4

نماینده مجلس در گفتگو با افق: اقتصاد مبتنی بر نفت بی ثباتی بازار ارز را به همراه دارد

  • کد خبر : 43048
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس ،اقتصاد مبتنی بر نفت را از چالش‌های پیش روی اقتصاد کشور دانست

 روح الله بیگی ئیلانلو درگفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی افق، به مهمترین چالش پیش روی اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: بیکاری یکی از مهمترین مشکلات کشور است که در صورت رشد آن معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی نمود بیشتری پیدا می کند. و یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها و نمایندگان مجلس است.
نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی دیگر از عوامل و مشکلات پیش‌رو، تورم است که باعث کاهش قدرت خرید مردم و افزایش هزینه‌ها و ایجاد فاصله بین فقیر و غنی می شود و ما را از عدالت دور کرده و باعث بی ثباتی در اقتصاد کشور می شود.
وی اقتصاد مبتنی بر نفت را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی اقتصاد کشور دانست و افزود: استفاده از پول نفت، اقتصاد کشور را بیمار کرده و باعث کاهش توجه به اهمیت تولید ملی و دانش شده و همچنین تلاش و تاثیر جهانی وارد شده بر قیمت آن ،باعث بی ثباتی در اقتصاد کشور می شود.
نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس ،اقتصاد مبتنی بر نفت را از چالش‌های پیش روی اقتصاد کشور دانست و گفت که استفاده از پول نفت، اقتصاد کشور را بیمار کرده و باعث کاهش توجه به اهمیت تولید ملی و دانش شده و همچنین تلاش و تاثیر جهانی وارد شده بر قیمت آن، باعث بی ثباتی در اقتصاد کشور می شود.
نماینده مردم میاندوآب در خانه ملت یادآور شد: عدم توجه کافی به تولید ملی، چالش‌های سیاسی و تحریم ها و همچنین مدیریت ناکارآمد در بعضی بخش‌ها و عدم هماهنگی لازم بین مسئولان از دیگر موارد و مشکلات پیش روی اقتصاد کشور است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس نهم اظهار داشت: بعضی کوته‌بینی‌ها و باندبازی‌ها باعث می شود مدیران لایق و کاردان حذف و یا جذب نشوند و وجود مدیران ضعیف و ناکارآمد ضمن جلوگیری از پیشرفت مناسب، باعث دوباره کاری و عدم بهره‌وری می شود و لطمات جبران ناپذیری را به کشور وارد می کند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=43048

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر