3

با افزایش حجم صادرات نفت امکان ارز آوری بیشتر هم فراهم می شود

  • کد خبر : 41407
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸

رستم قاسمی گفت: پیش بینی می شود حجم صادرات نفت خام ایران تا چند ماه آینده وضعیت مطلوب تری پیدا کند.

افق(ofoghnews.ir): وزیر نفت با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران در شهریور ماه سالجاری از برابر شدن استخراج گاز ایران و قطر در پارس جنوبی در صورت تامین منابع مالی ۶۵ هزار میلیارد تومانی تا سال ۱۳۹۲ خبر داد.

رستم قاسمی امروز در جمع نمایندگان مجلس درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران، گفت: پیش بینی می شود حجم صادرات نفت خام ایران تا چند ماه آینده وضعیت مطلوب تری پیدا کند.

وزیر نفت با اعلام اینکه در شهریور ماه سالجاری صادرات نفت ایران افزایش یافته است، تصریح کرد: بر این اساس همزمان با افزایش حجم صادرات نفت امکان ارز آوری بیشتر هم فراهم می شود.
این عضو کابینه دولت دهم همچنین در خصوص نحوه بیمه کشتی‌های نفتکش حامل نفت صادراتی ایران، توضیح داد: با اعمال تحریم کارگزاران خارجی بیمه برای بیمه کشتی‌های نفتکش ایران هم اکنون این تحریم ها را دور زده ایم.
این مقام مسئول با بیان اینکه از عدم بیمه کشتی‌های نفتکش به عنوان یک چالش پیش روی صادرات نفت ایران یاد کرد و افزود: در حال حاضر مشکلی در تامین بیمه کشتی‌های نفتکش حامل نفت خام صادراتی ایران وجود ندارد.
وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت توسعه فازهای میدان مشترک پارس جنوبی، توضیح داد: برای توسعه این میدان گازی سرزمایه گذاری ۶۵ هزار میلیارد تومانی در دستور کار قرار گرفته است.
قاسمی با اشاره به اینکه در صورت تامین این حجم منابع مالی و اعتباری تا پایان سال ۱۳۹۲ میزان استخراج گاز ایران و قطر در پارس جنوبی برابر می شود، تاکید کرد: بر این اساس امکان افزایش درآمدهای حاصل از فروش گاز طبیعی و سایر محصولات گازی هم افزایش می یابد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41407

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر