2

مذاکره دولت بحرین با مخالفان، اقدامی نمایشی و مسخره است

  • کد خبر : 4589
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴

“مذاکرات بحرین نمایشی و مضحک است” یک تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید، آن‌چه مذاکره دولت بحرین با مخالفان خوانده می‌شود، اقدامی نمایشی و مسخره است زیرا این افراد نماینده واقعی تمامی اقشار مردم بحرین نیستند. پرس تی وی با علی الفرج فعال سیاسی، گفت‌وگویی درباره بحران بحرین انجام داده است که برگردان متن آن به قرار زیر […]

“مذاکرات بحرین نمایشی و مضحک است”

یک تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید، آن‌چه مذاکره دولت بحرین با مخالفان خوانده می‌شود، اقدامی نمایشی و مسخره است زیرا این افراد نماینده واقعی تمامی اقشار مردم بحرین نیستند.

پرس تی وی با علی الفرج فعال سیاسی، گفت‌وگویی درباره بحران بحرین انجام داده است که برگردان متن آن به قرار زیر است:
پرس تی وی: چرا فکر می‌کنید با وجود حضور مردم در خیابان‌ها و تداوم سرکوب آنان از سوی رژیم منامه، مذاکرات انجام می‌شود؟

فرج: آن‌چه که رژیم ترتیب آن را داده یک مذاکره نیست؛ بلکه در واقع کنفرانسی است که توسط دولت و اقلیت بسیار محدودی برگزار می‌شود. به یقین با شکست مواجه خواهد شد؛ چراکه نمایانگر عقاید مردم نیست.

مردم درباره این کنفرانس خوشحال نیستند؛ چراکه تظاهرات در بحرین ادامه دارد. اساسا آنچه که ترتیب داده شده کنفرانسی است که در آن توصیه‌هایی بیان و به دولت ارایه خواهد شد. و بعد دولت و امیر تصمیم خواهند گرفت که به این توصیه‌ها عمل کنند یا خیر.

پرس تی وی: بگذارید صریح صحبت کنیم؛ اگر رهبران مخالف دارند با رژیم مذاکره و به آنان توصیه‌هایی ارائه می‌کنند، می‌توانند برای خودشان صحبت کنند. اما آیا آنها درباره مردمی هم صحبت می‌کنند که در خیابان‌ها هستند و جانشان را به خطر می‌اندازند؟

فرج: این در واقع یک مذاکره نیست؛ یک کنفرانس است. تصور کنید ۳۰۰ نفر را که با یکدیگر ملاقات می‌کنند. آن‌ها افرادی هستند که عقاید خودشان را بیان می‌کنند، همین. این یک مذاکره بین طرف‌های اصلی نیست.

دولت این کنفرانس را برای وجهه خودش سازماندهی کرد؛ برای عموم، برای رسانه‌ها. این کنفرانس قرار نیست به هیچ وجه نماینده مردم باشد. حتی احزاب سیاسی با ۳۷ نماینده شرکت می‌کنند و از مخالفان نمایندگان بسیاراقلیتی حضور دارند. این یک مذاکره نیست؛ فقط یک کنفرانس است.

پرس تی وی: آیا نباید رهبران مخالف در کنفرانس با رژیمی شرکت کنند که بر معترضان صلح‌طلب تحمیل شده و حتی از کشور همسایه‌اش عربستان سعودی برای کمک نیرو آورده است؟

فرجی: من معتقدم تصمیم مخالفان برای پیوستن به این کنفرانس در حقیقت یک اشتباه است. این یک سیاست خوب نیست. مردم از این کنفرانس خوشحال نیستند؛ پس چرا کسی باید در آن حضور یابد؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4589

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر