3

محمد خواجه‌پور از سمت معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارتباطات عزل شد

  • کد خبر : 786
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۹:۴۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از تصویب لایحه ادغام این وزارتخانه با وزارتخانه های راه و مسکن، معاون پارلمانی و حقوقی خود را از این سمت عزل کرد که به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی این اقدام وزیر ارتباطات انحلال وزارت ارتباطات باشد. افق – مهر، لایحه تجمیع وظایف و اختیارات وزارتخانه […]

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از تصویب لایحه ادغام این وزارتخانه با وزارتخانه های راه و مسکن، معاون پارلمانی و حقوقی خود را از این سمت عزل کرد که به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی این اقدام وزیر ارتباطات انحلال وزارت ارتباطات باشد.

افق – مهر، لایحه تجمیع وظایف و اختیارات وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات با مسکن و شهرسازی و راه و ترابری و تشکیل وزارتخانه جدیدی تحت عنوان امور زیربنایی و ارتباطات چهارشنبه ۱۱ خردادماه جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید تا از این پس امور مربوط به این وزارتخانه ها تحت نظر یک وزارتخانه و با یک وزیر اداره شود.

براین اساس مجلس دولت را مکلف کرد که پس از تصویب وظایف و اختیارات وزارت امور زیربنایی و ارتباطات در هیئت وزیران، لایحه آن را حداکثر سه ماه پس از ابلاغ قانون تشکیل وزارتخانه به مجلس تقدیم کند.

این تصمیم ناگهانی نمایندگان خانه ملت که انتقادات شدیدی را در میان جامعه فناوری اطلاعات و ارتباطات به همراه داشته است با واکنش هایی نیز از سوی مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز همراه بوده و مسئولان این وزارتخانه این اقدام مجلس را عجولانه و به دور از کار کارشناسی و مساوی با مرگ فناوری اطلاعات در کشور و در تضاد با سیاستهای دولت در راستای حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان عنوان کرده اند.

در همین حال شنیده ها حاکی از آن است که دلیل عزل معاون پارلمانی و حقوقی وزیر ارتباطات نیز به کم کاری و عدم حضور فعال وی در مجلس شورای اسلامی و عدم دفاع از کیان وزارت ارتباطات در صحن مجلس مربوط می شود. به نحوی که گفته شده وی طی چند هفته اخیر کمترین حضور را در مجلس داشته است.

با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد خواجه‌پور از سمت معاون حقوقی و پارلمانی و امور دولت این وزارتخانه عزل و سید جمال‌الدین ارجمند به سمت سرپرست این معاونت منصوب شد.

در متن حکم رضا تقی‌پوردر انتصاب سرپرست جدید معاونت حقوقی آمده است: “جناب آقای سید جمال‌الدین ارجمند
نظر به شایستگی و تجارب ارزشمندتان در امور مدیریتی جنابعالی را به سمت سرپرست معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب می‌نمایم. امید است در جهت تحقق اصول چهارگانه دولت شامل عدالت‌گستری، مهرورزی، خدمت به بندگان خدا و پیشرفت و تعالی مادی و معنوی کشور و همچنین نصب‌العین قرار دادن تقوای الهی، برابر چارچوب شرح وظایف محوله جدیت و تلاش وافری را ایفا نمایید.”

” توفیق شما را در تقویت عزت و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم .”

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر