7

ورزش می‌تواند احتمال حملات قلبی را ۲ تا ۴ برابر کاهش دهد

  • کد خبر : 651
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰

ورزش می‌تواند احتمال حملات قلبی را ۲ تا ۴ برابر کاهش دهد و با کاهش عوامل خطرساز از پیشرفت پدیده تصلب شرائین پیشگیری کند. به گزارش آریا به نقل از وب‌دا، دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ورزش و فعالیت بدنی مناسب قادر است احتمال بروز بیماری‌های قلبی، […]

ورزش می‌تواند احتمال حملات قلبی را ۲ تا ۴ برابر کاهش دهد و با کاهش عوامل خطرساز از پیشرفت پدیده تصلب شرائین پیشگیری کند.
به گزارش آریا به نقل از وب‌دا، دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ورزش و فعالیت بدنی مناسب قادر است احتمال بروز بیماری‌های قلبی، عروقی، فشارخون، چاقی و دیابت را کاهش دهد و همچنین موجب افزایش کیفیت زندگی شود.
بنابراین گزارش، ورزش و فعالیت فیزیکی مناسب در کسانی که دچار سکته قلبی و یا تنگی عروق کرونر شده‌اند می‌تواند از بروز سکته مجدد و تشدید تنگی عروق پیشگیری کند که بهتر است با مشورت و راهنمایی پزشک معالج میزان و نوع فعالیت فیزیکی مشخص شود.
این گزارش می‌افزاید: ۱۰ دقیقه فعالیت فیزیکی می‌تواند سبب تغییرات متابولیکی حداقل برای یک ساعت شده و سلامت قلب را نیز تضمین کند.
بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقاء سلامت، بررسی‌ها نشان داده است که ورزش مرتب به میزان سه روز در هفته و هر بار نیم ساعت به طوری که در طی این فعالیت ورزشی ضربان قلب به حدود ۱۱۰ تا ۱۲۵ ضربان در دقیقه، مناسب با سن ۳۰ تا ۶۰ سالگی برسد، می‌تواند حد مناسبی از فعالیت فیزیکی را برای فرد مهیا کند.
این گزارش حاکیست، ورزشکار بودن افراد در گذشته تأثیر چندانی در کاهش حملات قلبی ندارد و مداوم بودن آن در این رابطه سودمند است و به طور کلی تمام ورزش‌هایی که در آن تحرک عضلات نقش اصلی را ایفا می‌کند می‌تواند مفید واقع شود و بهتر است فعالیت ورزشی بیشتر در هنگامی از روز انجام شود که دمای هوا ملایم‌تر است

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر