2

ستارگان معتاد در هالیوود +تصاویر

  • کد خبر : 51415
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵

روایت فروشنده مواد مخدر از اعتیاد آنجلینا جولی به هروئین، بازیگرانی که برای رسیدن به اندامی ایده‌‌آل معتاد می‌شوند، افسردگی ستاره‌هایی که جلوی دوربین می‌خندد و مرگ ناگهانی ستاره‌های جوان همه از موضوعاتی هستند که در این گزارش به آنها پرداخته شده است. هالیوود و ستاره‌های این صنعت سینمایی، همواره جنجالی‌ترین سوژه رسانه‌های هستند که به […]

روایت فروشنده مواد مخدر از اعتیاد آنجلینا جولی به هروئین، بازیگرانی که برای رسیدن به اندامی ایده‌‌آل معتاد می‌شوند، افسردگی ستاره‌هایی که جلوی دوربین می‌خندد و مرگ ناگهانی ستاره‌های جوان همه از موضوعاتی هستند که در این گزارش به آنها پرداخته شده است.

هالیوود و ستاره‌های این صنعت سینمایی، همواره جنجالی‌ترین سوژه رسانه‌های هستند که به خاطر زرق و برقی که همین رسانه‌ها از زندگی‌های آنها به تصویر می‌کشد، بسیاری از آنها به عنوان انسان‌هایی ایده‌آل با زندگی‌هایی رویایی یاد می‌کنند که باید آنها را الگو قرار داد.

در این گزارش سعی شده با نگاهی نزدیک به زندگی و ابتلائات برخی از این ستاره‌ها چهره‌ای واقعی از زندگی آنها را به تصویر بکشیم:

اعتیاد به مواد مخدر بالاخص هروئین و کوکائین از جمله مشکلات ستاره‌های هالیوود است که به اعتراف نشریات آمریکایی، قدمتی برابر صنعت سینمایی این کشور دارد.

براساس تحقیقاتی که سال ۲۰۰۸ در ارتباط با اعتیاد جوانان آمریکایی به مواد مخدر صورت گرفت، مصرف کوکائین در هالیوود همانقدر پیش‌پاافتاده و طبیعی است که مصرف یک لیوان مشروب.

البته اگرچه مصرف این نوع از مواد مخدر به امری معمولی تبدیل شده است ولی مشکلات اعتیاد به آن همچنان برای مصرف‌کنندگانش باقی است.

*ماجرای اعتیاد «جولی» از زبان فروشنده مواد و ماجرای بیماری روانی‌اش از زبان پدرش «جان ویت»

_ماجرای اعتیاد جولی: «فرانکلین میرز»، یک فروشنده مواد مخدر سال ۲۰۰۵ در مصاحبه‌ای جنجالی با مجله «لایف اند استایل»، گفت: اولین بار فوریه سال ۱۹۹۷ میلادی در هتل چلسی با آنجلینا جولی ملاقات کردم فکر کنم تنها ۲۱ داشت.

ما هفته‌ای دو تا سه بار همدیگر را می‌دیدیم، او از من کوکائین و هروئین می‌خرید، هر بار به طور متوسط حدود ۱۰۰ دلار (نیم گرم کوکائین و یک دهم گرم هروئین).

 

 

عکس‌هایی که خواب «آنجلینا جولی» و «براد پیت» را آشفته کرد

 

یک بار هم برای تحویل جنس به آپارتمانش در منهتن رفتم، از چیزی که می‌دیدم شوکه شده بودم، تمام در و دیوار پوشیده بود از عکس‌های جسد و او همانجا به من گفت که آرزو دارد که سرپرستی کودکی را به عهده بگیرد. من از این حرف شوکه شدم، آخر در میان آنهمه مواد و چاقو، او از سرپرستی یک کودک حرف می‌زد.

«جولی» هم‌اکنون سرپرستی سه کودک را به عهده گرفته است.

_ماجرای روان‌پریشی جولی: اولین بار «جان ویت»، بازیگر هالیوودی و پدر «آنجلینا جولی»، مشکلات روحی روانی دخترش را در جمع رسانه‌ها فاش کرد که همین موضوع سبب شد که از آن پس روابط پدر و دختر تیره و تار شود.

 

در پی طلاق «آنجلینا جولی» از همسر دومش،«بیلی تورنتون»، در سال ۲۰۰۲ میلادی، «جان ویت» فاش کرد که آنجلینا به شدت از بیماری روحی روانی رنج می‌برد تا جاییکه علاوه بر خود زنی، دست به برخی کارهای شرورانه‌ای می‌زند که خیلی دور از ذهن است.

 

«آنجلینا جولی» در کنار همسرش «بیلی تورنتون»

 

«ویت» ۶۳ ساله در مصاحبه‌هایش گفت: تمامی مشکلات او ریشه در کودکی‌اش دارد، ازدواج نافرجام من و مادرش و رابطه‌ای که من خارج از خانواده داشتم همه اینها به او صدمه زیادی دید، من و او پس از طلاق از مادرش به ژاپن سفر کردیم ولی او همواره همچون روحی سرگردان بود، فکر می‌کردم همه این‌ها موقت باشد ولی مدت‌ها بعد در مورد او متوجه‌ چیزهای خیلی بدی شدم از خودزنی گرفته تا خودکشی.

_رابطه جولی با پدر و مادرش: جولی که از ابتدا رابطه چندان صمیمی با پدرش نداشت در پی مصاحبه‌های جنجالی پدرش با رسانه‌ها به کلی با او قطع ارتباط کرد.

 

پدر و مادر آنجلینا جولی

 

در یک میهمانی هالیوودی که علاوه بر «آنجلینا جولی»، «جان ویت» نیز حضور داشت، زمانیکه پدرش جلو رفت تا او را در آغوش بگیرد، جولی به یکی از بادیگاردها دستور داد که جلو برود و به وی بفهماند که باید برود پی کارش.

البته جولی با مادرش رابطه نسبتا خوبی داشته،  به عقیده او مادرش او را می‌فهمیده و او نیز دوست دارد برای فرزندانش چون مادرش باشد.

«جولی» در ستایش مادرش که چند سال پیش درگذشت،  می‌گوید: او مادر ایده‌آلی بود زمانیکه تنها ۱۴ سال داشتم او اجازه داد که من و دوست پسرم دو سال تمام بدون هیچ دغدغه‌ای در خانه او زندگی کنیم، دوست دارم برای فرزندانم چنین مادری باشم.

 

جولی هم‌اکنون از همسر غیرقانونی‌اش «براد پیت» صاحب سه فرزند است.

*ستاره‌هایی که به کوکائین اعتیاد دارند

«دنیس کوآید»، بازیگر ۵۸ ساله فیلم‌هایی چون «یکشنبه کذایی»، «قاچاق» و «روز پس از فردا» یکی از کسانی است که طی دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی به کوکائین اعتیاد داشته است.

 

او در مصاحبه با مجله نیوزویک ضمن اعتراف به این مسئله، از اعتیاد خود به عنوان بزرگترین اشتباه زندگی‌اش یاد کرد.

«کوآید» گفت: مصرف کوکائین در ابتدا خیلی امر پیش‌پا افتاده‌ای به نظر می‌‌رسد و فکر می‌کنی این چیزی است که مردم برای شرکت در میهمانی‌ها از آن استفاده می‌کنند ولی باید بگویم که کوکائین آنچنان ماهرانه تغییر ماهیت می‌دهد که حتی می‌توان گفت بخش لاینفکی از بودجه فیلم‌هاست، در آن زمان که من به کوکائین اعتیاد داشتم، سر صحنه‌های فیلمبرداری از این نظر کاملا تامین بودیم، خیلی عادی بود چون همه اینکار را می‌کردند، در شهری (هالیوود) که در جستجوی شهرت هستی کوکائین دقیقا معنی ستاره شدن می‌دهد.

«پاریس هیلتون»، بازیگر و مدل ۳۱ ساله نیز یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های هالیوود است که تاکنون دوبار در دادگاه لاس وگاس به جرم حمل کوکائین محکوم شده است، او چندین بار نیز برای ترک مواد تحت درمان قرار گرفته است.

 

 

«لیندزی لوهان»، بازیگر و مدل ۲۶ ساله هالیوود است که علی‌رغم سن کمی که دارد یکی از مشتریان پر و پا قرص دادگاه‌ها، زندان‌ها و مراکز ترک اعتیاد است.

او که به دختر بد هالیوود نیز مشهور است، یک هم‌جنس‌باز است که برای مدت‌ها روابط او با «پاریس هیلتون» نیز سوژه رسانه‌ها شده بود، مدتی پیش عکس‌های مشترک این دو در یکی از پارتی‌های هالیوود، در اینترنت منتشر و جنجال‌ آفرید.

 

«لیندزی لوهان»، زمانیکه به ۹۰ روز زندان محکوم شد در کنار وکیل‌مدافع‌اش

 

«لوهان» علاوه بر اعتیاد به الکل به دو مواد کوکائین و شیشه نیز معتاد است و بارها به خاطر این موضوع روانه زندان و مراکز ترک اعتیاد شده است.

«چارلی شین»، مشهور به پسر بد هالیوود که یکی از مشتریان پر پاقرص موادی چون کوکائین و هروئین است، آخرین بار در ماه ژانویه  پس از آنکه در یک میهمانی که با یک کیف پر از کوکائین تغذیه شده بود، دستگیر شد، برای ترک در بیمارستان بستری شد، ولی او همچنان یکی از پرحاشیه‌ترین‌های هالیوود است.

 

 

«دمی لواتو»، بازیگر و خواننده ۱۹ ساله هالیوود، یکی از دیگر قربانیان مصرف مواد مخدر و الکل است.

 

او علی‌رغم سن و سال کمش بارها در مراکز ترک اعتیاد بستری شده است ولی نتیجه چندان موفقیت‌آمیز نبوده است.

به گفته «لواتو»، او زمانیکه تنها ۱۱ سال داشته اقدام به خودکشی می‌کند ولی خانواده‌اش، جان او را نجات می‌دهند.

او در یکی از آخرین مصاحبه‌هایش ضمن اعتراف به این مسئله گفت: این چیزی است که حقیقتا دلم نمی‌خواهد درباره آن صحبت کنم ولی باید بگویم که افسردگی مرا به سمت اعتیاد برد، من سر صحنه در برابر بیش از ۱۸ هزار نفر حاضر می‌شوم و بعد ناگهان تک و تنها در اتاق هتلم هستم، از درون می‌شکنم و تلاش می‌کنم تا راهی بیابم که مرا به دوردست‌ها ببرد.

وی افزود: افراد زیادی هستند که در کلوب‌ها و یا رستوران‌ها به من مواد و الکل می‌دهند، و شروع به چاپلوسی من می‌کنند، ستاره هالیوود شدن حقیقتا کار خطرناکی است، هیچ کس نمی‌تواند به آن نه بگوید و این دلیل مردن بسیاری از ستاره‌ها براثر اوردوز مواد است،‌ این مسئله می‌تواند برای من هم اتفاق بیافتد.

 

*ماجرای سه بازیگری برای لاغر شدن سراغ مواد رفتند ولی در جوانی جانشان را از دست دادند

«جودی گارلند»، بازیگر مشهور فیلم «جادوگر شهر اوز»، از جمله بازیگرانی است که از کودکی وارد عالم هالیوود شد و با بازی در فیلم «جادوگر شهر اوز» به شهرت رسید.

 

«جودی گارلند» در فیلم «جادوگر شهر اوز»

 

او بارها از سوی تهیه‌کنندگان هالیوود مورد انتقاد قرار گرفته بود که بیش از حد چاق است، به همین خاطر پس از شکایت از این تهیه‌کنندگان، تنها کاری که برای باقی ماندن در هالیوود از دستش بر‌می‌آمد این بود که دست به هرکاری بزند تا لاغر شود، در واقع ایده‌آل ذائقه صاحبان این صنعت سینمایی شود.

او به مصرف آمفتامین (نوعی مواد مخدر) روی آورد که از عوارض آن بی‌خوابی و بی‌اشتهایی است.

ولی در نهایت مجبور بود برای درمان بیخوابی ناشی از استفاده از آمفتامین، به مصرف مشتقات اسید باربیتوریک روی بیاورد.

«گارلند» سرانجام در سن ۴۷ سالگی براثر استفاده بیش از حد اسید باربیتوریک درگذشت.

مرگ «کارن کارپنتر» ۳۲ ساله یکی دیگر از موارد جنجالی از این دست است.

 

این بازیگر هالیوودی بر آنکه به اندام ایده‌آل خود و صاحبان هالیوود دست یابد سال‌ها به انواع مواد مخدر روی آورد و در نهایت براثر ابتلا به بیماری آنورکسی (بی‌اشتهایی عصبی) و نارسایی قلبی به خاطر مصرف بیش از حد مواد درگذشت.

 

مرگ ناگهانی «آنا نیکول اسمیت»، ستاره ۳۹ ساله هالیوود نیز همه را شوکه کرد، مرگ او مشکوک اعلام شد ولی کمی بعد اعلام شد که به خاطر کاهش وزن، دارو و برخی مواد مخدر استفاده می‌کرده که براثر مصرف بیش از حد همین مواد نیز درگذشته است.

 

جسد «نیکول اسمیت» ۸ فوریه سال ۲۰۰۷ در اتاق هتلش در فلوریدا در حالی پیدا شد که سال‌ها پیش پسر نوجوانش «دیوید» نیز براثر استعمال بیش از حد مواد مخدر درگذشته بود.

 

البته تعداد ستاره‌های هالیوودی که براثر استعمال مواد مخدر و الکل جان خود را از دست داده‌اند به این چند نفر ختم نمی‌شود.

 

«جانت آچارچ» (اوردوز مورفین)، «نیک آدامز» (مصرف بیش از حد مواد آرام‌بخش و اعتیاد به مشتقات اسید باربیتوریک»، «متیو انسارا» (اوردوز هروئین)، «جان بلوشی» (مصرف بیش از حد کوکائین)، «مگان کانلی» (اوردوز هروئین)، «اریک داگلاس» (مسمومیت با الکل)، «لین دای»، (اوردوز قرص خواب‌آور)، «تد دم» (سکته قلبی براثر مصر بیش از حد کوکائین)، «چارلز بویر» (خودکشی با مصرف بیش از حد مواد)، «جولیا برنر» (مسمومیت بااثر استعمال الکل)، «هیث لجر» (مصرف چند داروی آرام‌بخش به طور همزمان)، «وینتی هوستون» (سکته قلبی براثر مصرف بیش از حد کوکائین) و « و ده‌ها تن دیگر از این جمله‌اند.

دکتر «کریم ریف»، فوق‌تخصص روانکاوی، اعتیاد به مواد مخدر و استاد دانشگاه در لس‌آنجس گفت: زنان و مردان بسیاری را در صنعت هالیوود سراغ دارم که هرکاری می‌کنند تا لاغر بمانند، آنها دنبال سریع‌ترین و آسان‌ترین راه هستند، چون تمام زندگی، سرنوشتشان برای بازی در یک نقش و تمام منبع درآمدشان، همه و همه بستگی به این دارد که لاغر بمانند.

 

«ریف» که تعداد زیادی از ستاره‌های هالیوود از بیماران او هستند، گفت: کوکائین و شیشه در صدر فهرست موادی قرار دارند که ستاره‌های هالیوود برای لاغری، آنها را به دیگر راه‌های کاهش وزن ترجیح می‌دهند.

وی افزود: یکی از بیماران اخیر من که از رژیم‌های متعدد خسته و سرخورده بود برای کاهش وزن به مصرف شیشه روی آورده بود.

پس از مدت کوتاهی او از نتیجه حاصل بسیاری راضی بود می‌گفت اشتهایش به شدت کاهش یافته ولی در مدت زمان طولانی او به انواع بیماری‌های روحی و روانی مبتلا شده بود و همان موقع بود که به مطب من آمد چون همواره با این توهم عذاب‌آور زندگی می‌کرد که پلیس در تعقیب اوست و ماموران سیا آپارتمان او را تفتیش می‌کنند.

دکتر «گریگ جانتز»، متخصص سوءتغذیه و رییس مرکز سلامت و تغذیه در واشنگتن د.سی نیز در اینباره گفت: در این میان تنها خطر استفاده از مواد مخدر مطرح نیست بلکه اعتیاد به اینگونه مواد در کنار خود، فرد را به سوء تغذیه‌های خطرناک و همچنین اعتیاد اجتناب‌ناپذیر به برخی داروهای دیگر مبتلا می‌کند.

وی افزود: اکثر این افراد نه تنها به الکل معتاد می‌شوند بلکه برای درمان افسردگی، اضطراب و برخی مشکلات دیگر نیز در کنار اعتیاد خود به مواد مخدر و الکل مجبورند، حداقل شش تا هفت داروی دیگر نیز استفاده کنند.

 

*نظر متخصصان درباره علل تمایل بیش از حد ستاره‌های هالیوود به مصرف مواد :

 

دکتر «دیوید سَک»، روانشناس و فوق‌تخصص اعتیاد نیز یکی دیگر از کسانی است که در زمینه اعتیاد ستاره‌های هالیوود به مواد مخدر، تحقیقات گسترده‌ای کرده است.

 

 

دکتر «سک» می‌گوید: صنعت سینمای هالیوود به طور کلی در برابر مصرف تفریحی مواد مخدر بیش از هر چیز دیگری صبور است، حتی مصرف مواد غیرقانونی نیز تا زمانیکه با پروسه تولید فیلم تداخل نداشته باشد، از سوی کسی مورد اعتراض قرار نخواهد گرفت.

«دکتر ریف کریم»، فوق‌تخصص اعتیاد به مواد مخدر در مرکز کنترل اعتیاد در لس‌آنجلس در اینباره می‌گوید: در کل تعداد مصرف‌کنندگان کوکائین کاهش یافته است ولی جالب است بدانید که این آمار همچنان در هالیوود با قدرت و پابرجاست، شما هنوز در هر جایی از هالیوود که اراده کنید می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید کوکائین پیدا کنید، به این مواد همچنان به‌عنوان مواد میهمانی‌ها نگاه می‌شود.

دکتر «کریم ریف» یکی از علل استفاده بیش از حد کوکائین در میان ستاره‌های هالیوودی را تمایل به کاهش وزن می‌داند.

او در اینباره می‌افزاید: تحقیقاتی که در رابطه با کوکائین انجام شده نشان داده که این مواد به شدت وزن را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر به طور آنی در فرد ایجاد انرژی مضاعف می‌کند که این دو مورد باعث شده تا ستاره‌های سینمای هالیوود در مصرف این ماده مخدر افراط کنند ولی آنها نمی‌دانند که هر آنچه که انسان‌ را به این سرعت به آن بالا بالاها ببرد به همان سرعت نیز باعث سقوط او می‌شود، متاسفانه در حال حاضر صاحبان اکثر کلوب‌های شب خود توزیع کننده کوکائین شده‌اند، آنها در ازای دادن کوکائین به ستاره‌های هالیوود در تلاشند تا آنها را مشتری پر و پا قرص کلوب خود کنند.

به گفته دکتر «اریک براورمن»،یکی دیگر متخصصان اعتیاد به مواد مخدر و همچنین نویسنده کتاب «توِ جوان‌تر» علت تمایل بیش حد این افراد به مصرف کوکائین، را پول و منیت بسیار زیاد آنها عنوان می‌کند.

دکتر «براورمن» در توضیح این مطلب می‌گوید: ستاره‌های هالیوود کمابیش به بیماری روانی نارسیسم (خودشیفتگی) مبتلا هستند و مصرف کوکائین به آنها احساس قدرت و مهم بودن می‌دهد، بسیاری از آنها نیز با مصرف این مواد مخدر در تلاشند تا خلاء‌های زندگی‌اشان را پر کنند، این درحالی است که مصرف برخی از این افراد بیش از ۱۰۰۰ دلار در روز برای آنها هزینه در بر دارد، البته آنها با مصر کوکائین نه تنها پول و وزنشان که زندگی و عزت نفس خود را از دست می‌دهند.

*ستاره‌هایی که مشکل روحی_روانی دارند

_اما تامپسون

این بازیگر برنده اسکار هالیوود که فیلم‌هایی چون «من یک افسانه‌ام» و «هری‌پاتر و زندانی آزکابان» را در کارنامه کاری خود  دارد، یکی از کسانی است که در چند مصاحبه خود به بیماری روحی روانی خود اشاره کرده است.

 

«تامپسون» در این مصاحبه‌ها اعتراف کرده که شدت بیماری‌اش به حدی بوده که در گذشته چندین بار به این خاطر بستری شده است، او که افسردگی حاد داشته مدت‌ها حتی نمی‌توانسته برای انجام کارهای شخصی‌اش از رختخواب بیرون بیاید.

_کاترین زتا جونز

«زتا جونز»، بازیگر و همسر «مایکل داگلاس» سال گذشته به رسانه‌ها اعلام کرد که مدتی از بیماری روانی «دو قطبی» (افسردگی_شیدایی) رنج می‌برد و هم‌اکنون نیز تحت درمان است.

 

«زتا جونز» در فیلم «ترمینال»

او در فیلم‌های زیادی از جله «افسانه زرو» و «ترمینال» ایفای نقش کرده است.

_گلدای هاون

 

«گلدای هاون» در کنار «سوزان ساراندون» در فیلم «خواهران بنگر»

این بازیگر برنده اسکار هالیوود که اخیرا در فیلم «خواهران بنگر» ایفای نقش کرده، هم‌اکنون به دلیل ابتلا به بیماری‌های اضطراب، افسردگی و استرس تحت درمان است.

 

«ماهش بهات»، فیلمساز مشهور و ۶۴ ساله سینمای هند درباره رواج اعتیاد به الکل و مواد مخدر در هالیوود می‌گوید: فشار شهرت، ستاره‌های هالیوود را به سمت مواد سوق می‌دهد، فشار ستاره شدن، آنها را بر آن می‌دارد که بدنبال راهی برای تسکین خود باشند و طعم موفقیت آنها را به سمت ستاره شدن می‌برد و در واقع اعتیاد به مواد مخدر، بخشی از میراث هالیوود است.

دکتر «دل آرچر»، رییس بخش خدمات روانپزشکی بیمارستان «لک چارلز» معتقد است که ستاره‌های هالیوود برای اعتیاد به مواد و الکل به مراتب مستعدترند او در اینباره می‌گوید: ارتباط شهرت و اعتیاد ثابت شده و غیرقابل انکار است، مسلم است اکثر ستاره‌ها از بیماری نارسیسم (خودشیفتگی) رنج می‌برند و به طور مشترک احساس خلاء می‌کنند که بالاخره این خلاء را یا باید با موفقیت‌هایشان پر کنند یا با الکل و مواد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=51415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. شب تاصبح صبح تاشب به ظاهر مرگ بر امریکا امریکا میکنید انوقت از اهر ۱۰ سایت شماها ۹ تای انها از طرز لباس پوشیدنو خوابیدو حرف زدنو …..مینوسید اگه اونا دشمنمونن پس چرا انقدر له له میزنید و مطلب از اونا مینوسید …تازه میخواید اسم اشخاص و بازیگران همین کشور خودمونو براتون بنوسیم تا یکم خجالت بکشید بابا کمتر خودتونو با این حرفا بزرگ کنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر