1

هدف از ایجاد جنگ علیه ملت سوریه ،نابودی اراده ملت سوریه است

  • کد خبر : 45432
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸

بروجردی گفت: ملت سوریه با همان اراده که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد، تروریست ها را در خاک سوریه نابود خواهد کرد

افق(ofognews.ir) رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایت اخیر کشتار غیرانسانی مردم سوریه توسط تروریست ها گفت: این واقعه چهره واقعی و غیرانسانی مخالفان ملت سوریه و حامیان منطقه ای و جهانی شان را نشان داد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- سوریه در مجلس شورای اسلامی در مراسمی که عصر دیروز از سوی این گروه به مناسبت پایان یافتن دوران ماموریت حامد الحسن سفیر سوریه درتهران برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های وافر وی طی سالهای ماموریت در تهران برای بسط و توسعه همکاری های برادرانه فی ما بین دو کشور گفت: طی این سالها مناسبات دو کشور وارد عرصه های نوینی از همکاری های اقتصادی و منطقه ای شد و روابط تهران- دمشق در بسیاری از تحولات منطقه تاثیرگذار بوده است.

علاء الدین بروجردی در ادامه با یادآوری حمایت دو کشور از مقامات لبنان و فلسطین در برابر تجاوزات و زورگویی های رژیم اشغالگر قدس به ویژه جنگ سی و سه روزه لبنان و نبرد بیست و دو روزه غزه افزود: طی این سالها روابط تهران – دمشق به محور اصلی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و حامیان بین المللی اش تبدیل شد و توانست نقش راهبردی و تاثیرگذارش در حمایت از حقوق مسلمانان آشکار سازد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه دو ملت ایران و سوریه را دوست همیشگی خواند و افزود: دو ملت همواره در سختی ها و دشواری ها از یکدیگر حمایت و پشتیبانی کرده و در آینده این روابط نزدیکتر و مستحکم تر خواهد بود.

وی جنگ امروز علیه ملت و دولت سوریه را جنگ احزاب خواند و افزود: قدرت های استکباری جهان و هم پیمانان منطقه ای شان و رژیم صهیونیستی سعی در شکستن مقاومت ملی مردم سوریه و از میان بردن هویت ملی و استقلال آنها را دارند. اما بی تردید پیروزی نهایی این بحران ملت سوریه خواهد بود که با افتخار و سرافرازی از این آزمون دشوار بیرون خواهد آمد.

بروجردی با اشاره به جنایت اخیر کشتار غیرانسانی مردم سوریه توسط تروریست ها خاطر نشان کرد: این واقعه چهره واقعی و غیرانسانی مخالفان ملت سوریه و حامیان منطقه ای و جهانی شان را نشان داد.

حامد الحسن نیز در این مراسم با تقدیر از رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران – سوریه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی همواره نقش مهمی در پیشبرد روند همکاری ها و دفع موانع توسعه و گسترش آن ایفا کرده است.

وی همکاری های پارلمانی دو کشور را حلقه مهمی از مناسبات برادرانه دو کشور خواند و ابراز اطمینان کرد در آینده نیز مجالس ایران و سوریه روند همکاری های پارلمانی فی ما بین گسترش خواهد یافت.

وی روابط دو کشور را برپایه دوستی تاریخی دو ملت، منافع مسلمانان، دیدگاههای مشترک در قبال تحولات منطقه و جهان و اراده رهبران دو کشور خواند و افزود: روابط برادرانه ایران و سوریه همواره در جهت کمک به پیشبرد مصالح جهان اسلام و حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با سلطه طلبی های قدرت های جهانی و رژیم صهیونیستی بوده است.

حامد الحسن در ادامه با بیان این که ملت سوریه اینک در برابر هجوم همه جانبه محور آمریکا، فرانسه، انگلیس، رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه ای آنها قرار دارد. به حضور عناصر تروریست از گروه های تروریستی منافقین، القاعده در خاک سوریه اشاره کرد و گفت: هدف این جنگ علیه ملت سوریه نابودی اراده ملت سوریه برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین است. اما ایستادگی و مقاومت مردم سوریه این توطئه را به شکست کشانده است.

وی افزود: ملت سوریه با همان اراده که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد، تروریست ها را در خاک سوریه نابود خواهد کرد. در این مراسم همچنین سفرای کشورهای فلسطین و لبنان نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=45432

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر