2

بحران مالی دامنگیر اتحادیه اروپا ،نگرانی سرمایه گذاران و صاحبان سهام در بازارهای بین المللی

  • کد خبر : 8137
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱

بازارهای سهام در اروپا روز پنج‌شنبه با سقوط بی‌سابقه ارزش شاخص‌ها روبه‌رو شدند. سقوط ارزش شاخص‌های سهام در این بازارهای بین المللی طی یک سال گذشته یک رکورد منفی محسوب می شود. به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری یورو نیوز، “سم استوال “، مدیر برنامه ریزی سرمایه گذاری در موسسه «استاندارد اندپور» دراین‌باره […]

بازارهای سهام در اروپا روز پنج‌شنبه با سقوط بی‌سابقه ارزش شاخص‌ها روبه‌رو شدند. سقوط ارزش شاخص‌های سهام در این بازارهای بین المللی طی یک سال گذشته یک رکورد منفی محسوب می شود.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری یورو نیوز، “سم استوال “، مدیر برنامه ریزی سرمایه گذاری در موسسه «استاندارد اندپور» دراین‌باره می گوید: «به نظرم اروپا به طور قطع در این مساله نقش آفرین است زیرا هنگامی که اکثر سرمایه گذاران باور دارند که اروپا می تواند شرایطی چون یونان و همچنین مشکلات بدهی های افزایش یافته ایرلند و پرتغال را تاب آورد، احتمالا مشکلات بیشتر، تلاش برای حل بدهی های اسپانیا و ایتالیا را نیز می طلبد، البته اگر این دو کشور به کمک نیاز داشته باشند چنین به نظر می‌رسد».

گزارش‌ها حاکی است که بازارهای اروپا همچنین متاثر از نشست مقامات بانک مرکزی اتحادیه اروپا است. نشستی که در آن جان کلود تریشه، رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا خبر از کندتر شدن رشد اقتصادی داده و تاکید کرده است که احتمال ادامه این روند وجود دارد.

از سویی دیگر بازارهای سهام در اروپا چشم‌انتظار گزارش اشتغال در ایالات متحده آمریکا هستند. گزارشی که به باور بسیاری از کارشناسان احتمال می رود از رشد منفی اشتغال زایی در این کشور خبر دهد. قرار است که این گزارش آماری روز جمعه از سوی وزارت کار ایالات متحده آمریکا منتشر شود.

“رابرت هالور ” تحلیلگر و کارشناس امور مالی گفت: «ما با دو مشکل در منطقه یورو مواجه هستیم. اول از همه سیاستمداران ما در رهبری مسایل اقصادی پیش رو ناتوانند و این بازارهای مالی را سردرگم کرده است. این مشکل اصلی است و مشکل دیگر نیز آن است که ما هنوز آینده نگری در رابطه با وضعیت اسپانیا، یونان، پرتغال و ایرلند نکرده ایم. این همان چیزی است که به وضوح مغفول مانده و اختلال ایجاد می کند، همان چیزی که نشانه ای روشن از ضعف برای بازارهای اروپایی سهام است».

در بازار نیویورک، روز پنج‌شنبه ارزش سهام داوجونز چهار و ۳۱ دهم درصد و سهام نزدک ۵٫۵ صدم درصد کاهش یافت.

در همین روز در بازارهای مالی ارز ارزش یورو در مقابل دلار نیز سیر نزولی را طی کرد و هر یورو یک دلار و ۴۱ سنت داد و ستد شد. بهای طلا نیز با افزایش به یک هزار و ۶۷۷ دلار به ازای هر انس رکوردی تازه ثبت کرد.

در بازار نایمکس نیز بهای نفت شیرین و سبک ایالات متحده آمریکا با بیش از چهار دلار کاهش که حدود پنج درصد قیمت پیشین محسوب می شود به ۸۷ دلار و ۶۳ سنت و بهای نفت خام برنت دریای شمال نیز با کاهشی پنج دلاری به ۱۰۸ دلار و ۸۵ سنت به ازای هر بشکه تنزل یافت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر