3

دستگاه ها می توانند به ازای خروج سه نیروی مازاد مجوز یک استخدام داشته باشند .

  • کد خبر : 6145
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶

آقای فروزنده امروز در دومین همایش تدوین و تنظیم سند تحول اداری استان ها افزود: در صورت نهایی شدن این توافق اگر آموزش های ضمن خدمت کارمندان کاربردی ، طبق نیاز نظام اداری و در جهت مهارت ، دانش و بینش باشد ، وزارت علوم با امتحان علمی ، مدرک دانشگاهی اعطا می کند . […]

آقای فروزنده امروز در دومین همایش تدوین و تنظیم سند تحول اداری استان ها افزود: در صورت نهایی شدن این توافق اگر آموزش های ضمن خدمت کارمندان کاربردی ، طبق نیاز نظام اداری و در جهت مهارت ، دانش و بینش باشد ، وزارت علوم با امتحان علمی ، مدرک دانشگاهی اعطا می کند .

وی با مرور۱۰ برنامه مهم تحول نظام اداری کشور گفت: استانداران باید در جهت استقرار دولت الکترونیک ، ساماندهی نیروی انسانی ، تمرکززدایی ، افزایش بهره وری و استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد ، سلامت اداری ، اصلاح ساختارها و فرایندها ، توانمندسازی و آموزش فرهنگی و تخصصی منابع انسانی ، تقویت مدیریت و توان کارشناسی کشور و خدمات رسانی به مردم و ارباب رجوع جدیت داشته باشند و از هر استانی که در این راه موفق تر باشد در جشنواره شهید رجایی که در شهریور برگزار می شود قدردانی خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه بیشتر دستگاه ها مازاد نیرو دارند گفت: اگر دستگاهی با کمبود نیرو مواجه باشد ، این نیاز باید با جابه جایی نیرو از دستگاه های دیگر رفع شود و حق جذب نیرو وجود ندارد.

آقای فروزنده افزود: دستگاه ها می توانند به ازای خروج سه نیروی مازاد که بازنشسته یا بازخرید می شوند و یا وظایفشان به بخش غیر دولتی واگذار شود ، مجوز یک استخدام داشته باشند .

وی در بخشی دیگر از سخنانش به طرح پیشخوان دولت اشاره کرد و گفت: از رئیس جمهور درخواست کردیم برای پیشخوان روستایی ماهانه۴۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض یا تسهیلات اختصاص یابد زیرا توسعه دفتر پیشخوان روستایی با توجه به قابلیت های هر روستا بدون محدودیت و در شهرها بر اساس طرح آمایش خواهد بود .

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور همچنین در بخش میز خدمت ، از بخش خبری۲۰ و ۳۰ که در قالب گزارش سرزده خدمات خوب کارکنان را منعکس می کند قدردانی کرد و گفت: استان ها نیز برای انعکاس این رفتارها از ظرفیت صداوسیما استفاده کنند و با معرفی میز خدمت که هر دستگاهی باید در طبقه همکف با رفتار صمیمی پاسخگوی مراجعان باشد مردم را مطلع کنند .

وی همچنین به ۲۸ تصویب نامه ابلاغ شده به استان ها از سال ۸۸ تاکنون اشاره کرد و گفت: باید در اجرای این مصوبات که از مفاد آن می توان به قوانین دورکاری ، نظام پیشنهادها و نظام مدیریت حرفه ای اشاره کرد ، جدیت نشان داده شود .

آقای فروزنده درباره سایت کارمند ایران دات آی آر نیز گفت : در این پایگاه اولین بار کارمندان دستگاه های اجرایی به صورت ثتبی همه مولفه های مورد نیاز نظام اداری را تکمیل می کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه ها باید به کارمندان خود اعلام کنند که حتما در این پایگاه ثبت نام کنند زیرا یکی از مزیت های این پایگاه این است که می توان آمار واقعی کارکنان دستگاه های دولتی را به دست آورد .

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور همچنین با اشاره به بند۱۰ ضوابط اجرایی گفت: دستگاه ها باید تنها با همان نیروهای شرکتی که داشته اند قرارداد ببندند و این قراردادها نیز در قالب تعاونی های خودجوشی که متشکل از همان نیروهاست منعقد شود زیرا ورود نیروهای جدید چه از طریق شرکت ها و چه از طریق طرح های عمرانی ممنوع است.

آقای فروزنده همچنین به ایجاد بانک مدیر اشاره کرد و گفت: در صورت جایگزینی مدیران بازنشسته یا نیاز به مدیر در دستگاه ها از این طریق ظرفیت سازی می شود که امسال برنامه ریزی کرده ایم هزار نفر در این طرح وارد شوند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر