2

سردار سید‌محمد باقر‌زاده :حفظ سرمایه‌های معنوی، موجب حرکت معنوی جامعه می‌شود

  • کد خبر : 4070
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۴

سردار سید‌محمد باقر‌زاده در مراسم افتتاحیه یادمان شهید «مولوی فیض‌محمد حسین‌بر» در شهر «گشت» شهرستان سراوان بلوچستان که در آستانه بعث حضرت رسول اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم و با حضور جمعی از علما، طلاب علوم دینی و مسئولان محلی و جوانان شهرهای سراوان و گشت برگزار شد، ضمن ابلاغ رهنمود مقام […]

سردار سید‌محمد باقر‌زاده در مراسم افتتاحیه یادمان شهید «مولوی فیض‌محمد حسین‌بر» در شهر «گشت» شهرستان سراوان بلوچستان که در آستانه بعث حضرت رسول اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم و با حضور جمعی از علما، طلاب علوم دینی و مسئولان محلی و جوانان شهرهای سراوان و گشت برگزار شد، ضمن ابلاغ رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «از شهید مرحوم حسین‌بر تجلیل کنید!» در مورد خصوصیات آن شهید سخن گفت.
سردار باقرزاده، شهید حسین‌بر را به دلیل دفاع به‌حق از نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین جلوگیری از تضعیف نظام اسلامی، شهید امر به معروف و نهی از منکر نامید.

وی در اظهارات خود شهدا و فرهنگ شهادت را به عنوان سرمایه‌های معنوی جوامع برشمرد و اضافه کرد: حفظ سرمایه‌های معنوی، موجب حرکت معنوی جامعه می‌شود و همین امر نشانه حیات معنوی آن جامعه خواهد بود؛ از این رو هر حرکتی که بتواند سرمایه معنوی جامعه را حفظ کند و گسترش دهد، حرکتی برای حفظ حیات معنوی آن جامعه تلقی خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با استناد به روایت وارده از رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم که در منابع روایی اهل سنت آمده است، بیان داشت: هرگونه پایبندی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نشانه ایمان به قرآن کریم و پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم خواهد بود و چنین فردی به عنوان خلیفه خدا، قرآن کریم و رسول خدا شناخته می‌شود که البته چنین مقام معنوی‌ای موجب می‌شود تا حیات معنوی آن جامعه تضمین شود.

عضو شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت کشور تأکید کرد: مردم بلوچستان با وجود اینکه در زمان شاهان قاجار مورد بی‌مهری‌های فراوانی قرار گرفتند، هیچ‌گاه حاضر نشدند منافع ملی را زیر پا بگذارند. مانند مقاومت‌ها و حماسه‌های مردم بلوچستان در برابر قرارداد ننگین «گلداسمیت» با دولت انگلستان که متأسفانه طی آن بخش وسیعی از بلوچستان ایران از کشور جدا شده و به دولت انگلیس مستقر در هند واگذار شد.

وی به مقاومت منفی مردم بلوچستان در برابر مزدوران انگلیسی و جهاد دفاعی سران قبایل و علمای بلوچستان از جمله فتاوای مولوی خلیفه خیر‌محمد اشاره کرد و چنین افرادی را افتخاری برای بلوچستان دانست.

سردار باقر‌زاده ضمن تجلیل از شهیدان سرافرازی چون «سرتیپ خلبان محمد‌امین میرمراد‌زهی» و «مولوی حسین‌بر» آنان را ستاره‌های درخشانی دانست که باید جوانان بلوچ راه عزت و مردانگی را از آنان فراگیرند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به اهمیت ساخت یادمان شهدا در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و افزود: ساخت چنین یادمان‌هایی موجب می‌شود تا اندیشه و مکتب بزرگان حفظ و روحیه دشمن‌ستیزی در جوانان تقویت شود.

وی در پایان با بیان برنامه‌های آینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اظهار داشت: به تدریج و با کمک همه دستگاه‌ها، برای ساخت مناطق یادمانی شهدایی که در جنوب شرق کشور به شهادت رسیدند، اقدام خواهیم کرد.

به گزارش توانا، یادمان شهید «مولوی فیض‌محمد حسین‌بر» در زادگاه آن شهید واقع در شهر گشت از شهرستان سراوان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
این یادمان که مجموعه‌ای شامل مسجد، کتابخانه و تسهیلات رفاهی بین‌راهی است به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در طول ۴ سال و با صرف مبلغ ۱ میلیارد تومان ساخته شد.
شهید «فیض‌محمد حسین‌بر» از علمای وارسته منطقه گشت سراوان بود که در ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ به جرم دفاع از نظام اسلامی و همکاری با نیروهای انقلاب توسط اشرار ناجوانمردانه‌ به شهادت رسید.

در مراسم افتتاح این یادمان از کتاب تحقیقی «نظام دفاعی از نگاه قرآن و مذاهب فقهی اهل سنت» که توسط دکتر غلامحسین اعرابی تألیف و به وسیله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده است، رونمایی شد.
همچنین فیلمی با عنوان «افتخار بلوچ» درباره زندگی شهید «مولوی حسین‌بر» به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ساخته شده و در اختیار صدا و سیما قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4070

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر