5

عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش از همه فرهنگیان بابت فیلم مشکوک و ساختگی تنبیه دانش آموزان

  • کد خبر : 5012
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فضا و جو مناسب در آموزش و پرورش، آمریکا و اسرائیل را وادار کرده است که بروند و فیلم دروغین بسازند، از همه فرهنگیان بابت فیلم مشکوک و ساختگی تنبیه دانش آموزان که در شبکه های ماهواره ای و اینترنتی پخش شده است، عذرخواهی کرد. به گزارش مهر، […]

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فضا و جو مناسب در آموزش و پرورش، آمریکا و اسرائیل را وادار کرده است که بروند و فیلم دروغین بسازند، از همه فرهنگیان بابت فیلم مشکوک و ساختگی تنبیه دانش آموزان که در شبکه های ماهواره ای و اینترنتی پخش شده است، عذرخواهی کرد.

به گزارش مهر، حمید رضا حاجی بابایی در نخستین جشنواره کشوری پروژه های علمی دانش آموزان دوره دبستانی “جابربن حیان” اظهار داشت: طرح جابربن حیان سال آینده در ۱۰ درصد مدارس ابتدایی کشور اجرا می شود و در حال حاضر ۵۳ هزار معلم ابتدایی در این طرح همکاری داشته اند.

وی با اشاره به اینکه معاونت آموزش ابتدایی و پیش دبستانی ۲۰ اقدام مهم در طول ۲۰ ماه انجام داده است، افزود: طرح قرآن کریم برای سوم ابتدایی، طرح بسیار موفقی بود که انجام پذیرفت و باید دیگر پایه های تحصیلی را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همه مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه ابتدایی باید از مشاوره برخوردار باشند که این موضوع را آغاز کرده ایم همچنین همه مدارس ابتدایی باید دارای معلم ورزش باشند.

حاجی بابایی، طرح شنای صبا و ۲۴ ساعته کردن دوره ابتدایی را از دیگر طرحهای اجرا شده در معاونت ابتدایی دانست و تصریح کرد: طرح تعطیلی پنجشنبه ها نیز که با استقبال اکثر خانواده ها روبرو شده سبب شور و نشاط و انگیزه دانش آموزان شده است.

وی گفت: همه کتابهای ابتدایی را در راستای جشنواره جابربن حیان تغییر می دهیم زیرا حجم کتاب دانش آموز را صاحب تفکر و اندیشه نمی کند.

وزیر آموزش و پرورش ایجاد معاونت ابتدایی را برای نخستین بار از طرحهای جدید وزارتخانه دانست و گفت: در حال حاضر کارشناسی قرآن در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده است و ۸ هزار مجتمع ترنم ولایت، فعالیت خود را آغاز کرده اند.

حاجی بابایی با اشاره به آغاز طرح هوشمندسازی مدارس ابتدایی بیان داشت: دانش آموزان باید فناوریهای جدید را در دوره ابتدایی بیاموزند که خوشبختانه از همان روزهای نخست این کار آغاز شده است.

وی ایجاد معاونتهای اجرایی در ابتدایی، طرح در محضر قرآن برای معلمین ابتدایی، ایجاد شرایط ارتقا برای معلمین ابتدایی و ثبت نام دانش آموزان ابتدایی در نوبت صبح را از دیگر طرحهای معاونت آموزش ابتدایی و پیش دبستان ذکر کرد.

حاجی بابایی گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد مدارس ابتدایی با ساماندهی مدیران کلاس هایشان در نوبت صبح برگزار می شود و این امر تنها با برنامه ریزی و مدیریت خوب و مطلوب روی داده است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار معاونت ابتدایی در همه مراحل به زنان سپرده شده است زیرا با توجه به روحیاتی که دانش آموزان ابتدایی دارند انجام این کار بهتر و مثمرثمرتر است و ۶۰ درصد معلمان ابتدایی نیز خانم هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر طرح ارزشیابی توصیفی تا سوم ابتدایی پیش رفته که خوشبختانه موفقیت آمیز بوده است همچنین طرح کتابخانه های کلاسی نیز از دیگر طرحهایی است که دانش آموزان با مدیریت معلم از کتابخانه موجود در کلاس استفاده می کنند.

حاجی بابایی ادامه داد: اگر ما در دوره ابتدایی موفق شویم در دوره های راهنمایی و دبیرستان نیز موفق خواهیم شد .

وی با اشاره به آیه ای از قرآن گفت: راه رسیدن به جایگاه تحول بنیادین شامل تفکر، خلاقیت و پویایی آن است که شرایطی ایجاد کنیم که دانش آموز فکر کند .

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از دلایل ارزشیابی و کار توصیفی در ابتدایی آن است که دانش آموز را به سمتی پیش ببریم تا آنچه را که لازم است بیاموزد و به سمت استدلالی کردن، خلاقیت و نوآوری پیش رود.

حاجی بابایی اظهار کرد: نباید دانش آموز را بیش از اندازه در کلاس نگه داریم و ساعات کلاس اول و دوم و سوم ابتدایی باید با کلاس پنجم ابتدایی اختلاف داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر