1

کاروان راهیان نور ولایت منطقه ۱۸عازم مناطق جنگی جنوب کشور شدند

  • کد خبر : 65721
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲

همزمان با طلیعه سپیده هفتمین روز از اسفندماه سالجاری ، کاروان ۴۵۰ نفری راهیان نور از منطقه ۱۸ تهران با بدرقه حجه الاسلام و المسلمین میثم امرودی قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مهندس محمد صارمی زاده شهردار این منطقه عازم مناطق جنگی جنوب کشور شدند.

به گزارش افق حجت الاسلام امرودی در ابتدای این مراسم به بیان خاطراتی از برکات معنوی این سفر پرداخت و آن را برای تقویت قوای مذهبی و انقلابی شهروندان امری ضروری دانست.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهدا همواره زنده اند و بر اعمال و رفتارمان نظارت دارند ، گفت : مشاهده برخی اوقات معجزات و نشانه هائی از شهدا بر این گفته صحه گذاشته و همگان می بینند که به برکت خون شهدا چه گره هائی از زندگی ها باز می شود ، در همین سفرهای کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی ، چه بیمارانی بودند که لباس عافیت بر اندامشان پوشانده شده و طعم خوش تندرستی مجدد را چشیده اند.

به گفته این مقام مسئول ، تهران با داشتن ۳۰ هزار شهید به یکی از نقاط معنوی کشور مبدل شده و مدیران شهری خدمت به خانواده های این عزیزان را برای خود یک افتخار می دانند.

همچنین مهندس محمد صارمی زاده شهردار منطقه ۱۸ نیز طی سخنانی مهمترین هدف از اجرای طرح راهیان نور در کشور را تقویت فرهنگ جهاد ، شهادت و آشنایی نسل جوان با رشادتها و جانفشانی های غیور مردان در طول هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود : راهیان نور ادامه دهنده سیره شهیدان و ایثارگران می باشد و امروز وظیفه ما است که با گرامیداشت یاد آنان فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه بیش از پیش نهادینه نمائیم.

به گفته وی، جنگ تحمیلی بر کشور ما از ویژگی های خاصی برخوردار بوده که یکی از این ویژگی ها شناخت دوست از دشمن است و استعدادهای جوانان میهن اسلامی در این منطقه بروز و ظهور پیدا کرد و برای نیل به این اهداف از جمله راهها ، برگزاری اردوهای راهیان نور ولایت بوده که هر سال به همت شهرداری تهران برگزار و بیش از پیش مورد استقبال شهروندان قرار می گیرد.

برپایه این گزارش ، ارائه توضیحاتی توسط سردار مشایخی از مدیران باغ موزه دفاع مقدس پیرامون جزئیات برنامه های اردو ، مدیحه سرائی ، قرائت زیارت عاشورا و بدرقه رسمی زائرین راهیان نور از دروازه قرآن بخش دیگری از برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است : زائرین سرزمین لاله ها از منطقه ۱۸ تهران با بدرقه رسمی مسئولین پس از عبور از دروازه قرآن با  ۱۲ اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام و طی مدت چهار روز از مناطقی همچون دوکوهه ، سوسنگرد ، اروند کنار ، شلمچه ، خرمشهر ، دهلاویه ، شوش نبی و… بازدید خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65721

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر