1

راه اندازی سرای خبرنگاران پلیس در آینده ای نزدیک در کشور

  • کد خبر : 5052
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶

سرتیپ دوم پاسدار’ بهمن کارگر’ روز شنبه در نشست راهبرد رسانه ای پلیس که با حضور سردبیران و دبیران اجتماعی مطبوعات و خبرگزاری ها در سرای روزنامه نگاران ایران برگزار شد افزود: اصحاب رسانه می توانند با حضور در این سرا، اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. این مقام مسوول در نیروی انتظامی با […]

سرتیپ دوم پاسدار’ بهمن کارگر’ روز شنبه در نشست راهبرد رسانه ای پلیس که با حضور سردبیران و دبیران اجتماعی مطبوعات و خبرگزاری ها در سرای روزنامه نگاران ایران برگزار شد افزود: اصحاب رسانه می توانند با حضور در این سرا، اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
این مقام مسوول در نیروی انتظامی با بیان اینکه رسانه ها برای پلیس یک فرصت محسوب می شوند گفت: در جلسات نیروی انتظامی به طور مکرر به این مهم اشاره شده است و رسانه های داخلی برای نیروی انتظامی یک فرصت محسوب می شوند.
سردار کارگر با بیان اینکه ارتباط نیروی انتظامی با رسانه در دهه اخیر قابل مقاسیه با دهه های گذشته نیست تصریح کرد: اشکال اساسی نیروی انتظامی در ارتباط گیری با رسانه ها این است که ارتباط پلیس با اصحاب رسانه اقناعی نیست.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه برخی معتقدند ورود به مجموعه پلیس مشکل است گفت: اگر اندکی تفاهم و درک یکدیگر وجود داشته باشد، تمامی این مشکلات حل می شود.
وی با تاکید بر اینکه ایران یکی از امن ترین کشورهای دنیاست خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای ارتقای احساس امنیت، رسانه ها هستند.
سردار کارگر با تاکید بر اینکه ارتباط رسانه و نیروی انتظامی، یک ارتباط دو سویه است گفت: رسانه ها و نیروی انتظامی به یکدیگر نیاز دارند و پلیس باید این هنر را داشته باشد تا در تمام رسانه ها بویژه مطبوعات حرف های خود را بزند.
وی با بیان اینکه رویکرد پلیس یک رویکرد اجتماعی است افزود: این رویکرد در جشنواره فیلم پلیس نیز لحاظ شده است و و گاهی اوقات فیلم هایی جایزه کسب کرده اند که حتی یک صحنه پلیسی نیز ندارند اما رویکرد اجتماعی دارند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی ادامه داد: امروزه در نیروی انتظامی پیشرفت های خوبی صورت گرفته است به طوری که در حال حاضر پنج فصل نامه علمی و پژوهشی و ۲۱ فصلنامه علمی، ترویجی و تخصصی در این نهاد وجود دارد.

*** وظیفه پلیس واکاوی وقایع و حوادث نیست
سردار کارگر در ادامه درباره طرح عفاف و حجاب گفت: درباره این طرح صحبت زیاد است و وقتی ۲۶ دستگاه ذی ربط در این زمینه کار نکنند و فقط پلیس بخواهد کار کند، به طور قطع مشکلاتی نیز وجود خواهد داشت.
وی در ادامه به وقوع حوادثی مانند حادثه کاشمر و خمینی شهر اشاره کرد و گفت: این گونه وقایع باید توسط کارشناسان مسایل اجتماعی و روان شناسان واکاوی شود و وظیفه پلیس نیست که به واکاوی اینگونه مسایل بپردازد بلکه وظیفه پلیس دستگیری متهمان و تحویل آنها به دادگاه است.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی توجه به انتخاب تیتر در رسانه هایی که پرونده های گذشته را باز می کنند را یاداور شد و گفت:اشاعه فحشا درست نیست .در برخی مواقع پرداختن مطبوعات به زوایای یک پرونده و نام بردن از متهم، امکان زندگی را از خانواده آن متهم می گیرد.

*** اولویت نیروی انتظامی در طرح عفاف و حجاب برخورد با بدحجابی مانکنی است
معاون اجتماعی نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه طرح عفاف و حجاب امسال با سال های دیگر متفاوت است گفت: در طرح امسال فقط نیروهای زن حق برخورد با خانم ها را دارند.
سردار کارگر افزود: پلیس وظیفه دارد در طول سال طرح عفاف و حجاب را اجرا و با باندهای فحشا و سازمان یافته برخورد کند.
وی با بیان اینکه حجاب فقط منحصر به چادر نیست تصریح کرد: برخورد پلیس در طرح عفاف و حجاب با کسانی است که حجاب را به هیچ وجه رعایت نمی کنند و اگر این برخورد وجود نداشته باشد، هیچ زنی در تهران امنیت نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: در اجرای طرح عفاف و حجاب باید رسانه ها کمک حال نیروی انتظامی باشند و روش های پلیس را اصلاح کنند.
نشست راهبرد رسانه ای پلیس صبح امروز – شنبه – با حضور سردار کارگر معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی، پدرام پاک آیین مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از سردبیران و دبیران اجتماعی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در محل سرای روزنامه نگاران ایران برگزار شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5052

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر