1

پهلوگیری ناوهای ارتش در بندر چین

  • کد خبر : 65700
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه ۲۴ نیروی دریایی ارتش پس از ورود به اقیانوس آرام در بندر ژانگ‌ژیانگ چین پهلو می‌گیرد.

به گزارش افق امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در نشست خبری پیرامون ماموریت ناوگروه ۲۴ این نیرو، اظهار داشت: به منظور اجرایی شدن تدابیر مقام معظم رهبری در خصوص حضور در آب‌های آزاد، نیروی دریایی اعلام می‌کند که گام دیگری در این راستا برداشته است.

وی افزود: در سال‌های گذشته در جهت اجرای این مهم به شمال اقیانوس هند،‌ کانال سوئز و دریای مدیترانه رفتیم و در سال جاری ناوگروه ۲۴ به سمت جنوب شرق آسیا حرکت کرد.

سیاری ادامه داد: اهمیت شمال اقیانوس هند در ابعاد مختلف بخصوص بعد تجاری برای همه کشورها به ویژه ایران حائز اهمیت است. زیرا تمام صادرات ما از دریای جنوب از این منطقه عبور می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: مثلث تنگه هرمز، تنگه باب‌المندب و تنگه مالاکا بسیار حائز اهمیت است و درصد بالایی از تجارت دنیا در این مثلث انجام می‌شود. از این رو برقراری امنیت در این مثلث برای اقتصاد کشور بسیار با اهمیت است.

سیاری افزود: ناوگروه ۲۴ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو بالگردان‌بر خارک و ناوشکن سبلان در تاریخ ۵ بهمن ۹۱ از منطقه یکم دریایی بندرعباس حرکت کردند. این ناوگروه پس از خلیج عدن و تنگه باب‌المندب به سمت شرق اقیانوس هند رفت و از جنوب شبه جزیره هند و سریلانکا و خلیج بنگال عبور و وارد تنگه مالاکا شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: این ناوگروه امروز در انتهای تنگه استراتژیک مالاکا است و تا فردا از این تنگه خارج می‌شود و برای اولین بار وارد اقیانوس آرام خواهد شد.

سیاری با تاکید بر اینکه این ناوگروه تا کنون ۷ هزار کیلومتر دریانوردی کرده، گفت: این برای اولین بار است که تنگه مالاکا را پشت سر می‌گذاریم و وارد اقیانوس آرام می‌شویم.

وی ادامه داد: این ناوگروه سپس به سمت شمال حرکت خواهد کرد و در بندر ژانگ‌ژیانگ چین پهلو می‌گیرد که هدف از این پهلوگیری تحکیم و ارسال پیام صلح و دوستی به کشور چین است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: این ناوگروه در برگشت نیز در بندر کلمبو سریلانکا پهلو می‌گیرد و سپس به سمت خلیج عدن بازمی‌گردد.

سیاری تاکید کرد: ناوگروه ۲۴ نیروی دریایی ارتش در این ماموریت خود بیش از ۲۰ هزار کیلومتر دریانوردی خواهد کرد و ما تاکنون ماموریتی با این مسیر طولانی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ناوگروه‌های بعدی ما این مسیر را طی خواهند کرد، گفت: ناوگروه ۲۴ را دانشجویان دانشگاه دریایی نوشهر همراهی می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنیم این ناوگروه بعد از ۱۵ فروردین ماه به کشور بازگردد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه ماموریت ناوگروه ۲۴ حدود ۳ ماه به طول می‌انجامد، اظهار داشت: ناوگروه‌های ما توانایی همراه داشتن نیازمندی‌های حضور در دریاهای دور را دارند و ما در پهلوگیری در بنادر کشورهای مختلف نیازی به تامین امکانات سوخت و غذایی نداریم.

سیاری ادامه داد: ما آمادگی داریم با تمام کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای همکاری داشته باشیم. بخصوص همکاری با کشورهای منطقه اقیانوس هند برای تامین امنیت پایدار را اعلام کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: با توجه به حضور در دریاهای آزاد باید به طب دریایی توجه ویژه داشته باشیم که در همین راستا همایش طب و پیشگیری دریایی سطحی و زیرسطحی را از فردا به مدت ۳ روز برگزار می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان گفت: در این همایش از ۳ دستاورد جدید در حوزه طب دریایی رونمایی خواهیم کرد و در روز آخر مسئولان از امکانات دریا و دریانوردی مرتبط با بهداشت در شمال کشور بازدید خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65700

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر