2

در دیدار احمدی نژاد و مرسی چه گذشت؟

  • کد خبر : 40131
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۸

این مسئله در سطح وزرا مطرح و بررسی شد ولی روسای جمهور دو کشور در دیدار خود بر اهداف جنبش غیرمتعهدها و دیگر موضوعات منطقه ای تاکید کردند.

 افق (Ofoghnews.ir):معاون امور اعراب و آفریقای وزارت امور خارجه تاکید کرد دیدار روسای جمهور ایران و مصر در فضایی دوستانه برگزار شد و طرفین در این دیدار اهداف جنبش غیرمتعهدها را بررسی کردند.

حسین امیرعبداللهیان در گفتگویی با این شبکه درباره اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها به تشریح برنامه های صبح این اجلاس و سخنان آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه این اجلاس اشاره کرد و درباره دیدار محمد مرسی و محمود احمدی نژاد روسای جمهور مصر و ایران که گفته می شود بیش از یک ساعت به طول انجامید گفت: دیدار مرسی و احمدی نژاد در فضایی دوستانه برگزار شد و دو طرف در این دیدار به اهداف جنبش غیرمتعهدها و دغدغه های خود و نیز مسائل جهان اسلام پرداختند و در این باره تبادل نظر کردند. این دیدار بسیار دوستانه بود و طی آن احمدی نژاد ریاست جمهوری مرسی را به وی تبریک گفت و مرسی نیز در مقابل ریاست ایران بر جنبش غیرمتعهدها را فرصتی برای این جنبش دانست.

وی درباره طرح مسئله ارتقای سطح دیپلماتیک دو کشور در قاهره و تهران در این دیدار گفت: این مسئله در سطح وزرا مطرح و بررسی شد ولی روسای جمهور دو کشور در دیدار خود بر اهداف جنبش غیرمتعهدها و دیگر موضوعات منطقه ای تاکید کردند.

عبداللهیان درباره طرح های ایران و مصر برای حل بحران سوریه گفت: طرح های ایران و مصر برای حل بحران سوریه بر حل مسالمت آمیز این بحران و جلوگیری از دخالت خارجی و رد هرگونه خشونت و حمایت از گفتگوهای ملی تاکید می کنند. هیچ اختلاف محتوایی بین طرح های پیشنهادی ایران و مصر وجود ندارد و ما تاکید کردیم که راه حل های سیاسی می تواند به حل مسالمت آمیز بحران منجر شود. ایران از ابتدا از پیشنهاد مرسی حمایت کرده است.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=40131

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر