2

لحظات به یادماندنی فوتبال در ۲۰۱۲

  • کد خبر : 54312
  • ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۹:۰۴

سایت رسمی فدراسیون فوتبال (فیفا) در گزارشی ۱۲ لحظه به یادماندنی سال ۲۰۱۲ را برشمرده است.

  فوتبال در سال ۲۰۱۲ هیجانات و فراز و نشیب‌های زیادی داشت. سایت فیفا ۱۲ لحظه مهم که این سال را به یک سال به یادماندنی در دنیای فوتبال تبدیل کرده، در زیر برشمرده است.

قهرمانی تلخ زامبیا

۱۲ فوریه

زامبیا برای اولین بار قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد. آنها ساحل عاج مدعی را شکست دادند تا این افتخار را به دست آورند. اما این اولین حضور آنها در رقابت‌های جام ملت‌ها پس از سقوط هواپیمای حامل بازیکنان این تیم بود و همین امر ارزش این قهرمانی را بیشتر می‌کرد.

معجزه موامبا

۱۷ فوریه

اواخر ماه فوریه به دلیل بسیار متفاوتی اشک را در چشمان بینندگان و جمعیتی آورد که دیدند فابریس موامبا، هافبک بولتون واندرر پس از اینکه قلبش به طرز ناباورانه‌ای ۷۸ دقیقه ایستاده بود، بار دیگر به زندگی برگشت تا داستان این اتفاق از زبان خودش شنیده شود و سپس درباره نبردش با مرگ شروع به نوشتن کتابی بکند.

سرجیوی وقت‌های تلف شده

۱۳ می

نبرد برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر انگلیس به دقیقه پایانی بازی آخر فصل کشیده شد. دیدار دو تیم منچستریونایتد و ساندرلند به پایان رسیده بود که سرجیو آگوئرو در وقت‌های تلف شده برای منچسترسیتی گلزنی کرد تا این تیم پس از ۴۴ سال قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرد.

آخرین شوت دروگبا

۱۹ می

دیدیه دروگبا زمانی که توانست با گلزنی مقابل بارسلونا آبی‌پوشان لندن را به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند، نام خود را میان یکی از بزرگان این تیم به ثبت رساند. وی هم چنین در فینال این رقابت‌ها به ضربه پنالتی که بسیار خونسردانه آن را به گل تبدیل کرد توانست‌ آبی‌پوشان را به اولین قهرمانی در اروپا برساند.

قهرمانی تاهیتی در اقیانوسیه

۱۰ ژوئن

جام ملت‌های اقیانوسیه پیش از این سال هرگز از تک‌قطبی بودن خارج نشده بود. بنابراین شوک بزرگی بود وقتی که نیوزیلند نتوانست حتی به فینال رقابت‌ها نیز راه یابد. تاهیتی و کالدونیا برای رسیدن به قهرمانی در این مسابقات تلاش کردند و تک گل استیوی چونگ هو قهرمانی را برای تاهیتی به ارمغان آورد تا این تیم به جمع کنفدراسیون‌های فیفا راه یابد.

سقوط رنجرز

۱۴ ژوئن

شرایط مالی خطرناک رنجرز رازی بود که فاش شد؛ اما هنگامی که پس از ۱۴۰ سال تاریخچه باشگاه و کسب ۵۴ قهرمانی در لیگ، این باشگاه مجبور به تسویه حساب شد همه بیشتر شوکه شدند. غول‌های گلاسگو به دنبال آن در قالب یک کمپانی جدید شکل گرفتند و از دسته ۳ کار خود را شروع کردند.

ضربه چیپ پیرلو

۲۴ ژوئن

ایتالیا در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی اروپا در ضربات پنالتی مقابل انگلیس ۲ بر یک عقب بود و ریکاردو مونتولیوو فرصت خود را از دست داده بود که نوبت به آندره‌آ پیرلو رسید و در چنین شرایط حساسی بود که هافبک باتجربه ایتالیایی‌ها جسورانه‌ترین ضربه چیپ خود را وارد دروازه‌ ۳ شیر کرد تا در نهایت ایتالیا با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی برسد.

شکوفا شدن نهایی اسپانیا

اول جولای

اسپانیا با شنیدن انتقادهای فراوان راه خود را به سوی فینال مسابقات یورو ۲۰۱۲ هموار کرده بود، قرمزپوشان به منتقدانشان نشان دادند که چرا این شیوه به آنها تعلق دارد. شاگردان ویسنته دل بوسکه با ۴ گل ایتالیا را شکست دادند تا بار دیگر قهرمانی اروپا را از آن خود کنند و به اولین تیم قاره کهن تبدیل شوند که ۳ افتخار مهم متوالی به دست آورده‌اند.

هیجان‌آفرینی مورگان

۶ آگوست

اولدترافورد مسابقات به یاد ماندنی زیادی را میزبانی کرد اما تعداد کمی از آنها به اندازه مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های المپیک فوتبال زنان میان کانادا و آمریکا هیجان‌انگیز بوده‌اند. الکس مورگان در اولین مسابقه وقت‌های اضافه گل چهارم آمریکا را به ثمر رساند تا بازی با نتیجه ۴ بر ۳ به پایان برسد.

۴ گل ایبرا

۱۴ نوامبر

این اولین مسابقه‌ در فرندز آره‌نا بود اما احتمال اینکه ورزشگاه جدید استکهلم شاهد نمایش خیره‌کننده یک بازیکن باشد بسیار کم بود. زلاتان ایبراهیموویچ اولین بازیکن در ۹۱۵ مسابقه بود که توانست مقابل انگلیس ۴ گل به ثمر برساند؛ اما این گل آخر او بود که از فاصله زیاد وارد دروازه انگلیس شد تا نام او بر سر زبان‌ها بیفتد.

مسی از سد مولر گذشت

۹ دسامبر

گرد مولر با تمجید از لیونل مسی پس از اینکه رکورد ۸۵ گل وی در یک سال شکسته شد، اظهار داشت: رکورد من ۴۰ سال بدون تغییر باقیمانده بود و اکنون بهترین بازیکن جهان توانست آن را بشکند و از این بابت خوشحالم. ستاره آرژانتینی بارسلونا با ۹۱ گل سال ۲۰۱۲ را به پایان رساند.

خوشحالی کورینتیانس در ژاپن

۱۶ دسامبر

کورینتیانس، غول‌های پولیستا اولین حضور خود در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان را که از سال ۲۰۰۰ آغاز شده است، با قهرمانی پشت سر گذاشتند اما پیش از این تیم‌های اروپایی بدون استثنا قهرمانی این مسابقات می‌شدند. این طعم پیروزی را برای برزیلی‌ها زمانی شیرین‌تر کرد که تماشاگران برزیلی در ژاپن پیروزی آنها مقابل چلسی توسط گل گوئررو را جشن گرفتند.

فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54312

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر