2

نتایج اولیه کنکور سراسری در نیمه دوم مردادماه اعلام می شود

  • کد خبر : 3963
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری ۹۰ را اعلام کرد و گفت: نتایج اولیه در نیمه دوم مردادماه اعلام می شود و پس از انتخاب رشته داوطلبان نتایج نهایی در شهریورماه ۹۰ منتشر خواهد شد. به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدحسین سرورالدین امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در […]

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری ۹۰ را اعلام کرد و گفت: نتایج اولیه در نیمه دوم مردادماه اعلام می شود و پس از انتخاب رشته داوطلبان نتایج نهایی در شهریورماه ۹۰ منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدحسین سرورالدین امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از حوزه کنکور سراسری در دانشگاه علم و صنعت افزود: گزارشی از بی نظمی یا مشکل در برگزاری کنکور ارائه نشده است.

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد رئیس کمیسیون آموزش مجلس به کارگروه ماده ۴ حذف کنکور درباره سوابق تحصیلی گفت:  دکتر عباسپور رئیس کمیسیون آموزش مجلس و عضو کارگروه ماده ۴ حذف کنکور پیشنهاد کرد که ضریب مثبت سوابق تحصیلی در نظر گرفته شود که امیدواریم با تصویب کارگروه اجرایی شود. به این معنا اگر داوطلبی نمره آزمونش خوب شد، در بخش سوابق تحصیلی نیز ضریب مثبت نمرات دبیرستان درنظر گرفته شود.

سرورالدین با اشاره به ظرفیت پذیرش داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۰ گفت: امسال بیش از ۶۰ هزار نفر افزایش ظرفیت داریم و پیش بینی می شود حدود ۶۰۰ هزار نفر در کنکور سراسری پذیرفته شوند. از سوی دیگر امسال تعداد داوطلبان کاهش یافته است و ۱۵۰ هزار نفر کمتر از سال گذشته در کنکور شرکت کرده اند.

وی با اشاره به تعداد حوزه های خارج از کشور و داوطلبان در این کشورها افزود: در ۲۷ کشور جهان و ۳۱ حوزه خارج از کشور آزمون سراسری برگزار می شود که ۸۷۵ نفر در حوزه های خارج شرکت می کنند که برای آنها یک هزار و ۷۵۰ دفترچه تهیه شده است.

رئیس سازمان سنجش گفت: برای برگزاری آزمون سراسری در سال ۹۰ از بالاترین سطح تکنولوژی استفاده شده است. ضمن اینکه شخصی سازی دفترچه ها به طور کامل صورت گرفته است و میان چاپخانه قرنطینه سازمان سنجش و داوطلب هیچ واسطه ای وجود ندارد.

وی یادآور شد: شخصی سازی دفترچه های کنکور موجب عدالت در آزمون شده و امکان کوچکترین سوء استفاده را از بین می برد.

سرورالدین با اشاره به تغییراتی که در حوزه های امتحانی در کنکور ۹۰ رخ داده است گفت: به خاطر شکایات داوطلبان در سالهای گذشته سازمان سنجش تصمیم گرفت که کیفیت حوزه های امتحانی را بالا ببرد. تعداد حوزه ها نسبت به سال گذشته کمتر شده و بیش از ۳۵۰ شهر حوزه امتحانی است اما کیفیت بالاتر رفته است.

وی با اشاره به آمار شرکت کنندگان در کنکور سراسری یادآور شد: از میان یک میلون و ۱۵۰ هزار نفر شرکت کننده ۶۰٫۵ درصد دختران و ۳۹٫۵ درصد پسران هستند.

رئیس سازمان سنجش افزود: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۲۸۲ هزار و ۶۸۴ نفر، در گروه آزمایشی هنر ۵۳ هزار و ۴۳۱ نفر، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۴۰ هزار و ۲۷۰ نفر، در گروه آزمایشی زبانهای خارجی ۱۳۰ هزار و ۷۲۱ نفر و در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۷۵ هزار و ۲۲۹ نفر شرکت کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور ۹۰ را اعلام کنید با تشکر
    پست من بسته است لطفا جواب را در سایت خود بگذارید ممنونم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر