5

عدم پرداخت سود سهام عدالت به سهامداران طی سه سال اخیر

  • کد خبر : 6900
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶

مدیر عامل اتحادیه‌ تعاونی‌های سهام عدالت استان تهران گفت: در حال حاضر سود فعالیت سه سال اخیر شرکت‌های واگذار شده در قالب سهام عدالت به سهامداران پرداخت نشده است. علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اینکه ثبت‌نام و پایش متقاضیان دریافت سهام عدالت کارگران ساختمانی و فصلی […]

مدیر عامل اتحادیه‌ تعاونی‌های سهام عدالت استان تهران گفت: در حال حاضر سود فعالیت سه سال اخیر شرکت‌های واگذار شده در قالب سهام عدالت به سهامداران پرداخت نشده است.

علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اینکه ثبت‌نام و پایش متقاضیان دریافت سهام عدالت کارگران ساختمانی و فصلی در اختیار دبیرخانه‌های استانی قرار گرفته اما به شرکت‌های تعاونی منعکس نشده است، اظهار داشت: در این باره به محض معرفی لیست متقاضیان شرکت‌های تعاونی نسبت به ساماندهی آنها اقدام خواهد کرد.
وی در خصوص چرایی عدم پرداخت سود سهام عدالت سال‌های ۸۷ تا به امروز، خاطرنشان کرد: مطابق مصوبه مجلس دولت می‌تواند تا زمان مستهلک کردن کامل سهم خود از محل منابع مورد واگذاری در قالب سهام عدالت هیچ سودی را به مردم پرداخت نکند.
وی ادامه داد: طی سال‌های ۸۵ و ۸۶ سود سهام متضاضیان سهام عدالت از محل درآمد شرکت‌های مورد واگذاری در قالب سهام عدالت تأمین و به طور کامل به سهامداران پرداخت شد.
مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت استان تهران گفت ” در آن زمان تکلیف بر این بود که دولت طی ۱۰ سال بعد از واگذاری منابع درآمدی به تدریج تا زمان استهلاک کامل سرمایه‌های هزینه شده در محل واگذاری‌ها، مطالبات خود را دریافت کند.
وی افزود: اما طی مصوبه‌ای مقرر شد دولت در زمان کمتری سهم خود را از شرکت‌های مورد واگذاری برداشت کند.
حسینی اظهار داشت: به نظر می‌رسد تا زمانی که سهم دولت از محل شرکت‌های مورد واگذاری در قالب رد دیون به سهام عدالت تأمین نشود، نمی‌توان امیدوار به پرداخت به هنگام سود سهام عدالت بود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سود فعالیت سه سال اخیر شرکت‌های مورد واگذاری در قالب سهام عدالت به سهامداران پرداخت نشده و در این باره تعیین تکلیف شفافی هم صورت نگرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6900

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر