4

هاشمی:راه درست همین است که بنیان توسعه، سعادت و آینده کشور را بر دانش قرار دهیم

  • کد خبر : 7709
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۸

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مدال‌آوران مسابقات جهانی ربوکاب ترکیه از دانشگاه‌های سراسر کشور با تقدیر و تشکر از اعضای کاروان جمهوری اسلامی ایران، دانشجویان، اساتید، مدیران و دست‌اندرکاران، این موفقیت بزرگ را تنها نمونه‌ای از موفقیت‌های جهانی دانشجویان ایرانی خواند و گفت: جوانان مستعد ایران اسلامی ظرفیت […]

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مدال‌آوران مسابقات جهانی ربوکاب ترکیه از دانشگاه‌های سراسر کشور با تقدیر و تشکر از اعضای کاروان جمهوری اسلامی ایران، دانشجویان، اساتید، مدیران و دست‌اندرکاران، این موفقیت بزرگ را تنها نمونه‌ای از موفقیت‌های جهانی دانشجویان ایرانی خواند و گفت: جوانان مستعد ایران اسلامی ظرفیت کارهای بزرگ در سطح جهان را دارا هستند و این امر وظیفه و مسئولیت دست‌اندرکاران و مسئولان را بیشتر از گذشته می‌کند.

وی با اظهار تأسف از عملکرد برخی مسئولان و سیاستگذاران که موجب خروج مغزها و استعدادهای درخشان این آب و خاک به خارج می‌شود، تصریح کرد: امیدوارم از این به بعد طوری تصمیم‌گیری و عمل شود تا استعدادها در داخل احساس بی‌انگیزه‌گی نکنند و بتوانند با امکانات و فراغتی که برایشان فراهم می‌شود، در همین مملکت به ادامه تحصیل و کار بپردازند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب تأکید بر تقویت و برجسته کردن استعدادهای درخشان همانند تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، امری ضد عدالت و مساوات تلقی می‌شد، گفت: دین اسلام و مکتب ما تفاوت‌های طبیعی انسان‌ها را پذیرفته و این امر رسالت ما را برای تقویت و حمایت از استعدادها و نخبگان علمی بیشتر می‌کند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به پذیرش دانش به عنوان محور سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و نیز تجربه سالیان متمادی پس از انقلاب تأکید کرد: راه درست همین است که بنیان توسعه، سعادت و آینده کشور را بر دانش قرار دهیم و در این راه بانوان عزیز کشور نیز با فداکاری نیمی از این مسئولیت را به دوش کشیده و خواهند کشید.

وی با تأکید بر اینکه هیچ یک از محورهای اساسی دین اسلام نظیر، عدالت، تقوا، جهاد، ضد علم و دانش نیست، تصریح کرد: همه این مفاهیم با هم و در کنار هم سعادت و پیشرفت یک کشور را فراهم می‌کنند و دانشمندان و محققان جوان ما هم موفقیت‌های خود را مدیون توکل به خدا و خودباوری می‌دانند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موفقیت تیم‌های ایرانی مسابقات ربوکاب در میان ۵۷ کشور در ترکیه را موجب افتخار و مباهات همه اقشار و دلسوزان کشور دانست و ضمن تقدیر از پیشتازی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در میان تیم‌های ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات گفت: موفقیت همه دانشجویان در تمامی بخش‌های دولتی، خصوصی و آزاد شایسته تشکر و تقدیر ویژه است و بنده به سهم خود این پیروزی‌ها را تبریک می‌گویم.

در ابتدای این دیدار عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هر روز خبرهای خوش بسیاری از موفقیت‌های بخش آموزش عالی کشور می‌رسد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بخش ارائه مقالات علمی، پژوهشی ISI، اختراعات و ابتکارات و نیز توسعه آموزش عالی جمهوری اسلامی به سرعت منطقه را پشت سر می‌گذارد و در دهه آینده با دانشگاه‌های معتبر جهان رقابت خواهد کرد.

وی افزود: با وجود این زمینه مساعد و نیز جوانان مستعد، ظلم است که نتوانیم امکانات تحصیل در سطوح عالی را برای آنان فراهم کنیم و آنان به خارج از کشور بروند.

همچنین موسی‌خانی گزارشی از چگونگی برگزاری مسابقات ترکیه ارائه و با اشاره به رتبه‌بندی تیم‌ها، اهمیت موفقیت‌های دانشجویان ایرانی را برشمرد.

چگینی نیز به نمایندگی از مدال‌آوران با تشکر از مسئولین تمامی دانشگاه‌ها به‌خصوص دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت و زمینه‌سازی کسب این موفقیت‌ها، خواستار تقویت و گسترش این حمایت‌ها هم در بخش دولتی و هم آزاد شد.

در پایان این دیدار جوایز تیم‌های برتر ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات جهانی ربوکاب ترکیه توسط هاشمی رفسنجانی به آنان اهدا شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر