4

غرب با تحریم‌های مختلف علیه ایران و با هدف منزوی کردن ما در عرصه جهانی تلاش می‌کند

  • کد خبر : 60176
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶

برنامه‌های دهه فجر امسال با تأکید بر اقتصاد مقاومتی، بهره‌گیری و استفاده از کلیه ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها در خارج از کشور اجرا می‌شود.

محمدباقر خرمشاد در نشست خبری خود که پیش از ظهر امروز در ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور ایجاد و گسترش شناخت، علاقه و باور نسبت به اسلام ناب، انقلاب اسلامی، مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی در جوامع دیگر، فعالیت‌های بسیاری را با آغاز دهه فجر در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: ما به دو دلیل سعی داریم برنامه‌های خارج از کشور را به صورت گسترده‌تر برگزار کنیم؛ نخست آنکه بیداری اسلامی به وجود آمده در جهان، فرصت بزرگی است که ایران، انقلاب صادر شده‌اش را در جهان مشاهده کند.

مسئول کمیته امور بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر ادامه داد: غرب با تحریم‌های مختلف علیه ایران و با هدف منزوی کردن ما در عرصه جهانی تلاش می‌کند تا انقلاب‌ها را کمرنگ‌ نشان دهد اما ایران اسلامی با برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم پیروزی انقلاب خود در داخل و خارج، این هدف دشمنان را خنثی می‌کند.

وی افزود: این هدف با مدیریت و راهبری روابط فرهنگی بین‌المللی و سیاستگزاری، هماهنگی، هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی- تبلیغی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به منظور تحقق اهداف نظام در این روابط  است.

* بزرگداشت ۲۲ بهمن ماه به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی ایران در جهان

خرمشاد با نامگذاری روز ۲۲ بهمن ماه به نام روز ملی جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: با توجه به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی که استکبار جهانی و کشورهای معاند تلاش گسترده‌ای را برای سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده‌اند و در این راستا از تمام امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی استفاده می‌کنند تا واقعیت‌های نظام را وارونه جلوه دهند، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وظیفه خود می‌داند با بسیج تمام امکانات خود در سراسر جهان، با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از امکانات سایر دستگاه‌ها، رسالت خود را انجام دهد و ضمن بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب پرشکوه اسلامی ایران، با برگزاری جشن‌های ویژه، نسبت به شناساندن ویژگی‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی، فن‌آوری و فرهنگی اقدام کند.

وی ادامه داد: در این راستا رایزن‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور، مجموعه‌ای از برنامه‌های متنوع را با همکاری سفرای‌ جمهوری اسلامی ایران و سایر دستگاه‌ها طراحی کرده‌اند که مهمترین اقدامات و محورهای آن: تشکیل ستاد برنامه‌ریزی دهه مبارک فجر توسط رایزنان فرهنگی با محوریت سفرای جمهوری اسلامی ایران، اجرای برنامه‌های دهه فجر ۹۱ با تأکید بر اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری و استفاده از کلیه ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها در خارج از کشور، ایرانیان مقیم و علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی ایران، معرفی دستاوردها و پیشرفت‌های ایران امروز است.

* برگزاری ۳۷ دوره آموزش زبان فارسی، ایرانشناسی و افتتاح اتاق ایران

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین از اعزام گروه‌های هنری برای برگزاری هفته‌های فرهنگی و نمایشگاه‌های هنری در ۳۰ کشور از حوزه اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین از جمله قزاقستان، هند، روسیه، استونی، اردن، عمان، ازبکستان، تانزانیا، ونزوئلا، اسپانیا، اتریش، پاکستان، ارمنستان و فنلاند خبر داد و گفت: برگزاری هفته‌های فیلم جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ کشور که در تعدادی از کشورها با حضور هنرمندان متعهدان داخلی، اجرای برنامه‌های ویژه توسط کلیه نمایندگی‌های فرهنگی با همکاری نمایندگی‌های فرهنگی سایر دستگاه‌ها به ویژه سفارتخانه‌های کشورمان، ارسال ۳۰ بسته عکس‌ هر یک به تعداد ۲۸ عکس نمایشگاهی پیرامون دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران، ارسال اقلام تبلیغی به ۳۰ کشور به منظور معرفی جاذبه‌های جمهوری اسلامی ایران از دیگر اقدامات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

* برنامه نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب

– برگزاری نمایشگاه‌های ویژه انقلاب اسلامی با موضوعیت حضرت امام خمینی (ره).

– برگزاری نشست‌های خبری در خارج از کشور به منظور معرفی پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر توسط سفرای جمهوری اسلامی ایران و رایزنان فرهنگی.

– برگزاری ۷ ویژه‌برنامه جشن‌‌های میلاد‌ نبی اکرم (ص) همزمان با برگزاری برنامه‌های دهه فجر و همچنین اعزام شخصیت‌های علمی و پژوهشگران قرآنی.

– همکاری نزدیک در خصوص معرفی و حضور هنرمندان برجسته خارجی در جشنواره فیلم فجر و جشنواره تئاتر فجر از جمله ایتالیا، گرجستان، یونان، روسیه، عراق.

– توزیع گسترده لوح فشرده درباره معرفی ایران امروز در عرصه‌های مختلف با همکاری صدا و سیما.

– اجرای نشست‌ها و میزگرد توسط رایزنان فرهنگی، اصحاب علمی و نخبگان کشورها در ارتباط با ویژگی‌های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران از جمله در کشور آلمان با موضوع نگاهی متفاوت به ایران در حوزه مردم‌سالاری و حوزه رسانه و زنان.

– برگزاری ۳۷ دوره آموزش زبان فارسی، ایرانشناسی، افتتاح اتاق ایران

– برگزاری ۲۷ نمایشگاه‌های هنری، شامل: خط، نقاشی، هنرهای دستی، عکس، پوستر

– ۳۷ مورد برگزاری مراسم جشن روز ملی، جشن‌های ۲۲ بهمن با حضور ایرانیان مقیم

– برگزاری ۴ کنفرانس مطبوعاتی، پیرامون اهداف نظام مقدس جمهور اسلامی ایران

– برپایی ۳۷ نمایشگاه و همایش درخصوص دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران؛ پیشرفت‌های علمی، تحقیقاتی، پزشکی

– برگزاری تعداد ۱۳ هفته فیلم و نمایش از فیلم‌های فاخر ساخته شده در ایران

– برگزاری ۵ مسابقه مقاله‌نویسی با موضوع انقلاب اسلامی

– انتشار ۴ ویژه‌نامه برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

– تکثیر ۱۷ لوح فشرده و فعالیت در فضای مجازی و افتتاح وب سایت

–  راه‌اندازی و تجهیز ۶ کتابخانه

– اعزام شخصیت‌های فرهنگی و هنری

– برگزاری ۱۵ همایش‌ علمی

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=60176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر