1

هاشمی ستیزی هرگز به جایی نمی رسد، این را دوستان و حتی مخالفان هاشمی هم می دانند.

  • کد خبر : 5922
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۸:۴۷

محمد هاشمی برادر کوچکتر هاشمی رفسنجانی که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، در رابطه با شرایط “آیت الله” به سوالات خبرنگار ایلنا جواب داده است که مهمترین بخش های این گفت وگو بدین شرح است: * بستر را این گونه فراهم کردند که ایشان در نماز جمعه شرکت نکند. بالاخره آقای هاشمی کارنامه‌اش، عملکردش، […]

محمد هاشمی برادر کوچکتر هاشمی رفسنجانی که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، در رابطه با شرایط “آیت الله” به سوالات خبرنگار ایلنا جواب داده است که مهمترین بخش های این گفت وگو بدین شرح است:

* بستر را این گونه فراهم کردند که ایشان در نماز جمعه شرکت نکند. بالاخره آقای هاشمی کارنامه‌اش، عملکردش، شخصیتش و ویژگی‌هایش در نظام مشخص است. من اخیرا جمله‌ای گفته‌ام که بعضی از رسانه‌ها هم آن را نقل کرده‌اند؛ آن جمله این است که ” توهین به آقای هاشمی، توهین به نظام است” . این هم مستند به فرمایش امام است فرمودند” هاشمی زنده است،‌چون نهضت زنده است” یعنی هاشمی را مترادف با نهضت دانستند.

*حالا اگر بستر را اینگونه بسازیم که یک عده از به اصطلاح تشکل‌ها یا جریان‌های سازمان یافته بیایند و آنجورعلیه آقای هاشمی شعار بدهند یا مثلا توهین کنند، در واقع هم به ساحت و جایگاه نماز جمعه توهین شده و هم به شخص آقای هاشمی که هر دو مربوط به نظام است. نه نماز جمعه جشن تولدی است که داخل یک خانه برویم و هر کاری که بخواهیم انجام دهیم، نه آقای هاشمی چنین شخصیتی است اما بستر را اینگونه فراهم کردند که ایشان انتخابی جز این نداشته باشد.

*آقای هاشمی در این ۵۰ سالی که با نهضت همراه است، هیچ گاه یک لحظه نه از نهضت قهر کرده است،‌نه از نظام و نه از انقلاب. بسیار هم ممکن است در شرایط مختلف نامهربانی از دوستان یا اذیت وآزار از دشمن دیده و شکنجه شده باشد ولی آقای هاشمی هیچ وقت قهر نکرده و اهل قهر نبوده است.او به این نظام،‌ به کاری که کرده و به امام اعتقاد داشته و دارد و این نهضت را راه نجات می‌‌دانسته، بنابراین برای ایشان قهر معنا نداشته اما از خیلی چیزها صرف نظر کرده و گفته مثلا شرایط مناسب نیست و فلان کار را انجام نداده است.مقوله نماز جمعه هم همین است آقای هاشمی از نماز جمعه یا از مردم که قهر نیست اما اگر بستر این گونه باشد که به جایگاه نماز جمعه و به آقای هاشمی توهین شود که هر دو توهین به نظام است ایشان ترجیح می‌دهد این حرمت‌ها و تقدس شکسته نشود.

*من در همان سالهای اوج اصلاح طلبان که بعضی از حرمت‌شکتی‌ها صورت می‌گرفت و به مقدسات توهین می‌شد به دوستان می‌گفتم حرمت شکنی نکنید و مقدسات را زیر سوال نبرید، چون وقتی که این کار را کردید دو روز دیگر نوبت خودتان هم می‌شود و اینها مربوط به نظام است حالا اگر فرض کنیم آقای هاشمی به دانشگاه تهران بروند و در نماز جمعه شرکت کنند ولی آنجا یک عده‌ای بیایند و بخواهند توهین کنند،‌ جایگاه نماز جمعه چه می‌شود؟ در آن صورت به نماز جمعه اهانت شده است که این درست نیست و چنین ملاحظاتی وجود دارد.

*مردم به خوبی می دانند که هاشمی رفسنجانی از ارکان مهم انقلاب است، پس منتقدانی که با هر وسیله ای سعی در تخطئه ایشان دارند، باید به این نکته واقف باشند که هیچ کس نمی تواند زحمات و کارهایی که هاشمی برای پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین اداره کشور متحمل شده است را نادیده گرفته و از اذهان عمومی پاک کند.

* مخالفان هاشمی باید بدانند که در این راه به بن بست خواهند خورد و نمی توانند وجهه یکی از یاران اصلی امام خمینی را زیر سئوال ببرند.

*این سوال که چه کسانی و با چه اهدافی دنبال این هستند تا او را از انقلاب و خط نظام خارج شده نشان بدهند، پاسخی روشن دارد. باید بررسی شده و مشخص شود که حضور هاشمی برای چه جریان هایی آسیب رسان است. “احساس خطر” حضور هاشمی برای عده ای گاهی به قدری غیرقابل تحمل می شود که خودشان را راضی می کنند تا با شیوه های کاملا عجیبی وی را زیر سوال ببرند و در همین راستا، ناخودآگاه خود را زیر سوال می بینند.
*”انقلاب بی هاشمی” رویای محالی است که برخی ها گمان می کنند، می توانند به آن برسند. آنها باید این را در ذهن خود بگنجاند که این امر چیزی نیست که روزی عملی شود، چرا که مردم هاشمی را با انقلاب می شناسند و زحماتش برای انقلاب و کشور را فراموش نکرده و از این پس هم نخواهند کرد.

*هاشمی ستیزی هرگز به جایی نمی رسد، این را دوستان و حتی مخالفان هاشمی هم می دانند.

*جای هاشمی در نماز جمعه خالی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر