2

ایجاد سازمان رزمندگان برای نخستین بار در سطح کشور

  • کد خبر : 6182
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵

وی با اشاره به تشکیل شورای مشورتی رزمندگان و ایثارگران، افزود: هدف اصلی از تشکیل این شورا ایجاد وحدت رویه، هماهنگی و پشتیبانی از دستگاه‌ها در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت‌رسانی عزت‌مند به ایثارگران و نظارت بر اجرای صحیح قوانین مربوط به ایثارگران است. دبیرشورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران از ایجاد سازمان […]

وی با اشاره به تشکیل شورای مشورتی رزمندگان و ایثارگران، افزود: هدف اصلی از تشکیل این شورا ایجاد وحدت رویه، هماهنگی و پشتیبانی از دستگاه‌ها در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت‌رسانی عزت‌مند به ایثارگران و نظارت بر اجرای صحیح قوانین مربوط به ایثارگران است.

دبیرشورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران از ایجاد سازمان رزمندگان برای نخستین بار در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج غلامرضا یاوندعباسی بعداز ظهر امروز در جلسه شورای مشورتی ایثارگران کردستان، اظهار داشت: با تاسیس این سازمان رزمندگان در جایگاه واقعی و اصلی خود قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تشکیل شورای مشورتی رزمندگان و ایثارگران، افزود: هدف اصلی از تشکیل این شورا ایجاد وحدت رویه، هماهنگی و پشتیبانی از دستگاه‌ها در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت‌رسانی عزت‌مند به ایثارگران و نظارت بر اجرای صحیح قوانین مربوط به ایثارگران است.

دبیر شورای مشورتی وزرا در امور ایثارگران در ادامه، بیان داشت: با تشکیل سازمان رزمندگان، از لحاظ فرهنگی به رزمنده‌های شاغل و بازنشسته و فاقد شغل توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه تشکیل سازمانی ویژه رسیدگی به امور رزمندگان در کشور نیازی اساسی است، گفت: پیشنهاداتی در این زمینه با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح تهیه شده، که امیدواریم با تصویب آن تا حدودی مشکلات این قشر برطرف شود.

یاوندعباسی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۷ هزار رزمنده از خدمات مستمری سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بهره‌مند هستند که با تشکیل سازمان رزمندگان ۹۷ هزار رزمنده کشور زیر پوشش خدمات این سازمان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اشتغال فرزندان شاهد دیپلم و زیر دیپلم و فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد، تصریح کرد: طبق ابلاغیه دولت در ۱۹ بهمن ماه سال گذشته این افراد می‌توانند در ادارات و دستگاه‌های دولتی استان استخدام شوند.

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران در ادامه یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که موجب عدم موفقیت سازمان‌ها و نهادها در زمینه خدمت‌رسانی به ایثارگران شده، را تفاوت‌ قائل نشدن بین دستگاه‌های فعال و غیرفعال دانست و گفت: این شورا بر عملکرد وزارت‌خانه‌ها نظارت کرده و علاوه بر معرفی وزارت‌خانه‌های موفق در زمینه خدمت‌رسانی به ایثارگران اعضاء غیرفعال را نیز به رئیس‌جمهور گزارش می‌دهد.

عباسی در ادامه با اشاره به اینکه از زمان تشکیل تیم‌های بازرسی نظارت بر اجرای قوانین تاکنون هشت دستگاه اجرایی ارزیابی شده‌اند، افزود: از این میان پنج وزارتخانه نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و صنایع و معادن به عنوان برترین‌ها شناخته شده‌اند.

وی از تشکیل تیم نظارتی با حضور استانداری و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان برای بازدید و نظارت بر قوانین ۱۳ دستگاه و اداره در استان خبر داد.

عباسی تاکید کرد: بازدیدهای استانی باعث هم‌افزایی و انتقال تجربه میان مشاوران وزرا و مشاوران استانداران در خصوص اجرای برنامه‌های مختلف برای ایثارگران می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6182

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر