1

توجه نکردن به مسائل فرهنگی، دامن زدن به آسیب‌های اجتماعی است

  • کد خبر : 66885
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹

محمد سعید اربابی گفت: عدم توجه و رسیدگی به مسائل و موضوعات فرهنگی استان موجب ایجاد ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی فراوان در سطح جامعه می‌شود.

به گزارش افق محمد سعید اربابی صبح امروز در کارگاه علمی کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در بلوچستان که در فرمانداری شهرستان ایرانشهر برگزار شد اظهار داشت: باید زیر ساخت‌های کار فرهنگی در سطح جامعه ایجاد و سطح آگاهی‌ها و اطلاعات مردم افزایش یابد که این امر در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ایرانشهر مرکز فرهنگی بلوچستان است، تصریح کرد: حذف تدریجی قاچاق کالا و سوخت، جمع‌آوری سلاح‌های گرم و سرد، از بین بردن فضای سنتی منفی حاکم بر استان نیز بر امنیت و سلامت جامعه نقش بسزایی دارد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، نیکشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید به نارسایی‌های موجود در جامعه به صورت ریز و کارشناسی پرداخته شود و از ظرفیت مرزهای استان سیستان و بلوچستان که فرصت بسیار خوبی برای توسعه اشتغال جوانان است به عنوان امری مهم در توسعه و امنیت استان استفاده مطلوب کرد.

اربابی در ادامه بر توسعه مراکز دانشگاهی تأکید کرد و گفت: با افزایش و توسعه مراکز دانشگاهی نیز می‌توانیم مسائل فرهنگی جامعه را برای افراد تبیین و نهادینه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در طول خدمت دولت نهم و دهم شاهد توسعه کمی و کیفی مراکز دانشگاهی در شهرستان ایرانشهر بوده‌ایم به طوری که رشته‌های دانشگاه ولایت ایرانشهر از چهار رشته به ۲۴ رشته و تعداد دانشجویان از ۴۰۰ نفر به ۴ هزار نفر رسیده است.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، نیکشهر در مجلس شورای اسلامی از ایجاد پژوهشکده فرهنگی اجتماعی در دانشگاه ولایت خبر داد و افزود: برای ایجاد پژوهشکده فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ولایت وعده‌هایی داده شده که اگر این امر تحقق یابد نیز بر توسعه شهرستان تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=66885

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر