1

اگر مسئولی تعلل کند حتما مجلس او را استیضاح‌خواهد کرد

  • کد خبر : 45108
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶

لاریجانی گفت: ما معتقدیم در شرایط فعلی گران کردن آب و برق در حد تحمل مردم نیست و باید صبر کنیم تا فضای اقتصادی آرام شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی گفت: تا کنون کشور ما از واردات زیاد ضرر کرده است و لذا امروز که دشمن شرایط اقتصادی ما را هدف قرار داده است، باید به سمت تولید داخلی حرکت کنیم.

به گزارش تابناک، علی لاریجانی صبح امروز در سفر به استان اصفهان با شرکت در مراسم یادواره شهدای فریدون‌شهر با تاکید بر اینکه قطعا از مرحله فعلی کشور عبور خواهیم کرد، گفت: اگر همت‌ها مثل گذشته و روحیه‌ها مجاهدانه باشد و تدابیر رهبری را همگان درست اجرا کنند و وحدت کلمه داشته باشیم، قطعا از این سنگلاخی که غربی‌ها برایمان ایجاد کرده‌اند عبور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه غربی‌ها می‌دانند که از راه نظامی علیه ایران موفق نخواهند بود، گفت:‌ از این جهت سراغ مباحث اقتصادی رفتند که البته این مساله بسیار حساس است و باید مراقبت کرد اما استفاده از نیروهای خلاق و صاحب‌نظر و همه استعدادهای کشور می‌تواند در این مسیر به ما بسیار کمک کند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه حرکت به سمت تولید هم اشتغال ایجاد می‌کند و هم جلوی تورم افسارگسیخته را می‌گیرد، ادامه داد: دولت و مجلس باید به جد پیگیر این موضوع باشند.

وی با تاکید بر اینکه همانطور که خام‌فروشی نفت مناسب نیست، محصولات کشاورزی و دامپروری نیز نباید خام‌فروشی شوند، ادامه داد: باید در بخش کشاورزی و محصولات دامی خودکفا شویم و این یکی از مفاهیم اقتصاد مقاومتی است.

رییس مجلس ادامه داد:‌ در همه جای دنیا با ایجاد ظرفیت‌های صنعتی مکمل کشاورزی، ارزش افزوده این بخش را بالا می‌برند گفت: در کشور ما نیز باید چنین سیاستی در پیش گرفته شود یعنی اگر صنعتی می‌تواند کنار کشاورزی قرارگیرد و ظرفیت آن را بالا ببرد باید به این بخش اولویت داد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه احیای این امکانات توان ملی ما را بالا برده و کشور را در برابر دشمنان مقاوم می‌کند گفت: زمانی از این گردنه عبور می‌کنیم که استعدادهای درونی تولید کشور شکوفا شود و قطعا در این زمان است که بازارهای زیادی در منطقه از آن ما خواهد بود.

وی به برخی نابسامانی‌ها در عرصه‌ اقتصادی کشور در چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: دولت نیز تلاش می‌کند این نابسامانی‌ها را به یک نظم برساند و ما هم برای استقرار چنین وضعی در مجلس تلاش می‌کنیم.

وی تلاش برای جلوگیری از شتاب گرانی‌ها را یکی از سیاست‌های مجلس در این چند ماه عنوان کرد و گفت: ما در مجلس تلاش کردیم که نقدینگی‌ افزایش نیابد و در همین راستا هم مصوبه‌ای گذراندیم که شورای نگهبان هم آن را به تصویب رساند که بر این اساس نقدینگی کنترل شده و به سمت تولید پیش می‌رویم.

رییس مجلس در ادامه افزود: ما از صندوق توسعه ملی ۱۰ درصد را به صورت ریالی برای کشاورزان اختصاص داده‌ایم و فکر می‌کنیم که این راهکار می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی تاخیر در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را یکی از پیشنهادات مجلس برای مهار شرایط اقتصادی بازار عنوان کرد و گفت: ما معتقدیم در شرایط فعلی گران کردن آب و برق در حد تحمل مردم نیست و باید صبر کنیم تا فضای اقتصادی آرام شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه برای گذر از آخرین شگرد غربی‌ها، مقاومت و برنامه‌ریزی و با تدبیر عمل کردن است افزود: برای خودکفایی کشاورزان و دامپروران ما قطعا در بودجه آینده این موضوع را لحاظ خواهیم کرد.

به اعتقاد رییس مجلس، دولت در کارهای تولیدی نمی تواند موفق باشد لذا در این راه خود مردم باید وارد شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت وحدت بین آحاد مردم و در بین مسوولان گفت: نکاتی که اخیرا مقام معظم رهبری گفتند یک حقیقت مسلم است و امروز انرژی‌ها نباید صرف سایش شود.

وی با اشاره به وظایف قوای سه گانه گفت: قوه مجریه باید در چارچوب قانون و با کمک وزرا خدمات مختلف را در اختیار مردم قرار دهند و قوه مقننه نیز باید ضمن تدوین قوانین بر عملکرد مسوولان اجرایی نظارت داشته باشد و اگر این مسوولان تخلفی کردند سریعا برخورد کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید با دعوا و کشمکش‌ ایجاد کردن قوا به وظایفشان عمل کنند افزود: ما قطعا در مجلس به قوای دیگر کمک می‌کنیم که در کارهایشان موفق باشند و اگر فکر می‌کنند نیازی به تصویب طرح و یا لایحه‌ای در این زمینه است ما در چارچوب رهنمودهای رهبری این کار را برای آنها انجام خواهیم داد.

لاریجانی با اعتقاد به اینکه امسال باید توده‌های مردم را وارد اقتصاد کرد ادامه داد: هر طرح و لایحه‌ای که به این فکر کمک کند مورد حمایت مجلس قرار خواهد گرفت.

رییس مجلس افزود: در این مسیر اگر مسوول یا وزیری بخواهد تعلل کند حتما مجلس از آن سوال خواهد کرد و ممکن است او را استیضاح کند.

وی گفت: سوال و استیضاح راهکارهایی است که اگر به خوبی از آنها استفاده شود باعث اقتدار ملی می‌شود و اگر مجلس نیاز ببیند باید از این اختیاراتش استفاده کند.

وی بر ضرورت وحدت نظر و همگرایی ملی و پیروی همگان از مقام معظم رهبری تاکید کرد.

لاریجانی در ادامه سخنان خود در یادواره شهدای فریدون‌شهر ضمن تشریح واقعه غدیرخم اظهار داشت: غدیر فقط برای این نبود که پیامبر اسلام برای استمرار حاکمیت اسلام جانشین خود را معرفی کند، حقیقت غدیر این بود که مفهوم ولایت باید زنده شده و صراط صحیح برای مسلمانان مشخص شود. مفهوم ولایت تنها حکومت نیست حیثیت انسان‌ها در گرو ولایت است انسانی که ولایت نداشته باشد گمراه است.

وی اضافه کرد: برخی حرف‌های درشت غربی‌ها به خاطر عزت جایگاه مردم ایران است اگر ملت ما یک ملت معمولی بود قطعا آنها اینقدر درباره ما صحبت نمی‌کردند. ستیز آنها با ما به خاطر راه جدیدی است که ما طی می‌کنیم. ملت ایران از روز اول گفت نه شرقی و نه غربی . این حرفت تندی در جهان امروز است. یعنی هم غربی‌ها و هم شرقی‌ها با ما ستیز می‌کنند چرا که ما راه مستقلی را می‌خواهیم پیش برویم.

وی گفت: در صحنه بین‌المللی گاهی افراد ساده‌لوحی مثل رییس‌جمهور قبلی فرانسه پیدا می‌شود که صراحتا گفت که علت اینکه ما به عراق حمله کردیم و در جنگ ۳۳ روزه به لبنان حمله کردیم این بود که این دو بال‌های ایران بودند و ما می‌خواستیم ابتدا بال‌های ایران را بزنیم و بعد به سراغ خودش برویم.

وی خطاب به غربی‌ها گفت: شما در عراق چه کردید؟ افغانستان را هم گرفتید؟ جنگ ۳۳ روزه راه انداختید تا حزب‌الله را از پا در آوردید. اما هیچ کار نتوانستید بکنید ایران در مقابل این رفتارهای بسیار مخرب در صحنه بین‌المللی ایستادگی کرد و تنها کشوری که در مقابل دیکتاتوری بین‌المللی رفتار مسوولانه داشت نظام جمهوری اسلامی بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=45108

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر