1

شیعیان در برابر جنایات پاکستان ساکت نباشند

  • کد خبر : 67563
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱

یکی از مراجع تقلید قم با اعتراض به کشتار مردم در کراچی پاکستان، گفت: دروس حوزه‌های علمیه در اعتراض به این حادثه در روز شنبه تعطیل شده و طلاب در مسجد اعظم قم تجمع می‌کنند.

به گزارش افق آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه مسئله غنا یک مسئله درونی است گفت: مردم غنا را در بیرون وجود انسان می‌دانند در حالی که در تعلیمات اسلامی غنا یک مسئله درونی ذکر شده است.

وی ادامه داد: برخی اموال زیادی دارند ولی هنوز درون جانشان راضی نیست و گرسنه هستند چرا که اموال بیرونی انسان را غنی نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید دنبال این بود که غنای درونی به دست آورد افزود: آن وقت انسان می‌تواند ادعا کند از هر نظر غنی است.

وی بیان کرد: همیشه اولیا الله در خود احساس غنا می‌کردند و دست نیاز به سوی کسی دراز نمی‌کردند در حالی که قارون‌ها برای حفظ مال و به دست آوردن مال بیشتر دائما دست خود را پیش دیگران دراز می‌کنند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: نقطه مقابل غنا، فقر است و حقیقت فقر دنیا پرستی، هواپرستی و ناامیدی از رحمت خداست، باید این نکته را دانست اگر کسی طرفدار حق باشد خداوند آنها را تنها نمی‌گذارد.

وی گفت: کسی که به لطف خدا امیدوار باشد این همه حلال و حرام نمی‌کند، وقتی می‌گویند سه هزار میلیارد تومان این میزان پول اگر عمر فرد هزار سال هم باشد باز زیاد است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: این همه مال و ثروت برای چیست؟ این کارها اسمی جز حماقت ندارد و جایی حلال و حرام قاطی شده و فرد گیر می‌افتد و به حبس ابد یا اعدام محکوم می‌شود.

وی تصریح کرد: در پرتو دستوراتی که معصومین به ما داده‌اند راه زندگی سالم توام با آرامش را می‌توان به دست آورد.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اخیرا در کراچی پاکستان یک جنایت بزرگ واقع شده است گفت: پیش از این در کویته پاکستان از سوی وهابیون تکفیری عده‌ زیادی به خاک و خون کشید شده و بسیاری دیگر مجروح شدند.

وی تصریح کرد: انفجار ۱۵۰ کیلو مواد منفجره منجر به کشته شدن ۴۵ نفر و مجروح شدن صدها تن دیگر شده است و نباید در برابر این مسائل سکوت کرد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: مراجع تقلید تصمیم گرفتند روز شنبه نسبت به تعطیلی حوزه اقدام کرده و در ساعت ۱۰ صبح طلاب در مسجد اعظم تجمع کرده و پیام خود را به گوش حکام پاکستان برسانند و با شیعیان این کشور اعلام همبستگی کنند.

وی گفت: پیام ما به دولت پاکستان این است که واقعا اگر نمی‌توانید جان شهروندان خود را حفظ کنید کنار بروید تا افراد قوی‌تر بر سر کار بیایند؛ نخستین کاری که هر کشوری بر عهده دارد تامین امنیت است و شما از تامین آن عاجز هستید.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه شیعیان دنیا باید نسبت به این جنایات اعتراض کنند افزود: عده‌ای وحشی وهابی تکفیری بی‌ایمان در دنیا چنین وضعی را به وجود آورده‌اند.

وی تصریح کرد: دولت ایران هم باید در برابر این جنایات اعتراض قوی‌تر داشته باشد و آهسته از کنار این مسائل رد نشود؛ باید اعتراض کرد و فریاد زد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=67563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر