4

باید هر چه بیشتر شخصیت والای امام را برای نسل‌های جدید تبیین کرد.

  • کد خبر : 444
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۳

آیت الله محمدرضا ناصری که ۱۵ سال در نجف و پاریس همراه امام (ره) بوده است با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام به تشریح ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) پرداخت. وی با تاکید بر اینکه دراین فرصت‌های کوتاه نمی‌توان ابعاد شخصی امام(ره) را تشریح کرد، اظهار داشت: امروز مردم جهان و ایران، امام […]

آیت الله محمدرضا ناصری که ۱۵ سال در نجف و پاریس همراه امام (ره) بوده است با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام به تشریح ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه دراین فرصت‌های کوتاه نمی‌توان ابعاد شخصی امام(ره) را تشریح کرد، اظهار داشت: امروز مردم جهان و ایران، امام خود را به خوبی می‌شناسند، اما باید هر چه بیشتر شخصیت والای امام را برای نسل‌های جدید تبیین کرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال بختیاری گفت: در مسیر دنیا و حرکت استکباری آن اینطور تلقین کرده‌اند که برای پیشرفت و ترقی باید متکی به یک قدرت بود، امروز حتی برخی کشورها در این توهم هستند که باید به آمریکا متکی باشند و حتی نهضت‌های اسلامی را هم به این باور رسانده بودند. در نجف با اعضای برخی از گروه‌های مسلمان که کمابیش یک حرکت‌های اسلامی را شروع کرده بودند مباحثه و مناظره می‌کردیم، آنها می‌گفتند باید متکی به یکی از قدرت‌ غرب و شرق باشیم.

آیت الله ناصری ادامه داد: امام در برنامه‌های نهضت اسلامی و در مسیر حق خود، خداوند را تکیه گاه قرار داد و پایه‌های تفکر اتکا به شرق و غرب را فرو ریخت. امام هیمنه ابرقدرت‌های را شکست، و اتکا به خداوند را جایگزین کرد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های امام این است که مبدا تمام حرکات، می‌اندیشه ها و اعمال خود را از جانب خدا می دانستند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه شاقول و ترازو در اعمال امام “خداوند ” بود، گفت: امام خودیت و منیت خود را از بین برده بود، به برخی از مبارزان زندان رفته و برخی از مبارزان می‌گفتند اگر به خاطر من حرکت کرده‌اید، من پاداشی برای شما ندارم، ولی اگر برای خدا حرکت کرده‌اید خداوند شما را اجر و پاداش خواهد داد، همه چیز باید برای رضای خدا باشد.

آیت الله ناصری افزود: همه هم و غم‌ امام در نجف این بود که نهضت به پیش برود و به پیروزی برسد، امام(ره) به برخی از بزرگان گفتند اگر شما حرکت کنید من دنباله رو شما خواهم بود، چراکه امام دنبال خودیت و منیت و مرجعیت خود نبود، اما چون آنها حرکت نکردند، خود امام بر اساس تکلیف وارد میدان شد اما هیچگاه دنبال نام و نشان و مرجعیت نبود.

وی یادآور شد: امام در شهادت حاج آقا مصطفی اجازه نداد درباره او صحبتی شود، اما وقتی اتفاقی برای یکی از مبارزان در جریان نهضت می‌افتاد، تاکید داشتند که حتما به خانواده او رسیدگی و کار او پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال بختیاری افزود: امام اجازه نمی‌دادند به دلیل اینکه مردم ایران در سختی هستند، کولر در گرمای نجف برایشان نصب شود، بنابراین رهبر وقتی حرکت خدایی داشت و مسیر او الهی شد، اینگونه رفتار می‌کند. امام (ره) با همه این سخن‌ها گفتند من از زحمات این مردم شرمنده‌ام و با همه ایثاگری‌ها اینگونه مردم داری داشتند، در حالی که عده‌ای به عنوان ابزار برای پیشرفت کاری خود از مردم استفاده می‌کنند، امام مردم را به عنوان بندگان خدا می‌نگریست و لذا به همه آنها عشق می‌ورزید. حتی امام در برابر اهانت‌های برخی نسبت به خود، برای آنها دعا می‌کرد.

آیت الله ناصری در پایان تاکید کرد: بعد از امام خداوند، نعمت وجود آیت‌الله خامنه‌ای را به ما داد و تمام رشته‌های دشمنان را از هم پاشید. امام در باره مقام معظم رهبری گفته‌اند که ایشان لیاقت و شایستگی رهبری را دارند. لذا امروز بعد از امام این کشور پرتلاطم را به سلامت به سوی کمال هدایت می‌کنند و این برکت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=444

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر