2

من مطمئنم نمایندگان مجلس نصف بودجه وزرا را دریافت نمی‌کنند

  • کد خبر : 44368
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰

در همان ابتدای امر که هنوز مجلس نهم تشکیل نشده بود، اعلام کردند که هر نماینده ۴۵۰ میلیون تومان پول دریافت می‌کند و این رقم را از جمع بودجه‌های جاری و عمرانی مجلس با تقسیم بر تعداد نمایندگان به دست آورده بودند که از آن ابتدا خلاف گفتند.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده فلاورجان که نسبت به انتشار شایعاتی درباره اعطای هدیه ماشین به نمایندگان انتقاد کرد، گفت: از ابتدا تا به امروز در حق مجلس نهم جفا شد در حالی که نمایندگان نصف بودجه وزرا را دریافت نمی‌کنند.

ححجت الاسلام سیدناصر موسوی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۰۳ آئین نامه داخلی که بر حفظ شان و منزلت مجلس و نمایندگان تاکید دارد، اظهار داشت: آقای کامران در نطق روز یکشنبه خود اعلام کرد که بودجه مجلس ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی خطاب به لاریجانی گفت: شما که رئیس مجلس هستید اعلام کنید اگر ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه مجلس است، این رقم کجا هزینه شده تا برای ملت ایران روشن شود.

نماینده فلاورجان در خانه ملت همچنین گفت: لازم است بگویم حتی در دوره مجلس نهم برای رهن خانه‌های نمایندگان، خود مجلس ورود کرده است اما هم اکنون در برخی از سایت‌ها اعلام شده که به نمایندگان مجلس ماشین هدیه کرده‌اند. در حالی که اگر یک وزیر تصادف کند به خاطر نوع ماشینی که سوار می‌شود حتی از دماغ او خون نمی‌آید و خودرو وزرا اصلا قابل مقایسه با خودروی نمایندگان نیست.

وی ادامه داد: اگر یک نماینده تصادف کند ۳ ماه در بیمارستان بستری می‌شود چرا که ماشینش حلبی و سندش به نام مجلس است.

موسوی از رئیس مجلس خواست که از حق نمایندگان دفاع کند و گفت: ملت ایران باید بدانند که ۷۰۰ میلیارد تومان، پول مجلس نیست و به نمایندگان هیچ پولی داده نشده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده فلاورجان گفت: در مورد مجلس نهم از ابتدا تا به امروز  جفا شد.

وی افزود: در همان ابتدای امر که هنوز مجلس نهم تشکیل نشده بود، اعلام کردند که هر نماینده ۴۵۰ میلیون تومان پول دریافت می‌کند و این رقم را از جمع بودجه‌های جاری و عمرانی مجلس با تقسیم بر تعداد نمایندگان به دست آورده بودند که از آن ابتدا خلاف گفتند. چرا که اگر این طور باشد، بنابراین هر وزیری نیز ۱۵ هزار میلیارد تومان حقوق دارد.

رئیس مجلس ادامه داد: حرف آقای کامران صد در صد خلاف است؛ بودجه جاری مجلس ۱۷۰ میلیارد تومان است یعنی به اندازه همه پرسنل و نمایندگان مجلس که با توجه به مشکلات کشور به ۱۰۸ میلیارد تومان کاهش یافته است و بودجه عمرانی خانه ملت نیز ۲۰۰ میلیارد تومان بود که به ۳۰ میلیارد تومان کاهش یافت. بنابراین چرا عده‌ای حرف خلاف می‌زنند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه من مطمئنم نمایندگان مجلس نصف بودجه وزرا را دریافت نمی‌کنند، تصریح کرد: برخی سایت‌ها گفته‌اند که نمایندگان مجلس هدیه ماشین دریافت کردند اما این خلاف است و باید پرسید چرا بی‌اخلاقی در جامعه راه افتاده است؟

لاریجانی با تاکید بر اینکه هم حتی یک ماشین به نماینده داده نشده است، گفت: متاسفم که بعضی رسانه‌ها در بیرون مجلس و عده‌ای در داخل سخنانی مطرح می‌کنند که نسنجیده است و باید به درگاه الهی عذر خواهی کنند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=44368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر