2

جنون شب جمعه اُمرای آل‌خلیفه؛ کاتالیزور پیروزی انقلاب +تصاویر

  • کد خبر : 83177
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳

رژیم آل خلیفه که در این مدت از هر دستاویزی برای سرکوب مطالبات مردمی استمداد جسته و حتی پای نظامیان بیگانه سعودی را به وطن خود باز کرده و امتیازهای متعدد به کشورهای دیگر برای حمایت از مواضع سرکوب‌گرایانه رژیم و حتی فروش تسلیحات به آنها داده‌اند، دیگر به هر خس و خاشاک تر و خشکی برای نجات از باتلاقی که انتظار آنها را می‌کشد، دست می‌یازد.

رخداد هتاکانه دیروز رژیم بحرین نشان داد که از یک سو آل‌خلیفه از حل سیاسی و حتی امنیتی بحران در بحرین ناامید است و از سوی دیگر اراده جمعی انقلابیون بحرینی در اصر ار بر مطالبات‌شان افزایش پیدا کرده است.

گروه بین‌الملل مشرق – حکایت این روزهای رژیم آل‌خلیفه حکایت کسی است که در باتلاق فرو می‌رود و از هر علف خشکی برای نجات از سرنوشت شومی که انتظار دارد، استمداد می‌طلبد. مداومت دو سال و نیمه مردم بحرین در مطالبه بدیهی‌ترین حقوق انسانی خود از جمله آزادی و حق تعیین سرنوشت، باعث شده تا عرق سرد فنا بر پیشانی حکام آل خلیفه بنشیند.

ساعت دو بامداد جمعه، ده‌ها نظامی مسلح رژیم آل‌خلیفه با همراهی افراد لباس شخصی با حمله به منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رئیس شورای اسلامی علمای بحرین و رهبر معنوی شیعیان این کشور، در شهر “الدراز” در غرب منامه، در نبود صاحبخانه، خانواده او را که در خواب به سر می‌بردند وحشت‌زده بیدار کرده و علاوه بر ایجاد رعب، خسارتهایی را به منزل وی وارد کردند.

نیروهای بحرینی که هنگام حمله، نقاب به چهره داشتند بدون داشتن حکم قضایی و با شکستن قفل‌ها به زور وارد خانه شده و علاوه بر اهانت و ارعاب زنان و کودکان و با بیان ناسزاهای رکیک خطاب به نوامیس شیخ، آنان را در یک اتاق حبس کرده و به تخریب و بازرسی لوازم خانه پرداختند.
آیت‌الله قاسم، هنگام یورش این نظامیان مسلح، در خانه حضور نداشت.

واکنش‌های داخلی و منطقه‌ای در محکومیت جنایت جدید آل خلیفه

این اقدام غیرقانونی دستگاه سرکوب‌گر آل خلیفه در تعرض به یک نماد مذهبی بحرینی، موج مخالفت‌های گسترده را در سطح داخلی و منطقه‌ای به دنبال داشته است که این واکنش‌ها همچنان ادامه دارد.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین، این اقدام را “جنایتی پلید” توصیف کرد و رژیم بحرین در بالاترین رده هرم قدرت را مسؤول کامل این اقدام شنیع دانست.

این جمعیت تأکید کرد: یورش به خانه آیت الله قاسم، یک ماجراجویی حساب‌نشده است.

واکنش حزب‌الله

حزب‌الله لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای، حمله به منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در منامه را محکوم کرد و این اقدام را اهانتی خطرناک به مقدسات دینی و شخصیت‌های مذهبی دانست.

حزب‌الله با ابراز تأسف درباره بی‌حرمتی به این روحانی برجسته، ضمن اعلام همبستگی با وی، از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا مانع از اقداماتی از این دست علیه رهبران دینی شوند.

علمای بزرگ بحرین نیز حمله به خانه این روحانی را اقدامی زشت و نشانه‌ای بسیار خطرناک دانستند. آنها در بیانیه خود رژیم بحرین را مسؤول عواقب این هتاکی دانستند و گفتند: ملت بحرین در قبال تعدی به بزرگترین نماد دینی در بین نمادهای این کشور سکوت نخواهد کرد و دستگاه حاکم باید همه پیامدها و نتایج این اقدام خود را برعهده بگیرد.

این بیانیه از ملت بحرین خواست تا محکومیت این حمله را به شیوه‌های مسالمت‌آمیز ابراز دارند.

آیت‌الله عبدالله الغریفی از علمای بحرینی نیز گفت: این تجاوزگری آشکار، گامی جنون‌آمیز به شمار می‌رود که حکایت از آن دارد اوضاع کشور احتمالا به سمت طوفانی ویرانگر حرکت کند.

وی افزود: خدشه وارد کردن به این نماد دینی بزرگ، اعلام جنگ است.

شورای علمای اسلامی در بحرین نیز حمله به خانه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را رفتاری جنون‌آمیز توصیف کرد و مراجع رسمی دربالاترین سطح را مسؤول کامل این اقدام دانست.

در بیانیه این شورا آمده است: ما به طور کاملاً روشن اعلام می‌کنیم که خدشه وارد کردن به شیخ عیسی قاسم به منزله خدشه به همه ملت است و ملت بحرین در راه دفاع از این نماد بزرگ دینی و ادامه راه انقلاب و اصرار برخواسته‌های عادلانه خود در صفوف منسجم از جانفشانی دست نخواهد کشید.

حوزه‌های علمیه بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: ما از شنیدن خبر تعرض آشکار دستگاه‌های امنیتی به خانه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و شکستن درِ ورودی و تخریب اسباب و اثاث و ارعاب زنان و کودکان شوکه شدیم.

این بیانیه حمله وحشیانه به خانه این نماد بزرگ را محکوم کرد و آن را برهم زدن امنیت میهن و سوق‌دادن آن به آینده‌ای نامعلوم توصیف کرد.

حوزه‌های علمیه، رژیم بحرین را مسؤول کامل نتایج احتمالی این رفتار احمقانه دانستند.

واکنش شیعیان عراق
سید مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز دیروز از طرفدارانش خواست تا پس از نماز جماعت، با برگزاری تظاهرات، خواستار بسته شدن فوری و بدون تاخیر سفارت بحرین در عراق شوند.

بعد از این محکومیت و درخواست مقتدا صدر بود که مردم این شهر به خیابان‌ها ریخته و در اعتراض به یورش عوامل رژیم آل‌خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم تظاهرات کردند. این تظاهرات پس از پایان نماز جمعه در مقابل مسجد کوفه آغاز شد.

هزاران بحرینی نیز دیروز در منامه در حمایت از شیخ عیسی قاسم تظاهرات کردند. این تظاهرات از منطقه الدراز محل زندگی شیخ عیسی قاسم آغاز شد و با شعارهایی علیه حکومت آل خلیفه همراه بود.

جنایت‌های وحشیانه و راه بی‌بازگشت رژیم
جنایت تازه رژیم آل‌خلیفه علیه این شخصیت بزرگ دینی در حالی صورت می‌گیرد که افشاگری‌های رسانه‌های مستقل منطقه‌ای از جنایات آل خلیفه علیه مخالفان سیاسی هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد. در حالی که رفتار تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه علیه مخالفان سیاسی حتی تا محروم‌کردن آنها از دریافت مهم‌ترین نیازها مانند آب و مواد غذایی سالم و بهداشتی می‌رسد و ضرب و شتم و اجبار زندانیان به حمل نجاست با دهان از رفتارهای عادی در این زندان‌هاست.

گزارش های وحشتناکی از بحرین منتشر شده  که نشان می‌دهد سیاست اعتیاد اجباری از جمله روش‌هایی است که این رژیم برای از بین بردن مخالفان خود در پیش گرفته است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده از زندان‌های بحرین، سران آل خلیفه با تزریق مداوم مواد مخدر از جمله «والیوم»، «روج ۲» و «متادون» به زندانیان سیاسی و مخالفان خود سعی دارند آنها را معتاد به مواد مخدر کرده و از فعالیت‌های سیاسی بازدارند و این در حالی است که سن تعدادی از این زندانیان کمتر از ۲۰ سال است. این داروها علاوه بر اعتیاد شددی به آنها باعث ایجاد عوارض زیادی از جمله هذیان‌گویی، حالت‌های روانی، تشنج و .. نیز خواهد شد.

علاوه بر اینها، مسؤولان بهداشتی مستقر در زندان‌های بحرین با بی‌توجهی به بیماری‌های زندانیان باعث تشدید بیماری‌های آنها می‌شوند که گاهی این بی توجهی به مرگ زندانی منجر می‌شود.

این در حالی است که زندانیان بحرینی حتی از انجام فرائض دینی خود نیز منع می‌شوند، به عنوان مثال آنها حق اقامه نماز در مساجد مختص زندانیان را نیز ندارند.

شاخص‌های مرحله بدون بازگشت انقلاب بحرین
رژیم آل خلیفه که تمامی تلاش‌های خود در سرکوب انقلاب مردمی در این کشور را ناکام می‌بیند، با افزایش فعالیت‌های معارضه و تهدید به تحریم انتخابات آینده در این کشور عنان از کف داده و به‌ویژه پس از زیر پا گذاشتن همه خطوط قرمزها، از تخریب مساجد تا حمله به نوامیس مردم و شکنجه فعالان و … در سراشیبی شدید سقوط قرار گرفته است. به همین علت است که به اقدامی جنون‌آمیز دست زده که می‌تواند زمینه‌های سقوط دولت دست نشانده در این کشور را سریع‌تر فراهم کند.

این پیش‌بینی را می‌توان از اظهار نظر بسیاری از مخالفان دولت بحرین نیز داشت، چرا که آنها اعلام کردند که شخصیت‌ها و نمادهای دینی و مذهبی خط قرمز آنهاست. حکومت با این اقدام سخیفانه مخالفان را بیش از پیش علیه خود شورانده است؛ مخالفان اعلام کردند که این بار دیگر از روی این تجاوز آشکار به سادگی نخواهند گذشت و قطعاً به این اقدام پاسخ خواهند داد.

بدین ترتیب با توجه به واقعیت‌های موجود در عرصه تحولات سیاسی و امنیتی بحرین و همچنین بن‌بست مذاکرات صوری دولت با مخالفان به نظر می‌رسد رژیم بحرین، به مرحله بدون بازگشت رسیده است. رخداد هتاکانه دیروز رژیم بحرین نشان داد که از یک سو آل‌خلیفه از حل سیاسی و حتی امنیتی بحران در بحرین ناامید است و از سوی دیگر اراده جمعی انقلابیون بحرینی در اصر ار بر مطالبات‌شان افزایش پیدا کرده است. این‌ها دو شاخص اساسی مرحله بعد از حمله به منزل شیخ عیسی قاسم در روند انقلاب بحرین است که تحولات این کشور را هر چه بیشتر به سمت پیروزی عدالت بر طاغوت پیش می‌برد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=83177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر