5

آنچه لازم است از عادل فردوسی پور بدانید!

  • کد خبر : 68305
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۴

می‌‌گویند دوشنبه شب‌‌ها مصرف برق کشور نسبت به بقیه شب‌‌ها بیش‌‌تر می‌‌شود. تلویزیون‌‌های بیش‌‌تری روشن است و شب پر دردسری برای پدر و مادر‌های دانش‌‌آموزان است تا بچه‌های خود را با دلخوری و ناراحتی به رختخواب ببرند!

در سال ۲۰۰۹ هفته‌نامه نیویورک او را در فهرست پرطرفدارترین افراد در ایران در رده نوزدهم جای می‌دهد. مجله «ورلد ساکر» به او لقب «جان ماتسن ایران» را می‌دهد. جان ماتسن، یکی از بهترین گزارشگرهای فوتبال در انگلستان است که بازی‌های کامپیوتری fifa را هم گزارش می‌کند. «عادل فردوسی‌پور» (!) همین یک کلمه کافیست تا آخر این مطلب را بخوانید…

* مهندس صنایعی که گزارشگر شد!
دبستان و راهنمایی و دبیرستان را با معدل‌های بالا شوت می‌کند و در رشته مهندسی صنایع دانشگاه شریف قبول می‌شود. به ترم ۶ دانشگاه که می‌رسد با حضور در بخش خارجی روزنامه ابرار ورزشی فعالیت‌های رسانه‌ای خود را کلید می‌زند. تحصیلات دانشگاهی‌اش را با معدل الف به پایان می‌رساند و در همین دانشگاه مشغول به تدریس زبان خارجه به عنوان استاد می‌شود. در همان روزها با قبولی در آزمون گزارشگری صدا و سیما، از روزنامه‌نگاری فاصله می‌گیرد و با گزارش‌های مهیج خود در جام‌جهانی ۹۸ خودش را به همه نشان می‌دهد و از آن به بعد پای ثابت بازی‌های زنده و مهم شد.

* گاف‌هایی به سبک عادل فردوسی‌پور
سوتی‌های عادل فردوسی‌پور کم نیست! شاید ده‌ها و شاید صدها سوتی از او در برنامه زنده ۹۰ دیده باشید! خودش معتقد است بدترین سوتی‌اش را در برنامه «با جام‌جهانی ۲۰۰۲» داده است. آن‌جایی که بعد از ۲ ساعت صحبت با حاج رضایی، هنگام خداحافظی می‌گوید: «از آقای نصیرزاده که ۲ ساعت با ما بودند تشکر می‌کنیم!» خودش معتقد است آن شب کاملا هنگ بوده است!

* دزد بود، مدارکم هست بی‌خیال!
دی ماه ۸۷ بود که منزلش مورد لطف سارقان قرار گرفت. هرچند در مدت زمان بسیار کمی دزدها دستگیر شدند و اظهار ندامت کردند اما جالب است بدانید که این دزدی دوشنبه شب و لحظاتی قبل از اجرای برنامه اتفاق افتاد. او با یکی از دوستانش استودیو را ترک و برای اطمینان از حال همسرش به خانه می‌رود. بعدها دوستش درباره آن شب گفت: «عادل فقط به مدارکش که سر جای‌شان بود نگاهی انداخت و به اموال مسروقه هیچ توجهی نکرد. بعدش هم سریع به استودیو برگشت و بدون آن‌که همکارانش چیزی بفهمند برنامه‌اش را اجرا کرد.»

* اتاق ۶ متری بدون مصاحبه!
با این‌که اتاق کارش در صداوسیما، طبقه پنجم و ۶ متری است، اما هیچ‌گاه در این اتاق با خبرنگار یا رسانه‌ای مصاحبه نکرده است! جالب است بدانید شماره تلفن او هیچ‌گاه تغییر نکرده است اما خیلی کم موفق می‌شوید که با او صحبت کنید و تنها می‌توانید با گذاشتن پیغام صوتی منتظر جواب‌تان باشید.

* نود بدون عادل، میشه یا نمیشه!؟
برنامه ۹۰، چهار بار بدون حضور عادل اجرا شده است. ۲بار را مزدک میرزایی و ۲بار رضا جاودانی از غیبت فردوسی‌پور استفاده کردند و این برنامه را بدون حضور او اجرا کردند.

* گزارش مخفی یک مجله از کلاس‌های زبان استاد فردوسی‌پور!
این مجله در گزارش مخفی خود می‌نویسد: «استاد به موقع سر کلاس می‌آید و چند دقیقه‌ای به خوش‌وبش با دانشجویان اختصاص می‌دهد. چون همه کلاس‌های او در روز سه‌شنبه برگزار می‌شود معمولا یک ربع از زمان کلاس به صحبت درباره برنامه دیشب و حواشی آن می‌گذرد و بعد درس شروع می‌شود. در هنگام درس کاملا جدی است اما هیچ‌کسی تا حالا عصبانیت او را ندیده است. در زمان کلاس تلفن‌همراهش در حالت بی‌صداست و بعضی از دانشجویان تا آخر کلاس صبر می‌کنند و بعدش دور او حلقه می‌زنند تا یک کمی از پیام‌های صوتی گوشی استادشان را بشنوند!»

* اطلاعات تکمیلی
سال تولد: ۱۰ مهر ۱۳۵۳
محل تولد: رفسنجان
ماشین: زانتیا نوک مدادی، بدون رنگ!
تحصیلات: کارشناسی ‌ارشد صنایع از دانشگاه صنعتی‌شریف مشاغل: روزنامه‌نگار/ مترجم/ استاد دانشگاه/ تهیه کننده/ مجری تلویزیونی / گزارشگر فوتبال
درآمد: بر اساس شنیده ها از صداوسیما یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و از دانشگاه یک میلون ۲۰۰ هزار تومان

انتخاب

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=68305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر