1

نقوی حسینی:اثرگذاری جنبش عدم تعهد با تاسیس دبیرخانه افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 40148
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴

نقوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در افتتاحیه اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، گفت که تشکیل دبیرخانه دائمی برای این جنبش می‌تواند اثرگذاری آن را در عرصه جهانی افزایش دهد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: یکی از ضروریات نقش‌آفرینی جنبش عدم تعهد در سیاست بین‌المللی و عرصه جهانی، داشتن دبیرخانه دائمی جنبش است. چرا که در حال حاضر این جنبش کار سازمان یافته‌ای را دنبال نمی‌کند و حیف است که چنین مجمع مهم بین‌المللی با عضویت بیش از نیمی از کشورهای جهان از قاره‌های مختلف نتوانند در تحولات بین‌المللی نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: با توجه به نبود دبیرخانه ثابت برای جنبش عدم تعهد، کار سازمانی نیز در این جنبش صورت نگرفته و به همین دلیل مقام معظم رهبری گفتند که لازم است دبیرخانه‌ای برای جنبش تشکیل شود تا اثرگذاری خود را مستمرا دنبال کند و جلسات منظمی تنظیم شود تا در مواقع ضروری نشست‌هایی برگزار کند و بیانیه‌هایی صادر کند که بتواند اثرگذار باشد.

سخنگوی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دخالت برخی قدرت‌ها در امور کشورهای دیگر، خاطرنشان کرد: شاهدیم که پس از فروپاشی نظام دوقطبی، برخی قدرت‌ها لجام‌گسیخته شده و ادعای یکه‌تازی در عرصه بین‌المللی را دارند، لذا سعی می‌کنند برای دیگران تعیین تکلیف کنند و آینده ملت‌ها و کشورهای دیگر را رقم بزنند.

نقوی حسینی ادامه داد: همین امروز در صحنه جهانی قدرتی از آن طرف دنیا مثل آمریکا بلند می‌شود و می‌گوید که در سوریه چه کسی باشد یا نباشد. اگر جنبش عدم تعهد به عنوان یک مجمع ساز و کار خوبی داشته باشد، می‌تواند در مقابل این لجام‌گسیختگی‌ها و یکه‌تازی‌ها بیاستد و از منافع کشورهای عضو دفاع کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی همچنین طرح موضوع «همه‌پرسی برای فلسطین» از سوی مقام معظم رهبری را در اجلاس سران کشورهای عضو عدم تعهد مورد اشاره قرار داد و افزود: در این اجلاس که کشورهای موثر و نقش‌آفرین منطقه و بین‌الملل در مسائل فلسطین از جمله دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس مجمع عمومی این سازمان حضور دارند، بهترین محفلی است که راهکار جمهوری اسلامی در مورد حل مشکل فلسطین عملیاتی شود یا حداقل مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: شاید مبتکرانه‌ترین طرحی که تاکنون در مورد فلسطین مطرح شده، همانی است که مقام معظم رهبری امروز هم بر آن تاکید کردند و آن اینکه بر اساس اصول دموکراسی، سازمان مستقل بین‌المللی در فلسطین همه‌پرسی بگذارد تا مردم نوع حکومت را انتخاب کنند و همان از سوی مجامع بین‌المللی به رسمیت شناخته شود.

سخنگوی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت که در اجلاس سران جنبش عدم تعهد با حضور کشورهای موثر، زمینه بررسی عملیاتی طرح جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برگزاری همه‌پرسی در فلسطین فراهم خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=40148

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر