1

رونمایی از زیردریایی و رادار جدید ساخت داخل در ماه‌های آینده

  • کد خبر : 64531
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱

وزیر دفاع از رونمایی جدیدترین دستاوردهای دفاعی کشور از جمله رادار، زیر دریایی و شناور سطحی در ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش افق سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه دومین همایش سیستم‌های راداری که در دانشگاه امام حسین برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران به اهمیت موضوع رادار در ارتقاء توانمندی‌های دفاعی اشاره کرد و گفت: رادار علاوه بر حوزه‌های نظامی در حوزه‌های غیر نظامی و فناورانه نیز نقش مهمی دارد که در جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته شاهد جهش‌هایی در این حوزه بودیم.

وحیدی با بیان اینکه ما می‌توانیم انواع رادارها با فرکانس‌ها و بردهای مختلف را در داخل بسازیم، گفت: رادار در حوزه‌های کشف، شناسایی، رهگیری و کنترل آتش بخش بسزایی دارد که ما نیز تمام توان خود را برای ارتقاء توان در این بخش‌ها به کار گرفته‌ایم.

وی در رونمایی از دستاوردهای جدید دفاعی نیز گفت: در ماه‌های آینده بخشی از این دستاوردها رونمایی خواهد شد که شامل رادار، زیردریایی جدید، ناوشکن پیشرفته جماران ۲ و شناورهای تهاجمی پرنده خواهد بود.

وزیر دفاع همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص شهادت سردار حسن شاطری رئیس ستاد بازسازی جنوب لبنان، اظهار داشت: تروریست از جمله موضوعاتی است که جمهوری اسلامی ایران سال‌ها با آن مواجه بوده اما متاسفانه ما می‌بینیم که تروریست‌ها همواره از جانب نظام سلطه که ادعای مبارزه با تروریسم را دارند، حمایت می‌شود.

وحیدی ترور سردار شهید شاطری را موجب افتخار ملت ایران دانست و گفت: اینکه فرزندان انقلاب از جمله سردار شاکری تمام تلاش خود را برای کمک‌رسانی به محرومین و مستضعفان بکار گرفت و از این لحاظ مغضوب نظام سلطه و رژیم صهیونیستی بود، جای افتخار دارد.

وی در پایان گفت: سردار شهید شاطری در راستای کمک‌رسانی به مردم محروم لبنان گام‌های مهمی برداشت و منشأ خدمات بسیاری بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=64531

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر