2

آب ارس با یک میلیارد دلار فاینانس به دشت‌های تشنه مرند می‌رسد

  • کد خبر : 70196
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۹

نماینده مردم مرند در مجلس از فاینانس یک میلیارد دلاری یک کشور خارجی برای انتقال آب ارس خبرداد و گفت: نیمه نخست سال آینده آب رودخانه ارس به دشت‌های تشنه هرزندات و یکانات مرند رسیده و موجب اشتغال ۲۰ هزار نفر خواهد شد.

خبرگزاری فارس: آب ارس با یک میلیارد دلار فاینانس به دشت‌های تشنه مرند می‌رسد

افق نیوز: محمد حسن‌نژاد ظهر امروز در حاشیه دیدار با مسئولان اداره‌ها و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان مرند در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۱۵ هزار هکتار از زمین‌های تشنه در دشت‌های حاصلخیز «هرزندات» و «یکانات» شهرستان مرند به علت کمبود آب کشاورزی و شرب، کشاورزان و اهالی را با مشکلات عظیم اقتصادی و اجتماعی مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: با تلاش و همدلی مسئولان شهرستان سرمایه‌گذار از یکی از کشورهای خارجی بیش از یک میلیارد دلار به عنوان فاینانس برای انتقال آب از رودخانه ارس با مشارکت بخش خصوصی بخش از سال آینده اجرای طرح به دشت‌های مرند عملیاتی می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به شرایط مناسب اقتصادی، سال آینده این طرح برای ۱۵ هزار هکتار از اراضی هرزندات و یکانات را در فاز نخست تحت پوشش قرار خواهد داد و برای بیش از ۲۰ هزار نفر نیز ایجاد اشتغال فراهم خواهد شد.

نماینده مردم مرند با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۷۳ میلیارد تومان برای انتقال آب ارس به دشت «هرزندات» و «یکانات» مرند هزینه شده است، اظهار کرد: تا قبل از نوسانات ارزی یک‌هزار میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اعتبار نیاز بود.

حسن‌نژاد ادامه داد: مجوز تأمین اعتبار مالی آن صادر شده است و از محل فایناس، یکی از کشورهای ارجی یک میلیارد دلار معادل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در اجرای انتقال آب ارس سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: این طرح در صورت اجرا موجب اشتغال ۲۰ هزار نفر در شهرستان‌های مرند و جلفا شده و بیش از ۱۵ هزار هکتار از دشت‌های تشنه «هرزندات» و «یکانات» مرند را سیراب خواهد کرد که موجب تحول اقتصادی مهمی در منطقه خواهد شد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=70196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر