2

چک ها به صورت طبقه بندی شده در اختیار متقاضیان قرار می گیرد

  • کد خبر : 6565
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱

‘محمود بهمنی’ در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص افزایش تعداد چک های برگشتی ، اظهارداشت: اگر فردی به طور مرتب فعالیت بانکی ندارد، لازم نیست که چکی در اختیارش قرار گیرد تا به هر میزان که خواست چک صادر کند. وی اظهار داشت: از آنجا که حجم مبادلات در بخش های مختلف […]

‘محمود بهمنی’ در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص افزایش تعداد چک های برگشتی ، اظهارداشت: اگر فردی به طور مرتب فعالیت بانکی ندارد، لازم نیست که چکی در اختیارش قرار گیرد تا به هر میزان که خواست چک صادر کند.
وی اظهار داشت: از آنجا که حجم مبادلات در بخش های مختلف اقتصادی همه ساله در حال افزایش است، بنابراین افزایش تعداد چک های برگشتی طبیعی است.
بهمنی با اشاره به تمهیدات انجام شده برای ساماندهی دسته چک ها، اظهار داشت: براین اساس دسته چک ها تنها به افرادی ارائه می شود که تاکنون هیچ چک برگشتی یا مطالبات معوق نداشته باشند.
وی در مورد موسساتی که آگهی هایی را در روزنامه ها مبنی بر رفع سوءاثر از چک های برگشتی درج می کنند، گفت: مشخصات و اطلاعات مربوط به این موسسات را به نیروی انتظامی برای پیگیری ارائه کرده ایم زیرا این موسسات کاذب هستند.
رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: شخصا با یکی از صاحبان این آگهی ها تماس برقرار و عنوان کردم که خواستاز رفع سوءاثر از چک برگشتی هستم، و آدرسی در کرج برای مراجعه دریافت کردم.
وی افزود: بنابراین به کرج رفتم اما مغازه مربوطه بسته بود، برای باردوم که آگهی این موسسه منتشر شد، تماس گرفته و از فردی که پشت خط بودم درخواست کردم که نزد من بیاید، وی گفت شما؟ پاسخ دادم رئیس کل بانک مرکزی هستم، فردی که پشت خط بود تلفن را به رئیس خود داد، رئیس موسسه گفت که آقا شما ما را سرکار گذاشته اید، شما رقیب ما هستید.
بهمنی با تاکید بر اینکه اینگونه اقدامات و موسسات غیرقانونی است، افزود: بانک مرکزی به تمام مطبوعات و رئیس سازمان بازرسی کل کشور نامه نوشت و این موارد را غیرقانونی اعلام کرد.
وی اظهار داشت: اگر اینگونه موسسات غیرقانونی وجود داشته باشند، باید با آنها برخورد کرد، چگونه است که یک اقدام خلاف توسط فرد دیگری رفع می شود، بنابراین قطعا باید این افراد و موسسات شناسایی شده و با آنها برخورد شود.

**تامین ۱٫۵ میلیون تومان اعتبار برای چهار میلیون طرح میزان
رئیس کل بانک مرکزی در مورد تامین اعتبار اجرای طرح واگذاری کارت اعتباری خرید کارگران و کارمندان ( طرح میزان) توسط بانک ها گفت: ۱٫۵ میلیون تومان برای چهار میلیون نفر در این طرح پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: به بانک ها اختیار داده شده که به میزان توانایی خود نسبت به تامین اعتبار اجرای طرح اقدام کنند، اما بانک مرکزی به هیچ عنوان برای تامین اعتبار این طرح اسکناس چاپ نخواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر