2

باید برای فدراسیون فوتبال فاتحه خواند اما نباید آن را دفن کرد

  • کد خبر : 54225
  • ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۵

متاسفانه فوتبال‌مان آلوده شده و پاک بودن در این فوتبال یعنی پذیرش بی‌عدالتی و شکست‌های تحمیلی. باید برای فدراسیون فوتبال فاتحه خواند اما نباید آن را دفن کرد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه کمیته داوران تحت تاثیر جریانات و صاحبان زر و زور قرار دارد، گفت: افرادی در پشت صحنه برای زمین زدن من و پرسپولیس با هم ارتباط دارند و این افراد هر وقت اراده کنند نه تنها پرسپولیس بلکه هر تیمی را به راحتی زمین می‌زنند.

محمد رویانیان که صبح ظهر امروز چهارشنبه در محل فدراسیون فوتبال حاضر شده بود، در مورد دلیل حضورش در فدراسیون فوتبال و کمیته داوران ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر، گفت: به دلیل شبهاتی که در عملکرد برخی از داوران در بازی‌های تیم پرسپولیس شاهد بودیم و منجر به کسر ۵ امتیاز از تیم شد، به فدراسیون آمدم تا ضمن بیان اعتراض شدید خود و باشگاه به عملکرد کمیته داوران، از نزدیک با مسئولان در این خصوص صحبت کنم.

ارتباط کارشناس فوتبال با اظهار نظر “کاسیمیرو”
وی در مورد اظهار نظر برخی از کارشناسان در دفاع از “مانوئل ژوزه” افزود: متاسفانه از هفته پیش شاهد اظهار نظر برخی کارشناسان علیه باشگاه پرسپولیس و در دفاع از مانوئل ژوزه بودیم. این اظهار نظرها نتیجه یک جریان‌سازی از سوی یکی از کارشناسان فوتبال بود که در نهایت خروجی آن در مصاحبه پیش از بازی سرمربی تیم صنعت نفت آبادان جنبه عملی پیدا کرد.

عملکرد داور، شبهه‌ام را به یقین تبدیل کرد
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: سرمربی صنعت نفت در مصاحبه پیش از بازی با پرسپولیس گفته بود “امیدوارم مقابل پرسپولیس ۱۱ به ۱۱ بازی کنیم”. کاملا مشخص است این اظهار نظر توسط همان آقای کارشناس به وی توصیه شده است. پیش آمدن چنین مسائلی برایم شبهات زیادی را بوجود آورد که عملکرد داور بازی پرسپولیس و صنعت نفت این شبهه را به یقین نزدیک کرده است.

باید مشکل کمیته داوران را حل کنیم
وی ضمن انتقاد شدید ازعملکرد کمیته داوران، اظهار داشت: با مسائل داوری که علیه تیم پرسپولیس در چند وقت اخیر بویژه در بازی با صنعت نفت آبادان دیدم، به این نتیجه رسیدم از این پس نباید به دنبال جذب بازیکن باشیم بلکه فقط باید مسائل داوری را دنبال کرده و مشکل فدراسیون فوتبال و کمیته داوران را حل کنیم.

پشت صحنه‌ها خیلی برایم تلخ و عجیب است
رویانیان همچنین به موضوع دیگری هم اشاره کرد: متاسفانه طی حدود یک سالی که در فوتبال حضور دارم با گذشت زمان، جریاناتی را شنیده و پشت صحنه‌هایی را در این خصوص دیده‌ام که خیلی برایم تلخ و عجیب است. در گذشته با اینکه این مسائل را شنیده بودم اما باورم نمی‌شد اما در حال حاضر دیگر خیلی از این مسائل برایم قابل باور شده است.

تاوان تغییر سرنوشت پرسپولیس را چه کسی می‌دهد
وی خطاب به مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: آقایان مسئول در فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته داوران، مگر می‌شود یک داور به راحتی حق ۳۰ میلیون هوادار پرسپولیس را بخورد و بعد به راحتی با جمله کلیشه‌ای اشتباه داوری صورت مسئله را پاک کرد. باید تاوان تغییر سرنوشت تیمی مانند پرسپولیس در یک بازی را چه کسی بدهد؟

 

نمی‌خواهند پرسپولیس رشد کند
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر تاکید کرد: تا پرسپولیس می‌خواهد با حضور یک مربی ایرانی به انسجام تیمی برسد، نمی‌‍گذارند پرسپولیس رشد کند، دیگر این مسئله برایم روشن شده است. در حال حاضر کسی این حرف را می‌زند و چنین ادعایی را مطرح می‌کند که سال‌ها تحت کسوت پلیس به این کشور خدمت کرده و شمه پلیسی بالایی دارد.

افرادی می‌خواهند من و پرسپولیس را به زمین بزنند
وی یادآور شد: من متوجه می‌شوم یکسری افراد و جریانات در پشت صحنه برای زمین زدن من و پرسپولیس با یکدیگر ارتباط دارند و این جریان‌ها هر وقت اراده کنند نه تنها پرسپولیس بلکه هر تیمی را به راحتی زمین می‌زنند.

ناکارآمدی فدراسیون و کمیته داوران کاملا مشهود است
رویانیان با اشاره به اینکه تنها باید جزو جریانات و باند این افراد شوید تا اتفاقی برای تیم‌‎تان نیفتد، افزود: تا این لحظه علیه کفاشیان حرفی نزدم و در بدترین شرایط حتی باخت تیم ملی مقابل ازبکستان از وی دفاع کردم. در حال حاضر ناکارآمدی فدراسیون فوتبال و کمیته داوران کاملا مشهود است. وقتی یک مجموعه اقتدار و استقلال خود را از دست داده و ضعف و ناکارآمدی بر آن حاکم شود، شاهد رفتارهای ناهنجار، بی‌عدالتی، پارتی بازی و فساد در آن مجموعه خواهیم بود.

حق و باطل در فوتبال مشخص نیست
وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر شاهدیم کمیته داوران به جای قضاوت درست و امانتداری، تحت تاثیر جریانات، افراد و صاحبان زر و زور قرار دارد که باید به حال این فوتبال تاسف خورد. این فوتبال پر از گرد و غبار بوده و دیگر حق و باطل در آن قابل تشخیص نیست.

باید برای فدراسیون فوتبال فاتحه خواند
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین اضافه کرد: متاسفانه فوتبال‌مان آلوده شده و پاک بودن در این فوتبال یعنی پذیرش بی‌عدالتی و شکست‌های تحمیلی. باید برای فدراسیون فوتبال فاتحه خواند اما نباید آن را دفن کرد زیرا میلیون‌ها هوادار عاشق این فوتبال هستند. باید این فوتبال را نجات داد و آن را احیا کرد.

تراژدی اشتباهات داوری ضربات زیادی به فوتبال ایران زده است
وی تاکید کرد: به نظر من تکرار چندین ساله تراژدی اشتباهات داوری و رسیدن به منظور خود برای زمین زدن یک باشگاه از این طریق، ضربات زیادی را به فوتبال ایران زده است.

آقای کفاشیان اشتباهات داوری می‌تواند اتفاقی باشد؟
رویانیان خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال گفت: آقای کفاشیان در سه بازی گذشته خود ۵ امتیاز به خاطر اشتباهات داوری از دست داده‌ایم، آیا این موضوع می‌تواند اتفاقی و قابل پذیرش باشد؟ وقتی یک مربی به خود جرات می‌دهد به قضاوت و شخصیت داوران قبل از بازی توهین کند اما متاسفانه شاهد هستیم فدراسیون فوتبال به صحبت‌های این مربی و حتی شکایت‌مان از وی واکنش نشان نداده و حتی قادر نیست از صحت عمل داوران خود دفاع کند.

فدراسیون در دفاع از داوران منصف، ضعف دارد
وی در همین خصوص افزود: مسلم است در چنین جوی داورانی که در فوتبال ایران منصف و پاک هستند، اشتباه خواهند کرد. بنابراین در اینجا چه کسی مسئول اشتباهات داوری است. آیا به جز فدراسیون فوتبال و  کمیته داوران قدرت دیگر هست که بخواهد از داوران منصف و عدالت محور خود دفاع کند؟

چرا به شکایت رسمی‌مان پاسخ ندادید؟
رویانیان خاطر نشان کرد: چرا برخی داوران باید در چنین شرایطی تحت تاثیر جو روانی که برای آنها ایجاد می شود قرار  گرفته و اقتدار خود را در جریان بازی از دست بدهند؟ آیا این موضوع چیزی جز ضعف فدراسیون فوتبال نیست؟ چرا به شکایت رسمی ما قبل از بازی با ملوان که سرمربی این تیم داور و مدیریت فوتبال را زیر سوال برد، پاسخی ندادید؟

باعث شدید سرمربی صنعت نفت باب جدیدی را باز کند
وی افزود: این ضعف و پاسخگو نبودن باعث شد سرمربی تیم صنعت نفت نیز پیش از بازی با پرسپولیس با همین گویش، جوسازی کرده و باب جدید را در این خصوص باز کند.

نمی‌توانم سکوت کنم و حتی اگر قربانی شوم
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پایان گفت: خیلی‌ها به من گفتند به فدراسیون فوتبال نرفته و علیه فدراسیون و کمیته داوران موضع نگیرم اما نمی‌توان سکوت کرد. در این فوتبال من سردار نبوده و فقط رویانیان هستم اما وقتی حق باشگاه پرسپولیس و هواداران آن خورده می‌شود، سکوت نکرده و دست به هر کاری می‌زنم حتی اگر قربانی شوم.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر