواستار رسیدگی به این درخواست به عنوان’ ورود ثالت ‘ به این پرونده و اتخاذ تصمیم شایسته و صدور قرار رد شکایت مطروحه جهت ثبات مدیریتی این مجموعه عظیم هستیم.

روسای کانون های کارگری و کارفرمایی در نامه خود می افزاید: وصول مطالبات ۳۵ هزار میلیارد تومانی صندوق تأمین‌اجتماعی از دولت به عنوان نقطه عطف تلاش‌های شبانه روزی این مدیر خدوم و زحمتکش محسوب می‌شود که به گفته جمله کارشناسان از دولت‌های گذشته به ارث رسیده و وصول آن غیرممکن به نظر می‌رسید و در این رابطه تاکنون سهام ۳۸ شرکت دولتی به صندوق تأمین‌اجتماعی منتقل شده است.

در این نامه همچنین از افزایش حقوق بازنشستگان و سایر مستمری‌بگیران به میزان ۱۸ درصد در سال‌جاری که در رابطه با همه مستمری‌بگیران حداقل ۱۰۰هزار تومان افزایش یافت نیز به عنوان یکی از اقدامات کم سابقه در طول سال‌های اخیر یاد شده است . در شرایطی که تورم موجود، قدرت خرید اقشار ضعیف و کم درآمد را کاهش داده است افزایش حقوق مذکور خدمت ارزشمندی به این قشر جامعه به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38004

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر