2

تذکر به مشمولانی که با گذرنامه‌های زیارتی اقدام به خروج از کشور برای تحصیل در خارج کشور کرده‌اند

  • کد خبر : 4094
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۳۴

مدیرکل امور دانشجویان خارج وزارت علوم نسبت به شگردی هشدار داد که طی آن برخی پسران داوطلب آموزش عالی که از نظر قوانین نظام وظیفه مشمول شناخته می‌شوند، برای تحصیل در خارج کشور از گذرنامه‌های زیارتی یک بار خروج سوءاستفاده کرده‌اند. حسن مسلمی نائینی در گفتگو با خبرنگار مهر از مواجهه با دانشجویانی در خارج […]

مدیرکل امور دانشجویان خارج وزارت علوم نسبت به شگردی هشدار داد که طی آن برخی پسران داوطلب آموزش عالی که از نظر قوانین نظام وظیفه مشمول شناخته می‌شوند، برای تحصیل در خارج کشور از گذرنامه‌های زیارتی یک بار خروج سوءاستفاده کرده‌اند.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با خبرنگار مهر از مواجهه با دانشجویانی در خارج کشور خبر داد که در زمان خروج از کشور از نظر قوانین نظام وظیفه مشمول شناخته شده اما با گذرنامه‌های زیارتی یک‌بار خروج به خارج کشور رفته‌اند.

مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم افزود: مواردی را در خارج کشور دیده‌ام که این افراد گذرنامه زیارتی یک بار خروج به قصد سوریه دریافت کرده اما از سوریه برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر رفته‌اند.

وی اضافه کرد: این افراد با مشکلات متعددی در کشور مقصد درس می‌خوانند و از آنجا که گذرنامه‌شان، گذرنامه اصلی نیست به مشکلات متعددی برخورد می‌کنند.

مسلمی نائینی خاطرنشان کرد: این ایرانیان تا بتوانند برگه مهاجرت را از کشور مقصد خود بگیرند و بتوانند در آنجا زندگی کنند خیلی سختی می‌کشند.

مدیرکل امور بورس وزارت علوم در اشاره به نمونه‌ای عینی از مشمولانی که با گذرنامه‌های زیارتی اقدام به خروج از کشور برای تحصیل در خارج کشور کرده‌اند به مهر گفت: دو نفر از این راه به ژاپن رفته بودند و حدود ۴ سال هم نمی‌توانستند به ایران بیایند تا اینکه سال ۸۱ تسهیلاتی ایجاد کردند که توانستند مدتی حدود دو ماه را به ایران بازگردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر