3

۱۳۰۰ واحد مرغداری در خراسان‌رضوی فعال هستند

  • کد خبر : 50135
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان‌رضوی گفت: ۱۳۰۰ واحد مرغداری در خراسان‌رضوی فعال هستند.

خبرگزاری فارس: 1300 واحد مرغداری در خراسان‌رضوی فعال هستند

سیدمحمد طباطبایی ظهر امروز در کمیسیون تنظیم بازار در استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: برای تولید گوشت مرغ در خراسان‌رضوی و رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه پنجم توسعه ملاک قرار داده‌ شده است.

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان‌رضوی افزود: از طریق دو راهکار اساسی توسعه و ارتقای بهره‌وری در مرغداری‌های موجود، تکالیف را مشخص کرده تا بتوان به وضعیت مطلوب دست پیدا کرد و در حال حاضر وضعیت از نظر تولید مناسب است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پنجم و سرانه مشخص شده و طبق آمار در هشت‌ماه گذشته میزان ورودی و خروجی گوشت مرغ برابری می‌کرده و در نتیجه کمبودی نداریم.

وی یادآور شد: تمام تولید مستقیم به داخل بازار نمی‌آید و در حال حاضر ارزان‌ترین قیمت تخم‌مرغ را داریم که یک پنجم قیمت گوشت قرمز را دارد.

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان‌رضوی تاکید کرد: مرغداری صنعت بزرگی است که هزار و ۳۰۰ واحد مرغداری در استان فعالیت می‌کنند و با کمبود مواجهه نیستیم اما اگر بحث ذخیره استراتژیک مطرح است باید برنامه‌ریزی انجام شود.

طباطبایی بیان کرد: ساماندهی واسطه‌ها نیز از مواردی است که مطرح می‌شود و باید در قالب یک اتحادیه کاملاً قانونی واسطه‌ها را ساماندهی کرد.

وی تصریح کرد: باید برآْورد از مصرف مشخص شود و در ایام پایانی ماه صفر و عید نوروز که زائران بیشتری به مشهد مقدس سفر می‌کنند و تقاضا بیشتر است میزان تولید و مصرف مشخص شود تا برای تامین آن برنامه‌ریزی انجام شود.

منبع : فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=50135

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر