3

در جامعه قرآنی نباید سخنی از شیطان‌پرستی و عرفان کاذب باشد.

  • کد خبر : 7381
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۸

حسن رحیم‌پور ازغدی در سومین همایش ملی مدیران «مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت» که در مجتمع فرهنگی هنری آدینه تهران در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه مدیریت قرآنی و مدیریت از دیدگاه قرآنی باید چگونه باشد، اظهار داشت: در روایتی از حضرت رسول نقل شده است حامل قرآن و نشردهندگان مفاهیم قرآن در […]

حسن رحیم‌پور ازغدی در سومین همایش ملی مدیران «مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت» که در مجتمع فرهنگی هنری آدینه تهران در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه مدیریت قرآنی و مدیریت از دیدگاه قرآنی باید چگونه باشد، اظهار داشت: در روایتی از حضرت رسول نقل شده است حامل قرآن و نشردهندگان مفاهیم قرآن در لایه‌هایی از رحمت الهی قرار دارند.
وی گفت: حضرت رسول به حاملان قرآن توصیه کرد به خداوند نزدیک شوید و از طریق انتشار کتاب خدا، نزد خلق خدا نیز عزیز شمرده شوید.
رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: تمام کتاب الهی که از طریق پیامبران به دست انسان رسیده است غیر از قرآن تعریف شده است و قرآن می فرماید برای بشر قرآن به منزله بقاست.
وی گفت:‌ اگر بشریت و مسلمانان دچار بیماری هستند مشخص می‌شود در جامعه اسلامی از قرآن استفاده لازم نمی‌شود و نشانی این بیماری افزایش آمار طلاق و خشونت است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر در جامعه غیراسلامی و کافر افزایش طلاق و خشونت داشته باشیم امر طبیعی است. اما متأسفانه در جامعه قرآنی قرآن نسخه می‌پیچد و مردم آن را می‌بوسند و روی چشمان خود قرار می‌دهند اما به آن عمل نمی‌کند.
وی ادامه داد: مسیحیت فعلی هیچ حرفی برای گفتن ندارد برای همین علت است که دین از سیاست در چنین جامعه‌ای جداست. این در حالی است که برای ریزترین مسائل جامعه دستورات قرآن شفابخش است.
رحیم‌پور ازغدی با طرح این پرسش که هدف مؤسسات قرآنی باید با اهداف قرآن هماهنگ باشد افزود: مؤسسات قرآنی باید ده‌ها و صدها ارزش قرآنی را معرفی کند و قرآن برای خواندن و حفظ قرآن نازل نشده است و غرض قرآن اقامه قسط و عدالت است.
وی ادامه داد: برای تمام مشکلات فردی و گروهی، اجتماعی و سیاسی باید راه حل قرآنی عرضه شود و سزاوارترین افراد نزد خدا کسانی هستند که در خدمت قرآن و خدا هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جامعه‌ای که قرآن در آن حضور دارد نباید سخنی از شیطان پرستی و عرفان کاذب باشد ما در حالی که هزاران مؤسسات قرآنی در کشور داریم هنوز قرآن بر سر طاقچه است و حقیقت قرآن باید آموزش داده شود.
رحیم‌پور ازغدی سخنان خود را با حدیث «دین و قرآن را متفکرانه بفهمید و فقیه کسی است که به فهم ظاهر اکتفا نکند و به عمق دست پیدا کند و از صوت و ترجمه قرآن عبور کند» از امام محمدباقر(ع) به پایان رساند/فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر