5

کشور ما مردانه اداره می شود

  • کد خبر : 79622
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۷:۴۳

به نظر می رسد که شورای شهر این دوره برای بسیاری از هنرمندان وورزشکاران جذابیت پیدا کرده است.

زهرا تالانی:.این دوره استقبال زیادی از شورای شهر شده و افراد زیادی ثبت نام کرده اند.از ورزشکار وهنرمند تا مجری برنامه کودک.درباره حضور هنرمندان در شورای شهر با الهه رضایی مجری سابق برنامه کودک ونوجوان گفت وگویی را انجام داده ایم.وی در طول گفتگو دو سه بار تاکید می کند که قرار نیست سیاسی شود.
چه شد که بعد از مجری بودن برای کودکان در صدا و سیما تصمیم به ثبت نام در شورای شهر گرفتید؟
پیشنهادهایی شد که چون من در تلویزیون نیستم اما با کودکان در ارتباطم ،می توانم در شورای شهر برای کودکان کار کنم چون در مدیریت شهری کودکان هم سهم زیادی دارند.
روز چندم برای ثبت نام مراجعه کردید؟
یک روز مانده به آخر ثبت نام کردم چون دو دل بودم والان منتظرم ببینم چی می شود.
به نظر شما در این سه دوره برای کودکان کاری انجام نشده است؟
در این سه دوره قطعا فعالیت هایی شده و شاید برنامه های من بخشی در ادامه کارها باشد و بخشی کار جدید باشد.به هرحال تازه نفس ها و گروه های جدید شاید بتوانند در این زمینه بیشتر کار کنند.
پس شما برنامه و طرح هایی را در نظر داید؟
برنامه هایی دارم،به هرحال وقتی شهر را نگاه می کنی مشکلات را می بینی و مسائلی پیش می آید که قطعا نیاز به کار دارند.اما منتظرم بررسی صلاحیتها اعلام شود.
در این دوره استقبال ورزشکاران و هنرمندان برای حضور در شورای شهر زیاد بود.دلیل آن را چه می دانید؟
شاید برای این است که شورای شهر نباید سیاسی باشد و باید یک بخش فرهنگی باشد که به مسائل و مشکلات شهری بپردازد.شاید ما دیدیم در این سه دوره سیاسی بوده اما الان لازم است که اجتماعی باشد.
بنابراین شما به شورای شهر نمی روید که وارد عرصه سیاست شوید؟
کار من سیاسی نیست ،به نظر من باید کارهای سیاسی را به افراد و احزاب سپرد.من به کارهای فرهنگی علاقه دارم.از روز اول هم که اعلام کاندیداتوری کردم گفتم که نمی خواهم سیاسی باشم.
شما می گویید که شورای شهر سیاسی نیست اما بسیاری ازگروهای سیاسی لیست دادند؟
به هرحال ما در کشور و شهر سیاسی زندگی می کنیم و احزاب دوست دارند که وارد شورای شهر شوند تا سیاست های کاری شهر را هم در اختیار بگیرند.اما من علاقه ای به سیاست ندارم و در لیست خاصی نیستم .دوستانی پیشنهاد دادند اما باید ببینم چه کسانی در لیست هستند و تا آنجا که امکان داشته باشد در لیستی نمی روم .البته ممکن است که یک گروه سیاسی هم من را در لیست خودش بگذارد اما من به خاطر مسائل سیاسی وارد نشدم.من در بخش فرهنگی وارد می شوم.
آقای خادم می گفت کسانی که به من شورای شهر را پیشنهاد دادند قصدشان این بود که ازمحبوبیتم استفاده کنند؟به نظر شما در مورد شما هم چنین است؟
حرف آقای خادم درست است،اگر کسی که در اجتماع شناخته شده است و محبوبیتی هم داشته باشد شانس بیشتری برای ورود به وشورای شهر دارد و گروههای سیاسی هم می توانند از این محبوبیت به نفع خودشان استفاده کنند.اما من نهات تلاشم را می کنم که اینطوری نشود.
فعالان حقوق زنان کنوانسیون حقوق بشر کشور ما را در دو بخش در حوزه زنان ضعیف می داند.مدیریت زنان ودیگری حضورزنان در بخش سیاسی.به نظر شما با حضور زنان در حوزه های مثل شورای شهر این موضوع تا په اندازه مرتفع می شود؟
من هم قبول دارم که هنوز کشور ما مردانه است و مردانه هم اداره می شود.برای همین به راحتی به زنان اجازه مدیریت داده نمی شود.تعداد مدیران ما کم است و نگاه مردانه است .متاسفانه اشتباهات مدیران زن را بزرگ می کنند.

در این شرایط به نظر شما چطور این فرصت را بدست آوریم ؟
مسئولان باید این فرصت بدهند.وقتی فرصتها و پستهای مدیریتی در اختیار مسئولان مرد است زنان نمی توانند کاری بکنند و باید این فرصت به آنها داده شود تا بتوانند تواناییهای خودشان را نشان دهند.
عنی در کشورهایی که موقعیت برابر برای زنان نیست باید مسئولان به خانمها موقعیت بدهند؟
بله.الان خانم آنکلا مرکل صدراعظم آلمان هستند و به نظرم موفق هستند چون هنوزاین کشور مشکل اقتصادی پیدا نکرده است.متاسفانه در کشور ما به خانمها اجازه فعالیت داده نمی شود و در برخی اداره ها و سازمانها با وجود اینکه یک خانم تحصیلات و تجربه بالایی دارد اما چون زن است به سمت مدیریت انتخاب نمی شود و در عوض یک آقا با تجربه کم را مسئول می کنند.
آنگونه که اعلام شده باید ۵۰ درصد مدیریت شهری به خانمها واگذار شود اما آقای چمران مخالفت کردند و این را فمنیستی می دانند؟
مگر الان که مردان اکثر مدیریت ها را به عهده دارند ما می گوییم مردسالار است.به نظر من زنان هم می توانند مدیران موفقی باشند اما از خانمها توقع بیش از حد دارند.
شما ازعملکرد زنان در این سه دوره شورای شهر اطلاعی دارید ؟
نه.من چون درگیر کارم هستم زیاد مطالعه نکردم.
آقای چمران گفتند که شورای شهر یک کار تمام وقت است و ورزشکاران و هنرمندانی که فرصت ندارند نباید وارد شوند.شما در صورت ورود به شورای شهر کارقبلی را هم ادامه می دهید؟
فکرهایی کردم که کارهای دیگر را کاملا کم کنم تا به شورای شهر لطمه وارد نشود.چون کار مهمی است و مسئولیت زیادی دارد .و شرعی و اخلاقی در برابر مردم مسئولیت دارم.
شما در اعلام برنامه ها گفتید ممکن است که تایید صلاحیت نشوید.چرا اینطور تصور می کنید؟
من فکر منفی نمی کنم اما به هرحال هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=79622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر