2

اهمیت نقش مردم در توفیقات سپاه پاسداران

  • کد خبر : 4617
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران نهادی برخواسته از دل مردم و بدون وابستگی به جریان و گروه خاصی است که مردمی بودن منشا قدرت و توان این نهاد انقلابی است. استراتژی حضرت امام (ره) در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی تکیه بر توده‌های مردم بود و زمانی که […]

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران نهادی برخواسته از دل مردم و بدون وابستگی به جریان و گروه خاصی است که مردمی بودن منشا قدرت و توان این نهاد انقلابی است. استراتژی حضرت امام (ره) در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی تکیه بر توده‌های مردم بود و زمانی که این انقلاب به پیروزی رسید، سپاه از بطن همین مردم و با حضور اقشار مختلف شکل گرفت.

معاون سیاسی سپاه در ادامه تصریح کرد: افرادی که با تشکیل سپاه به این نهاد انقلابی وارد شدند، اساساً با انگیزه‌های پاک دفاع از دین، دفاع از ارزش‌ها، دفاع از قرآن و ولایت و بدون هیچ گونه چشم داشتی، تنها با هدف ادای تکلیف و انجام وظیفه پا در عرصه گذاشتند.

جوانی با تاکید بر اهمیت نقش مردم در توفیقات سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران به عنوان متولی سازماندهی نیروهای مردمی در قالب بسیج و با حفظ شاکله مردمی، هیچ‌گاه خود را از مردم جدا نکرد و توانست با برخورداری از این ویژگی مهم به توفیقات مهمی دست یابد.

وی همچنین با اشاره به تشابهی که بین سپاه و پاسداران با نقشی که حضرت اباعبدالله (ع) در دفاع از اسلام ایفا کردند، اظهار داشت: حضرت اباعبدالله حسین (ع) در دفاع از اسلام جهاد کردند، با دشمنان جنگیدند و در این راه ایثار، شهامت و فداکاری را به اوج رساندند و به تعبیری با خون خود نهال اسلام را آبیاری کردند.

معاون سیاسی سپاه افزود: سپاه پاسداران در زمانی شکل گرفت که کشور به مجموعه‌ای نیاز داشت که با حضور در صحنه ایثار و فداکاری از انقلاب اسلامی مراقبت و حراست کند و در راه دفاع از اسلام و ارزشها آماده جانفشانی و جانبازی باشد. نقشی که سپاه از همان سال‌های اول انقلاب با فداکاری و ایثار ایفا کرد مشابه حرکتی بود که حضرت امام حسین (ع) با جهاد در برابر دشمنان به منظور دفاع از اسلام انجام دادند، به همین خاطر روز ولادت بزرگ پاسدار اسلام، حضرت ابا عبدالله حسین (ع) به عنوان روز پاسدار مطرح شد و حضرت امام(ره) نیز با اشاره به همین تشابهات این نامگذاری را تحسین کردند.

جوانی سپاه را سازمانی مکتبی و انقلابی خواند و گفت: مکتبی بودن سپاه به این معنی است که روح اصلی حاکم بر آن اصول و ارزش‌های دینی بوده و در میان این اصول ولایت فقیه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. زمانی که سپاه پاسداران می خواهد از انقلاب و دستاوردهای آن که در راس این دستاوردها نظام مقدس جمهوری اسلامی است، حفاظت کند، این نظام ولایت‌محور است، پس طبیعی است که پاسداران ولایت مدار باشند و تبعیت از ولایت فقیه را به عنوان امری اعتقادی قبول کنند و ولایت مداری از ابتدای تشکیل سپاه محور همه حرکتهای پاسداران است.

وی با بیان اینکه دشمنان ما با دست خود زمینه رشد و پیشرفت ما را فراهم کردند، اظهار داشت: در هر عرصه‌ای که دشمنان ما را مورد تحریم و فشار قرار دادند و نیازهای ما را برطرف نکردند، با تکیه بر دانش توانمندی‌های داخلی توانستیم آن نیاز را برطرف کنیم. در مورد سپاه پاسداران نیز دشمنان با این تصور که استفاده از تحریم و ایجاد محدودیت می تواند عامل فشار شده و سپاه را تضعیف کند این ابراز ناکارآمد را بکار بستند، در حالی که عملا این تحریم‌ها توانمندی و قابلیت های بالای سپاه را شکوفا کرده و موجبات پیشرفت و رسیدن به دستاوردهای ارزشمندتری را فراهم می‌کند.

‌معاون سیاسی سپاه در پایان سخنانش تاکید کرد: امروز بحمدالله در حوزه‌های علمی، فنی، صنایع دفاعی و نظامی پیشرفت‌های چشم‌گیری در کشور و همچنین در سپاه وجود دارد که بخشی از‌آنها نتیجه همین تحریم‌ها و محدودیت‌های دشمن است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر