5

قم در رتبه دوم طلاق ایران

  • کد خبر : 5757
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰

افزایش طلاق در همه استان های ایران گزارش شده است. تهران معمولا بالاترین میزان طلاق را دارد. اما در رده دوم، قم جا خوش کرده است. ابراهیم حاج‌مظفری، مدیرکل بهزیستی استان قم گفته: “متاسفانه استان قم بعد از تهران رتبه دوم طلاق در کشور را داراست.” به گفته او هز سال حدود ۱۲ هزار ازدواج […]

افزایش طلاق در همه استان های ایران گزارش شده است. تهران معمولا بالاترین میزان طلاق را دارد. اما در رده دوم، قم جا خوش کرده است.

ابراهیم حاج‌مظفری، مدیرکل بهزیستی استان قم گفته: “متاسفانه استان قم بعد از تهران رتبه دوم طلاق در کشور را داراست.”

به گفته او هز سال حدود ۱۲ هزار ازدواج در استان قم ثبت می شود: “در سال ۸۹ بیش از ۲۱ درصد آنها به طلاق منجر شده است. این در حالی است که میانگین طلاق در کشور بیش‌ از ۱۷ درصد است. در کشور از هر ۶ ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود در حالی که در قم از هر ۴٫۷ ازدواج، یک ازدواج سرنوشت طلاق را دارد. در استان قم نزدیک به ۳۰ درصد ازدواجها در سالهای اول زندگی به فروپاشی می‌رسد در حالی که میانگین کشوری ۱۲ درصد است.”

البته پیش از این ثبت احوال اعلام کرده که نرخ رسد طلاق در ایران از ۱۳ درصد به ۹٫۱ درصد کاهش یافته است. هرچند که در ۵ سال گذشته طلاق، رشد ۳۷ درصدی نسبت به قبل داشته. براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور، آمار طلاق در سال ۱۳۸۴ برابر ۸۴ هزار واقعه بوده که در سال ۱۳۸۹ به ۱۳۷ هزار و ۲۰۰ واقعه رسیده است.

دلایل زیادی درباره افزایش طلاق عنوان می شود که طلاق و تفاوت فرهنگ ها، مهمترین آنها هستند. به گفته حاج‌مظفری اعتیاد یکی از مهمترین دلیال طلاق در قم است: “عدم شناخت زوجین از یکدیگر دومین عامل مهم است. افسردگی از جمله پیامدهای طلاق است و عمدتا مردان بعد از طلاق به مواد مخدر روی می‌آورند و اعتیاد دامنگیر جامعه می‌شود.”

به او بین ۲۵ تا ۴۰ هزار معتاد در قم وجود دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر