1

اختصاص ۹۰ درصدسبدمحصولات ایران خودرو به برندملی

  • کد خبر : 62283
  • ۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴

برای تحقق اهداف تعیین شده در سند چشم انداز صنعت خودرو در سال ۱۴۰۴، گروه صنعتی ایران خودرو برنامه های بلندمدت خود برای دستیابی به تیراژ یک و نیم میلیون دستگاه در سال را تنظیم کرده است.

مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: به همین دلیل از سال ۱۳۹۳ به تدریج و در مدت پنج سال با تحقق پروژه های دو پلتفرم ملی، بالغ بر ۹۰ درصد سبد محصول ایران خودرو به برند داخلی اختصاص پیدا می کند.

وی افزود: ۱۰ درصد باقی مانده برای تکمیل سبد محصول شرکت در بخش های خاصی که مقیاس اقتصادی، طراحی و ساخت را توجیه نمی کند، با مشارکت خودروسازان جهانی، محصول جدید تعریف می شود.

نجم الدین از تلاش ایران خودرو برای بهره وری و کاهش هزینه های تکوین محصول خبر داد و گفت: در همین راستا دستیابی به بالای ۹۵ درصد بهره برداری از ظرفیت های تولیدی و رشد بهره وری نیروی انسانی سالانه  ۱۱٫۵ درصد هدف گذاری شده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، رشد تیراژ تولید را از نتایج رویکرد جامع این گروه صنعتی ذکر کرد  که از سال ۱۳۸۷ شروع شده و با همگون سازی ظرفیت های تولیدی در زنجیره تولید از قطعه ساز تا خطوط تولیدی در سراسر کشور، به طور متوسط ۱۲درصد افزایش تیراژ سالانه را در پی داشته است.

وی از بازنگری چشم انداز ایران خودرو تا سال ۱۳۹۳ خبر داد که سودآوری بلند مدت از راه دستیابی به مقیاس اقتصادی تولید ، کیفیت و قیمت رقابتی از موارد مهم آن است

مهندس نجم الدین کیفیت رقابتی در خدمات خودرو، طراحی و توسعه محصولات بر اساس نیاز بازار و استانداردهای زیست محیطی و کسب دانش طراحی و توسعه محصولات را از دیگر نتایجی دانست که دستیابی به آن، تضمین کننده تحقق چشم انداز در راهبردهای کلان و برنامه های بلند مدت، است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: دست یابی به مقیاس تولید اقتصادی از راه افزایش تیراژ و سهم بازار داخلی و خارجی ممکن می شود.

وی رشد درآمد، مدیریت هزینه وتحقق اهداف بودجه ای پروژه های توسه را از رویکردهای رسیدن به سودآوری بلند مدت عنوان کرد و گفت: گروه صنعتی ایران خودرو برای دست یابی به کیفیت و قیمت رقابتی محصولات در بازارهای هدف، بهای تمام شده و ارتقای کیفیت را هدف قرار داده است.

نجم الدین تحقق اهداف زمانی پروژه های توسعه و تنوع  سبد محصولات بر اساس نیاز بازار را رویکردهای  طراحی و توسعه مححصولات بر اساس نیاز بازار و استانداردهای زیست محیطی دانست و گفت: برای کسب دانش طراحی و توسعه محصولات نیز ارتقای سهم هزینه تحقیق و توسعه از درآمد و سهم برند ملی در سبد محصولات شرکت را دنبال می شود.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62283

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر