3

کالم تویبین و ادنا اوبرایان از جمله نویسندگان مهم نامزدهای نهایی جایزه «فرانک اوکانر»

  • کد خبر : 5640
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۵

نامزدهای گرانترین جایزه ادبی معرفی شدند فرهنگ > ادبیات  – کالم تویبین و ادنا اوبرایان از جمله نویسندگان مهم نامزدهای نهایی جایزه «فرانک اوکانر»، گرانترین جایزه ادبی برای داستان کوتاه هستند. به گزارش خبرآنلاین، ادنا اوبرایان و کالم تویبین دو تن از نویسندگان بزرگ ایرلندی هستند که با مجموعه داستان‌های خود برای دریافت جایزه ۳۵ هزار یورویی «فرانک […]

نامزدهای گرانترین جایزه ادبی معرفی شدند

نامزدهای گرانترین جایزه ادبی معرفی شدند

فرهنگ > ادبیات  – کالم تویبین و ادنا اوبرایان از جمله نویسندگان مهم نامزدهای نهایی جایزه «فرانک اوکانر»، گرانترین جایزه ادبی برای داستان کوتاه هستند.

به گزارش خبرآنلاین، ادنا اوبرایان و کالم تویبین دو تن از نویسندگان بزرگ ایرلندی هستند که با مجموعه داستان‌های خود برای دریافت جایزه ۳۵ هزار یورویی «فرانک اوکانر» رقابت می‌کنند.

رقبای این دو نویسنده ایرلندی الکساندر مک‌لود کانادایی و سوزان ریوکا آمریکایی هستند که برای اولین بار نامزد این جایزه می‌شوند. یی‌یون لی که پیشتر این جایزه را به خانه برده و والری تروبلاد، رمان‌نویس آمریکایی با اولین مجموعه داستان خود فهرست شش نفره نامزدهای این جایزه را تکمیل می‌کنند.

آلانا هاپکین، یکی از داوران این جایزه با اشاره به ملیت ایرلندی فرانک اوکانر، نویسنده بزرگ داستانهای کوتاه که این جایزه به نام او تاسیس شده، گفت: «امسال سالی نیکو برای نویسندگان بریتانیایی است، یک مجموعه داستان از ادنا اوبرایان هست که استاد نوشتن داستان کوتاه است و همچنین کتابی از کالم تویبین.»

او افزود: «پس از خواندن کتاب‌های بسیاری از نویسندگان جوان سراغ «خانواده تهی» تویبین رفتم و بعد از خواندن دو سه جمله با خودم گفتم او استادی بی‌نظیر است… اوبرایان قدرتش در این است که کاری می‌کند فکر کنید در جسم انسان دیگری فرورفته‌اید.»

هاپکین درمورد «پسر طلایی، دختر زمردین» مجموعه داستان لی درمورد چین معاصر و «ازدواج کن یا بسوز» نوشته تروبلاد گفت: «این آثار خیلی متفاوت هستند. انگار هر کدام از این افراد از دنیایی دیگر آمده‌اند.» دو داور دیگر این جایزه توماس مکارتی، شاعر و رمان‌نویس ایرلندی و کریس پاور، منتقد کتاب و موسیقی هستند.

هاپکین در ادامه افزود: «هیچکدام از این آثار قراردادی نیستند. مک‌لود و ریوکا تازه‌کار اما برجسته هستند، ریوکا مهری عجیب به آدم‌ها دارد که این بسیار جالب است. انسانیت و گرمای داستان‌های مکلود هم بسیار جالب توجه است. درمورد تروبلاد پیچیدگی داستان‌هایش جذاب است، گاهی دو داستان را با هم روایت می‌کند.»

برنده جایزه بین‌المللی داستان کوتاه فرانک اوکانر روز ۱۸ سپتامبر معرفی می‌شود. از برندگان دوره‌های پیشین این جایزه می‌توان به هاروکی موراکامی و جومپا لاهیری اشاره کرد.

شش نامزد نهایی مجموعه داستان‌های زیر هستند:
«پسر طلایی، دختر زمردین» نوشته یی‌یون لی
«Light Lifting» نوشته الکساندر مکلود
«قدیسان و گناه‌کاران» نوشته ادنا اوبرایان
«مرگ انتخابی نیست» نوشته سوزانه ریوکا
«خانواده تهی» نوشته کالم تویبین
«ازدواج کن یا بسوز» نوشته والری تروبلاد

گاردین / ۱۲ ژوئیه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر